حالت دار کردن و صاف کردن مو یکی از مدل‌هایی است که در بین خانم ها رواج بیشتری نسبت به مدل فر دارد. در چند سال گذشته برای انجام این کار از اتو مو استفاده می‌شد؛ که به مرور برس‌های حرارتی مو وارد بازار شدند و طرفداران بیشتری نیز پیدا کردند. از آنجا که تنوع برس‌های حرارتی در بازار ایران زیاد است، خرید بهترین برس حرارتی مو نیاز به کمی بررسی دارد.

برس حرارتی (Straightening Brush) یکی از جدیدترین ابزارهای پیرایش مو است که جایگزین مطمئنی برای انواع سشوار، برس و اتوی مو است. این وسیله بسیار کاربردی است چراکه هر دو وظیفه برس و سشوار را یکجا انجام می‌دهد. برس‌های حرارتی بر خلاف اتوی مو آسیبی به مو نمی‌زنند و هم‌زمان در شانه کردن، حالت گرفتن و خشک ‌کردن مو به کار می‌روند. یک وسیله کاربردی که آنچه خوبان همه دارند را یکجا دارد. همچنین بهترین برس حرارتی باید ویژگی‌های مثبت سشوار و برس را توأمان داشته باشد.

کارایی و عملکرد برس‌های حرارتی نسبت به اتوی مو بیشتر بوده و ضمن اینکه موهای شما را به خوبی صاف می‌کند؛ به علت تحریک پوست سر، به رشد موهایتان نیز کمک می‌کند.

برس‌های حرارتی مو همان برس‌های عادی هستند که با کمی تفاوت، موجب می‌شوند موهای بسیار صاف، درخشان و خوش حالت‌تری داشته باشیم. در درون این نوع برس‌ها، یک عنصر حرارتی به‌کار رفته است تا کار سشوار و برس به‌طور همزمان انجام شود و در زمان شما نیز صرفه‌جویی شود. همچنین برس موی حرارتی آسیب بسیار کمتری به موهایتان وارد می‌کند و حالت بسیار زیبایی به موهایتان می‌دهد.

استفاده هم‌زمان از برس و سشوار دشواری‌هایی دارد؛ اما این مشکل در برس برقی مو با یکجا کردن این دو وسیله مرتفع شده است. همچنین اتوی مو نیز در استفاده مکرر باعث نازک شدن موها می‌شود و برس موی حرارتی بهترین جایگزین برای آن است تا ضمن حفظ سلامت موها زیبایی آن‌ها نیز دچار اشکال نشود. اگر برس حرارتی شما دارای امکاناتی مانند تنظیم درجه حرارت، سیستم خاموشی خودکار و ویژگی‌های دیگری که در ادامه به آن پرداخته‌ایم باشد، می‌توان گفت که یکی از بهترین محصولات بازار را در اختیار دارید.

دمای برس حرارتی به صورت کلی پایین‌تر از سشوارها است ولی اگر تار موی ضخیم و مقاوم در برابر حالت گرفتن دارید، می‌توانید برس‌هایی با بیشینه دمای بالای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد بخرید. همچنین دمای پایین‌تر نیز در برس‌های حرارتی وجود دارد که برای موهای معمولی و حساس توصیه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در خرید بهترین برس حرارتی اهمیت دارد، اندازه آن است. بهتر است بدانید اندازه برس‌های حرارتی با توجه به قطر آن مشخص می‌شود. برس‌هایی با قطر کم برای افراد با موهای کوتاه، برس با قطر متوسط برای موهای اندازه متوسط و همچنین برس‌های با قطر زیاد برای موهای بلند کاربرد دارند.

معرفی بهترین برس های حرارتی موجود در بازار که می توانند در کوتاه‌ترین زمان به موهای شما حالت دهند

جالب است بدانید که صفحه برس حرارتی شبیه به اتوهای مو است و می‌تواند از سرامیک، تیتانیوم یا تورمالین باشد. بهترین برس مو دارای صفحه حرارتی سرامیکی است؛ زیرا حرارت این صفحات به شکلی پخش می‌شود که جلوی سوزاندن موهای شما را گرفته و آسیب کمتری به موهایتان وارد می‌کند. برس‌هایی که از جنس تیتانیوم ساخته می‌شوند حرارت را به شدت و با سرعت بیشتری پخش می‌کنند و احتمال سوزاندن موها در این جنس بیشتر است. بنابراین در هنگام خرید این برس برقی، به جنس صفحه آن دقت کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که سشوارهای خوب دارند قابلیت یون سازی است، اگر برس حرارتی شما نیز این قابلیت را داشته باشد یک برس حرارتی عالی در اختیار دارید. برس‌های برقی یا سشوارهایی که قابلیت یون سازی داشته باشند جلوی وز شدن و پرواز کردن موهای شما بعد از استفاده را می‌گیرند؛ که این ویژگی در درخشندگی موهایتان نیز تأثیر دارد.

برس‌های حرارتی به طور معمول وزنی بیشتر از برس معمولی دارند زیرا سیم‌کشی برق درون آن‌ها وجود دارد. همچنین وزن زیاد برس باعث می‌شود که در استفاده طولانی مدت، به خصوص برای برس کشیدن موهای بلند خسته شوید. از این رو پیش از خرید این محصول کاربردی، وزن برس‌ها را با هم مقایسه کنید.

ممکن است در هنگام در دست گرفتن برس انتخابی شما وزن آن‌ها زیاد به نظر نرسد؛ ولی در استفاده طولانی‌مدت می‌توانند مانند وزنه‌ای در دست باشند و کار با آن‌ها دشوار شود. بهترین برس حرارتی با حفظ کیفیت خود، وزن کمی دارد تا در هنگام استفاده از آن به راحتی در دست قرار گیرد و جا‌به‌جایی آن سخت نباشد.

قیمت برس‌ها با توجه به برند، جنس صفحه حرارتی، قابلیت‌های ویژه مانند یون سازی، تنظیم درجه حرارت، خاموشی خودکار و عوامل دیگر متغیر است. لازم به ذکر است، طراحی ارگونومیک و جنس دسته مناسب که در گرم شدن برس مانع انتقال گرما به دست شود نیز می‌تواند قیمت برس را بالاتر ببرد. همچنین در پایان این راهنمای خرید، قیمت حدودی این محصول ذکر شده است.

نکته: اگر در محل استفاده شما افراد مختلف با جنس موی متفاوت از یک برس حرارتی استفاده می‌کنند، لازم است برسی با قابلیت تنظیم درجه حرارت خریداری نمایید. همچنین در صورتی که محل استفاده شما از برس نسبت به پریز فاصله دارد به اندازه سیم نیز دقت کنید.

با توجه به تنوع تولیدکنندگان برس حرارتی مو، در حال حاضر می‌توان برندهای بابیلیس (Babyliss)، رمینگتون (Remington)، فیلیپس (Philips)، پرینسلی (Princely) و پرومکس (Promax) را از بهترین برندهای موجود در بازار ایران دانست.