فرض کنید قابلیت‌های زیادی که در گوشی‌های محبوب اندرویدی شما وجود دارند، به یک تلویزیون معمولی منتقل شوند و از این پس پخش موسیقی، بازی، وب گردی و مشاهده فیلم‌هایتان را از طریق تلویزیون انجام دهید. اگر می‌خواهید بدانید اندروید باکس چیست؟ اندروید باکس ها کامپیوتر کوچکی هستند که ابعاد آن شبیه به یک مودم یا هارد اکسترنال است. همان‌طور که از نامش پیداست بر روی اندروید باکس (Android Box) سیستم عامل اندروید نصب شده که این دستگاه از طریق پورت HDMI به تلویزیون شما وصل می‌شود و تلویزیون معمولی‌تان را به یک تلویزیون هوشمند اندرویدی تبدیل می کنند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید بهترین اندروید باکس های بازار کدام است؟ این مطلب را تا انتها بخوانید.

پردازنده مناسب

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید اندروید باکس، توجه به رم و قدرت پردازش است. چراکه سرعت کم، هنگ کردن و مسائل این‌چنینی می‌تواند به شدت خسته کننده و ملال آور باشد. لازم به ذکر است که پردازنده هشت هسته‌ای بهترین انتخاب برای یک اندروید باکس ایده آل است اما اگر بخواهید به حداقل قانع باشید پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز نیز می‌تواند کار راه انداز باشد. نکته قابل توجه دیگر آن است که اگر از اندروید باکس خود انتظار گیمینگ دارید، باید به دنبال پردازنده Tegra x1 باشید.

میزان حافظه ذخیره

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بهترین اندروید باکس های موجود در بازار، فضای ذخیره‌سازی است. خوب است بدانید که بخش عمده ای از حافظه ذخیره‌سازی را سیستم عامل اشغال می‌کند و در صورتی که محل ذخیره‌سازی این دستگاه کم باشد ممکن است برایتان دردسر ایجاد کند. بدین ترتیب بهتر است حداقل فضای ذخیره را ۸ گیگابایت در نظر بگیرید. همچنین پشتیبانی از حافظه خارجی ۶۴ گیگابایتی می‌تواند یکی از ویژگی‌های قابل توجه در خرید بهترین اندروید باکس باشد.

تعداد پورت‌های USB

یکی از نکاتی که کمتر به آن توجه شده اما بسیار مهم است تعداد پورت‌های USB می‌باشد. در اغلب موارد 2 پورت USB می‌تواند نیاز شما را برطرف سازد البته مطلوب آن است که یکی از این پورت‌ها USB3.0 باشد مخصوصاً برای کسانی که از هارد اکسترنال استفاده می‌کنند. همچنین افرادی که سرعت بالاتر برایشان اهمیت دارد.

نسخه اندرویدی

همان طور که از اسم این محصول نیز مشخص است سیستم‌عامل آن اندروید می‌باشد. دقت داشته باشید که اندروید باکس‌هایی که نسخه سیستم‌عامل آن‌ها قدیمی است را خریداری نکنید چراکه نسخه‌های قدیمی قابلیت به‌روزرسانی شدن را ندارند. بنابراین توصیه می‌شود محصولی را خریداری نمایید که اندورید ۶ را پشتیبانی کند.

قابلیت‌های اضافی

یکی از نکاتی که بایستی به آن توجه داشته باشید آپشن های اضافی است. برخی از این آپشن‌ها بسیار مفید و برخی دیگر به اصطلاح گول زننده هستند. که در ادامه برخی از آن‌ها را اشاره خواهیم کرد.

بهترین اندروید باکس‌ها ویژگی پشتیبانی از google play را دارند. این ویژگی باعث می‌شود تا شما بتوانید تنظیمات ویژه و ‌اقدامات سفارشی مد نظرتان را در جهت بهبود و ارتقای دستگاه خود استفاده نمایید. همچنین امکان دانلود نرم‌افزارهای مورد نیاز برایتان امکان‌پذیر می‌شود.

یکی دیگر از آپشن های مثبت و تقریباً لازم در همه دستگاه‌های اندروید باکس، wifi می‌باشد. مخصوصاً اگر شما اهل دیدن فیلم‌های با کیفیت باشید این گزینه می‌تواند بسیار به شما کمک کرده و نیازتان را برآورده سازد.

شاید در ابتدا این ویژگی بسیار جذاب به نظر برسد اما می‌توان گفت که در حقیقت تعداد ۱۰۲۴ رنگ می‌تواند کافی باشد و غالباً دستگاه‌های نمایشگر بیش از این را نمی‌توانند پشتیبانی کنند.
بهترین مارک اندروید باکس

با توجه به تنوع زیاد تولید کنندگان، در حال حاضر برندهای شیائومی (Xiaomi)، اچ 96 (H96) و تسکو (TSCO) جزو تولیدکنندگان بهترین اندروید باکس های بازار به شمار می‌آیند.

انتخاب درست و مناسب یک اندروید باکس می‌تواند باعث ایجاد لحظات خوب و مفرحی برای شما و اطرافیانتان شود. هرچند که این انتخاب درست تا حد زیادی به انتظار شما از این دستگاه برمی‌گردد. بنابراین در ابتدا نیازسنجی کرده و سپس با در نظر گرفتن انتظارات خود راهی بازار شوید.

کار کردن با اندروید باکس کار سختی نبوده و همان‌طور که با گوشی موبایلتان کار می‌کنید، می‌توانید از اندروید باکس نیز استفاده نمایید. شما می‌توانید تمامی بازی‌ها و برنامه‌های محبوب خودتان را طریق اپلیکیشن‌های بازار، Play Store و … نصب و استفاده کنید. همچنین اگر قصد خرید جدیدترین و بهترین اندروید باکس را دارید، ما در این بخش لیستی از بهترین اندروید باکس های بازار را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید انتخاب خوبی را تجربه کنید.