هنگامی که متوجه می‌شوید موهای مزاحم بینی و گوش خود بلند شده است، احساس ناخوشایندی پیدا می‌کنید و قصد دارید هرچه سریعتر آن را اصلاح کنید، زیرا در زیبایی شما نیز تاثیر زیادی می‌گذارد. موزن‌های بینی در مقایسه با کوتاه کردن مو با قیچی‌های کوچک، گزینه‌ای بسیار بهتر و راحت‌تر هستند. اگر شما هم قصد خرید موزن بینی، گوش و ابرو را دارید، ما در این بخش فهرستی از بهترین موزن بینی و گوش بازار را برایتان آماده کرده‌ایم.

کوتاه کردن موهای بینی با قیچی نه تنها دشوار است بلکه می‌تواند خطرناک نیز باشد، زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که به پوست خود صدمه‌ای وارد کنید که بسیار دردناک است و می‌تواند ضایعات کوچکی در بینی شما نیز ایجاد کند.


اصلاح موهای بینی و گوش با بهترین موزن بینی ۲ تا ۳ دقیقه در هفته، وقت شما را می‌گیرد و این کار بسیار بهتر و راحت‌تر از اصلاح دستی می‌باشد. در این قسمت می‌توانید راهنمای خرید موزن بینی و گوش را بخوانید تا بتوانید یک انتخاب خوب و به صرفه داشته باشید.

در ابتدا باید مشخص کنید آیا می‌خواهید با این دستگاه صرفاً موهای بینی و گوش خود را اصلاح نمایید، یا قصد اصلاح خط ریش و ابروی خود را نیز دارید. برخی از دستگاه‌های اصلاح موی بینی، چند سَری اضافه برای اصلاح ابرو و خط ریش نیز دارند، که می‌توانید در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنید.

تجربه نشان داده دستگاه‌هایی که چند عملکرد مختلف دارند، نمی‌توانند عملکرد اصلی خود را به نحو احسن انجام دهند. مگر برند بسیار حرفه‌ای و معتبری آن را تولید کرده باشد.

نکته مهمی که باید در هنگام خرید دستگاه اصلاح بینی در نظر گرفته شود، این است که آیا دستگاه انتخابی شما ضد آب است یا خیر؟ اگر دستگاه موزن با موی نسبتا بلندی درگیر باشد، تمیز کردن آن ممکن است کمی مشکل باشد.

برخی از موزن‌های بینی موجود در بازار، ضد آب هستند و پس از اصلاح می‌توان آن را کاملا زیر آب برد تا شسته شود. اما اگر ماشین اصلاح شما ضد آب نباشد، برای تمیز کردن کامل آن باید سر و تیغه باید جدا شود. البته برای تمیز کردن سطحی دستگاه، برس‌های تمیز کننده‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

حمل دستگاه‌هایی که اندازه کوچک و جمع و جوری دارند، بسیار راحت‌تر از نمونه های بزرگ و حجیم است. زیرا به راحتی می‌توانید در مواقع لزوم آن را در کیف خود قرار دهید و با خود حمل کنید. همچنین دستگاه‌های ​​​موزن بینی و گوش در اشکال و اندازه‌های مختلفی طراحی شده‌اند. استفاده از دستگاه‌‌هایی که طراحی بدنه گرد و خوش ‌دستی دارند، آسان تر و بهتر از طراحی مربعی شکل باشد.

به طور کلی صدای ماشین‌های اصلاح بینی و گوش زیاد نیست و به محض روشن شدن موزن، موتور کوچک‌ آن شروع به وزوز می‌کند. اگر فردی هستید که به صدا حساسیت زیادی دارید، حتماً در هنگام خرید به کاتالوگ و برند سازنده آن توجه کنید.

در برخی از دستگاه‌های موزن بینی و گوش، یک چراغ تعبیه شده است که در حین اصلاح باعث دید بهتر می‌شود. در صورتی که این قابلیت برایتان ضروری است، پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید به مشخصات دستگاه توجه داشته باشید.
منبع تغذیه (باتری دستگاه موزن بینی)

دستگاه‌های موزن‌ بینی و گوش، با باتری قلمی یا باتری شارژی کار می‌کنند. اغلب دستگاه‌های موجود در بازار با باتری قلمی کار می‌کنند.

نکته مهم: اگر قصد دارید برای مدت طولانی از دستگاه موزن بینی استفاده نکنید، حتماً باتری آن را خارج نمایید تا آسیبی به دستگاه شما وارد نشود.


برندهای زیادی در زمینه تولید دستگاه‌های اصلاح بینی و گوش فعالیت می‌کنند. اما از بهترین آن‌ها می‌توان به برند‌های فیلیپس (Philips)، براون (Braun) و پاناسونیک (Panasonic) اشاره کرد. برندهای دیگری در بازار وجود دارند که به علت قیمت اقتصادی در بازار فعلی ایران فروش مناسبی پیدا کرده‌اند؛ اما با ضعف‌هایی مانند قدرت موتور کم، کاهش سریع میزان باتری و… روبرو هستند.