سامسونگ جدیدترین دستاورد خود در زمینه حافظه های NVMe SSD را به نام 980 پرو رونمایی کرد. این حافظه، اولین محصول سامسونگ از نوع PCIe 4.0 محسوب می شود که به گفته ی این شرکت کره ای برای رایانه های بالارده و مدل های مخصوص گیمینگ طراحی شده است.

حافظه 980 پرو برای دو دسته از کاربران طراحی شده و با هدف بهبود اجرای بازی ها و کمک به کاربران در اجرای کارهای سنگین کامپیوتری به بازار عرضه می شود. درواقع این SSD سامسونگ می تواند نه تنها تجربه گیمینگ به مراتب بهتری را به همراه داشته باشد؛ بلکه عملکرد کاربران حرفه ای را در انجام کارهای مختلف بهبود می بخشد.

مقام های سامسونگ می گویند حافظه 980 پرو SSD از تمام ظرفیت های PCIe 4.0 استفاده می کند و قادر به خواندن اطلاعات با سرعت 7،000 مگابایت برثانیه است. از نظر نوشتن اطلاعات نیز سرعت حافظه جدید شرکت کره ای به 5،000 مگابایت برثانیه می رسد. سامسونگ می گوید که حافظه 980 پرو از 1،000 آی آپس برخوردار است؛ معیاری که درواقع به تعداد میانگین عملیات های خواندن و نوشتن ورودی-خروجی به صورت تصادفی و در کسری از ثانیه اشاره دارد.

حافظه 980 پرو SSD سامسونگ

شرکت کره ای همچنین مدعی است که حافظه جدید 980 پرو در مقایسه با حافظه های مبتنی بر فناوری PCIe 3.0 از دو برابر سرعت بیشتر بهره می برد و در مقایسه با حافظه های SSD از نوع ساتا نیز 12/7 برابر سریع تر است. درصورتی که حرفه یا کاربردتان باعث می شود که تمایل به خرید حافظه 980 پرو سامسونگ داشته باشید، ابتدا باید در نظر بگیرید که برای استفاده حداکثری از توان این حافظه به مادربردی سازگار با PCIe 4 نیاز دارید.

رندر حافظه 980 پرو SSD سامسونگ

بااین حال، حافظه جدید شرکت کره ای روی مادربردهایی با فناوری PCIe 3.0 نیز قابل استفاده است؛ اما سرعت خواندن اطلاعات در 3،500 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن نیز در 3،450 مگابایت در ثانیه محدود می شود. از نظر مدیریت دمای تولیدشده، برخورداری از نوارهای فلزی از جنس نیکل سبب پخش شدن دما و کنترل میزان گرمای تولیدشده می شود. درواقع سامسونگ می گوید سیستم خنک کننده ی حافظه 980 پرو به نحوی است که امکان استفاده از آن در مادربردهای مختلف وجود دارد.

رندر حافظه 980 پرو SSD سامسونگ

از دید سامسونگ، حافظه 980 پرو SSD محصولی ایده آل برای گرافیست ها، طراحان و عکاسانی است که روی محتوایی با رزولوشن 4K و حتی 8K کار می کنند. شرکت کره ای در نظر دارد حافظه جدید خود را در ظرفیت های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت و 1 ترابایت با قیمت های به ترتیب 90، 150 و 230 دلار عرضه کند.

درصورتی که ظرفیت های اشاره شده برایتان کافی نیست، مدلی 2 ترابایتی نیز در اواخر سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد. با وجود اینکه قیمت و مشخصات مدل های دیگر ذکر شده است؛ اما مقام های سامسونگ به قیمت مدل 2 ترابایتی اشاره ای نداشته اند.


مقاله های مرتبط:


ظرفیت احتمالی باتری گلکسی اس 21 پلاس سامسونگ مشخص شد
سامسونگ ارزان ترین گوشی 5G خود را به زودی روانه بازار می کند


نظر شما کاربران زومیت در مورد حافظه 980 پرو SSD سامسونگ چیست آیا مشخصات سخت افزاری و قیمت آن را می پسندید