اینفینیتی برای نیسان، عملکردی مشابه لکسوس برای تویوتا دارد. این برند لوکس ژاپنی در سال 1989 حدود یک سال بعد از لکسوس تأسیس شد؛ اما هرگز نتوانست شهرت و موفقیت تجاری زیرمجموعه تویوتا را کسب کند. سودآوری اینفینیتی در سال های اخیر، کاهش یافته است و نتوانسته تقاضای کافی برای محصولات نسبتا گران قیمت خود داشته باشد.

مدل QX60 از سال 2012 به سبد اینفینیتی اضافه شد تا یک کراس اور خانوادگی و پهن پیکر روی پلتفرم نیسان پت فایندر باشد. از نظر ابعاد، QX60 بزرگ تر از مورانو و کوچک تر از شاسی بلندهای فول سایز مثل تویوتا لندکروزر و اینفینیتی QX80 است. همچنین از سال 2017 با توقف تولید QX70 که مدل کوپه در کلاس کراس اور اندازه متوسط بود؛ QX60 اهمیت بیشتری برای اینفینیتی پیدا کرد.

اینفینیتی QX60 از معدود محصولات شرکت سازنده است که با افزایش تقاضا طی سال های اخیر رو به رو بود؛ اما از نظر قدرت پیشرانه و توانایی فنی، هماهنگ با رقبا عمل کرد. مدل مفهومی این خودرو با نام مونوگراف (Monograph) نسل دوم QX60 را بعد از 8 سال، آگهی می دهد. این خودرو، آماده تولید به نظر می رسد و بنابر ادعای مدیران اینفینیتی، سال 2021 برای فروش عمومی، رونمایی خواهد شد. به همین دلیل، مونوگراف به معنی تک عکس یا پیش طرح نام گذاری شده است.

Infiniti QX60 Monograph Prototype مدل مفهومی اینفینیتی کیو ایکس 60


Infiniti QX60 Monograph Prototype
Infiniti QX60 Monograph Prototype
Infiniti QX60 Monograph Prototype
Infiniti QX60 Monograph Prototype
Infiniti QX60 Monograph Prototype
Infiniti QX60 Monograph Prototype مدل مفهومی اینفینیتی کیو ایکس 60
Infiniti QX60 Monograph Prototype
Infiniti QX60 Monograph Prototype

نمای بیرونی QX60 مونوگراف، ارتفاع خوب نسبت به سطح زمین و حالت شاسی بلند اسپرت را نشان می دهد؛ درحالی که نسخه قبلی، یک میینی ون با کمی افزایش ارتفاع را تداعی می کرد. با این اوصاف، نسل بعدی با سه ردیف صندلی، جادار و مناسب سفرهای بین شهری خواهد بود. در طراحی چراغ های جلو و عقب، تقلیدی واضح از لینکلن ایویترو (Lincoln Aviator) دیده می شود که همراه چراغ های باریک و ادوات کروم در جلوپنجره، مشابه دیگر محصولات اینفینیتی به نظر می رسد. در مجموع، QX60 مونوگراف با حجم دهی چشم نواز در سپرها و گلگیرها، بسیار زیباتر و جذاب تر از مدل تولیدی در سال 2020 است.


اطلاعات دقیقی از جزئیات فنی و امکانات رفاهی QX60 مونوگراف منتشر نشده است. تصویری از فضای داخلی این خودرو هم موجود نیست. برای نسل بعدی، احتمالا پیشرانه 3/5 لیتر تنفس طبیعی با موتور 2 لیتر توربوشارژ جای گزین خواهد شد تا قدرت 268 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر فراهم شود. علاوه بر این پیشرانه که هم اکنون روی QX50 وجود دارد، نمونه 3 لیتر تروبوشارژ با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر هم در محصولات اینفیتی استفاده می شود.