لاتاری گرین کارت آمریکا هر ساله تحت نظارت وزارت خارجه این کشور با هدف افزایش تنوع نژادی و جنسیتی مهاجران آمریکا برگزار می شود . با ثبت نام لاتاری آمریکا افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ، شانس برنده شدن در قرعه کشی را برای خود مهیا کرده و در صورت برنده شدن و طی کردن مراحل گرفتن ویزا ، می توانند از مزیت های گرین کارت آمریکا بهره مند شوند . اگر هنوز در تصمیم خود برای ثبت نام لاتاری آمریکا مردد هستید ، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را مطالعه کرده تا با مزیت های برنده شدن در لاتاری آمریکا که به استناد سایت تحصیل در خارج از کشور هیوا نگارش شده ، آشنا شوید .

کم هزینه بودن مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

از جمله سوالاتی که ذهن بسیاری از علاقمندان به زندگی در آمریکا را به خود مشغول می کند ، نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا و هزینه فرآیند ثبت نام لاتاری است . در پاسخ به این افراد باید اشاره کرد که ثبت نام لاتاری آمریکا هیچ هزینه ای ندارد و در صورت برنده شدن تنها لازم است برای گرفتن ویزا تمکن مالی خود را اثبات نمایید .

عدم محدودیت در انتخاب محل زندگی و ورود به آمریکا

پس از چند هفته مهاجرانی که از طریق برنده شدن در لاتاری وارد آمریکا شده اند ، گرین کارت آمریکا را دریافت کرده و پس از آن می توانند بدون هیچ مشکلی در هر یک از 50 ایالت آمریکا زندگی کرده و بدون ویزا به آمریکا رفت و آمد داشته باشند .

 

امکان یافتن فرصت های شغلی بدون نیاز به حمایت کارفرما

برندگان لاتاری بر خلاف کسانی که از طریق پیشنهاد کاری به آمریکا مهاجرت کرده اند ، آزادی عمل بیشتری در یافتن فرصت های شغلی دارند و بسته به تحصیلات و مهارت خود ، بدون محدودیت ساعات کاری می توانند همانند مردم آمریکا در شغل های موجود کسب درآمد کنند یا کسب و کار خود را راه بیاندازند .

امکان بردن همراهان به آمریکا از طریق برنده شدن لاتاری

افرادی که در زمان ثبت نام لاتاری آمریکا اطلاعات همسر و فرزندان زیر 21 سال مجرد خود را در فرم ثبت نام وارد نموده اند می توانند در صورت برنده شدن لاتاری آنان را به عنوان همراه با خود به آمریکا برده و اقامت دائمی برای همراهان خود نیز دریافت نمایند .

 

کم هزینه تر بودن تحصیل در آمریکا برای برندگان لاتاری

به استناد سایت هیوا افرادی که به عنوان دانشجوی بین المللی و با ویزای دانشجویی در دانشگاه های آمریکا پذیرفته می شوند معمولا هزینه بیشتری را نسبت به افراد دارای گرین کارت آمریکا برای تحصیل در آمریکا می پردازند . از آنجا که از جمله شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا داشتن حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار است ، پس از برنده شدن در لاتاری می توانید مانند مردم آمریکا تحصیلات خود را در هر مقطعی ادامه دهید .

 

خرید و فروش نامحدود ملک ، اتوموبیل و سایر دارایی ها

پس از برنده شدن لاتاری گرین کارت آمریکا و مهاجرت به این کشور بر خلاف مهاجرانی که گرین کارت ندارند ، می توانید بدون مشکل به بانک درخواست وام خرید مسکن داده و به خرید و فروش ملک و دارایی های قانونی خود بپردازید .

 

امکان دریافت بیمه سلامت و عمر در آمریکا

بسیاری از شرکت های بیمه در آمریکا ، خدمات بیمه های سلامت و عمر خود را به مهاجران دارای گرین کارت ارائه می کنند و در صورت ثبت نام لاتاری گرین کارت و برنده شدن می توانید بدون نگرانی در مورد امکان دریافت خدمات بیمه در امریکا ، به این کشور مهاجرت نمایید .

 

امکان دریافت شهروندی آمریکا پس از 5 سال

برندگان لاتاری گرین کارت آمریکا تقریبا از تمام حقوق قانونی شهروندان آمریکا به جز حق رای بهره مند می شوند و حتی با وجود نداشتن حق رای ، می توانند در کمپین های انتخابات ریاست جمهوری فعالیت نمایند . با این حال یکی از مدارک ثبت نام لاتاری آمریکا داشتن پاسپورت معتبر از ایران بوده و از آنجا که پاسپورت ایران قدرت زیادی ندارد ، بسیاری از مهاجران آمریکا تمایل به دریافت شهروندی و پاسپورت آمریکا دارند ، که این این امکان پس از 5 سال زندگی در آمریکا برای برندگان لاتاری مهیا می شود .

با توجه به اینکه کوچکترین اشتباه در تکمیل فرم ثبت نام لاتاری باعث حذف کاربر از فرآیند قرعه کشی می شود به در پایان به افراد علاقمند به ثبت نام لاتاری آمریکا توصیه می کنیم که قبل از ثبت نام حتما از نحوه ثبت نام لاتاری در سایت هیوا مطلع شوند . همچنین برنامه ریزی خود را برای مهاجرت ، به امید برنده شدن در لاتاری آمریکا محدود نکنند و سایر روش های مهاجرت به خارج از کشور نظیر مهاجرت کاری و تحصیلی را نیز بررسی نمایند . به عنوان مثال جهت گرفتن ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند با اساتید دانشگاه مورد نظر خود در آمریکا مکاتبه داشته و در صورت گرفتن پذیرش برای گرفتن ویزا اقدام نمایند .

برای دریافت ویزای کاری نیز می بایست مناسب ترین نوع ویزای کاری آمریکا برای ایرانیان ، یعنی ویزای کاری نوع H-1B را در نظر گرفت . این ویزا برای کارکنان مشاغل خاص که دارای تحصیلات عالی هستند و برای اهداف تحقیقاتی صادر می شود . ویزای H-1B دارای اعتبار 3 ساله بوده که قابل تمدید کردن می باشد .

در کنار اقدام برای به دست آوردن ویزای اقامت آمریکا از روش های تحصیلی و کاری ، شرکت در لاتاری آمریکا نیز می تواند گزینه مناسبی باشد . از آنجا که ثبت نام لاتاری آمریکا کاملا رایگان بوده و تنها از طریق سایت رسمی آن انجام می شود ، شخصا می توانید آن را انجام دهید که در این زمینه می توانید سوالات خود را در مورد نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا از مشاوران هیوا بپرسید .