تاکنون هیجان انگیزترین خودرو در برنامه تحول نیسان، نسخه جدید Z بود؛ اما واقعیت این است که یک خودروی اسپرت به تنهایی برای اقناع مشتریان کافی نیست. مدل هایی که در حال انجام این مسئولیت سنگین هستند، بدون شک خودروهای شاسی بلند مانند نسل جدید نیسان روگ (ایکس تریل) و جوک هستند که به زودی نسل بعدی قشقایی / روگ اسپرت و خودروی الکتریکی آریا نیز به آن ها اضافه می شوند.

نمای جلو کراس اور نیسان مگنایت / Nissan Magnite قرمز رنگ

نیسان قصد دارد محصول جدیدی در خط تولید خود معرفی کند که آن را مگنایت (برگرفته از واژه های «magnetic» و «ignite») می نامد. این خودرو برای بازارهای نوظهور (کشورهای در حال توسعه) ساخته شده است و باعث می شود مدل ساب کامپکت نیسان جوک  در مقایسه با آن بزرگ به نظر برسد. نیسان مگنایت وارد بخش بسیار رقابتی خودروهای با طول کمتر از چهار متر در هند خواهد شد؛ بنابراین باید در مقابل خودروهایی مانند کیا سونت و سایر محصولات کوچک بازار این کشور قرار بگیرد.

اجازه ندهید اندازه کوچک خودرو شما را فریب دهد و تصور کنید این وسیله نقلیه کاملا ساده و بدون امکانات است؛ زیرا با مجموعه ای از فناوری های مدرن برای خریداران عرضه می شود. از جمله امکانات نیسان مگنایت می توان به چراغ های جلو LED، شارژر بی سیم داخل کابین، اسپیکرهای JBL، دوربین 360 درجه، کروز کنترل و قابلیت یکپارچه سازی بی سیم با اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. 

نمای عقب کراس اور نیسان مگنایت / Nissan Magnite قرمز رنگ


مقاله های مرتبط:


کراس اور مفهومی نیسان مگنایت برای بازار هند رونمایی شد
نسل جدید نیسان جوک رونمایی شد


فضای داخل کابین با دریچه های هوا به سبک لامبورگینی اوروس و نمایشگر کاملا دیجیتال هفت اینچی جلوداشبورد به همراه صفحه نمایش لمسی هشت اینچی سیستم سرگرمی تجهیز می شود؛ درحالی که دستگاه تصفیه هوا نیز بخشی از امکانات مگنایت است. نیسان می گوید کراس اور مگنایت برای سرنشینان عقب فضای پای بسیار مناسبی ارائه می دهد و ظرفیت حمل بار آن به 336 لیتر می رسد که با جمع کردن صندلی های جداگانه عقب، این میزان افزایش می یابد.

مدل جدید مگنایت مانند سایر محصولات رنو-نیسان از پلتفرم CMF-A+ بهره می برد و فاصله کف خودرو تا سطح زمین در آن به 205 میلی متر می رسد. نسخه پایه از پیشرانه 1 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 72 اسب بخار استفاده می کند که نیروی آن ازطریق جعبه دنده پنج سرعته دستی به چرخ ها ارسال می شود. در تیپ های بالاتر از پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ استفاده خواهد شد که انتظار می رود 95 اسب بخار قدرت ازطریق جعبه دنده دستی یا CVT به چرخ های خروجی منتقل شود.

نمای داخل کابین کراس اور نیسان مگنایت / Nissan Magnite

قرار است نیسان مگنایت اوایل سال آینده برای فروش در هند عرضه شود و پس از آن برای سایر کشورها دردسترس قرار گیرد.