چهره انسان به علت اینکه همیشه در معرض دید قرار دارد یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن می‌باشد. همه افراد تلاش می‌کنند تا چهره‌ای زیبا، شاداب و جوان داشته باشند. شاید در گذشته این موارد صرفا برای بانوان مهم بود، اما امروزه اکثر آقایان نیز به پوست خود اهمیت می‌دهند. داشتن صورت زیبا و پوستی درخشان آرزوی هر فردی است و همه برای آن تلاش می‌کنند. با توجه به تنوع زیاد صابون‌ برای پوست‌های مختلف، خرید بهترین صابون برای صورت چرب ، خشک و جوش دار کمی دشوار است.

ما در این بخش یک راهنمای جامع برای خرید بهترین صابون را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک زیادی کند. بهتر است قبل از خرید صابون صورت، چند دقیقه از زمان خود را صرف کنید تا بتوانید بهترین صابون صورت را متناسب با پوست و سلیقه خود خریداری نمایید.

صابون جامد:
در چندین سال گذشته فقط صابون‌های جامد در بازار موجود بودند که به مرور محصولات جدیدی روانه بازار شدند. یكی از مهم‌ترین مزایای صابون‌های جامد، نرم نگه‌داشتن پوست صورت می‌باشد و از ایجاد هرگونه ترك پوست جلوگیری می‌كند. برای داشتن پوستی شفاف و سالم، باید در طی روز صورت خود را با صابون‌های با کیفیت بشویید.

استفاده از صابون‌هایی که برای پوست شما مناسب نیستند، می‌تواند به پوست صورت شما آسیب وارد کنند.

صابون مایع
صابون مایع با ماده فعال ملایم‌تری نسبت به صابون جامد ساخته می‌شود. به همین علت آسیب کمتری به پوست صورت وارد می‌کند و حتی رطوبت پوست را ۳۰% بیشتر از صابون جامد حفظ می‌کند. به همین علت صابون مایع در بین افرادی که پوست‌های حساس و خشکی دارند، محبوبیت بیشتری دارد. همان‌طور که می‌دانید صابون مایع بسیار سریع‌تر از صابون‌های جامد کف تولید می‌کند و استفاده از آن نیز بسیار راحت‌تر می‌باشد.

یکی از مزیت‌های صابون مایع، وجود آن در محفظه‌ای محکم و زیبا است که از ورود باکتری و انواع آلودگی جلوگیری می‌کند. لازم به توضیح است اکثر صابون‌های مایع برای دست ساخته می‌شوند و تنها تعداد کمی از آن‌ها برای پوست صورت می‌باشد.

پن‌های صورت شبیه به صابون هستند اما عوارض صابون را ندارند. زیرا از نظر PH کاملا با یگدیگر متفاوت هستند زیرا PH پن‌ها به پوست صورت نزدیک‌تر است و همچنین استفاده زیاد از آن نیز باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند حساسیت، التهاب و خشکی نمی‌شود. انواع مختلفی از پن‌ها در بازار وجود دارند که عملکردهای متفاوتی دارند. مانند پن ضد لک، روشن کننده، لایه بردار، ضد جوش و…

برای انتخاب بهترین صابون صورت، باید در ابتدا نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید یک صابون مناسب برای خودتان تهیه نمایید.

پوست چرب: اگر پس از شست‌و‌شوی صورت و استحمام، احساس می‌کنید همچنان پوست صورت‌ شما کاملا تمیز نشده است و مقداری چربی روی آن باقی مانده، جنس پوست چربی دارید.

پوست خشک: اگر پس از شست‌و‌شوی صورت و استحمام، احساس می‌کنید پوست صورت شما خشک، پوسته پوسته شده یا ترک خورده است، پوست شما از نوع حساس و خشک می‌باشد.

پوست معمولی: اگر پس از شست‌و‌شوی پوست صورت، احساس می‌کنید پوست شما نه چربی دارد و نه خشک شده است، پوست‌تان معمولی می‌باشد.