شرکت IDC که در زمینه تحلیل بازار گجت های هوشمند ازجمله دستبند سلامت و ساعت های هوشمند فعالیت دارد، مدعی شده که تا پایان سال 2020 تقریبا 400 میلیون گجت پوشیدنی فروخته خواهد شد. پوشیدنی ها شامل دسته بندی گسترده ای از گجت های مختلف مانند دستبند سلامت، ساعت هوشمند، هدست، هدفون و موارد دیگر می شوند و به گفته IDC نیز پرفروش ترین محصولات سال 2020 را هدست های بی سیم تشکیل می دهند.

آمارهای ارائه شده IDC در حالی است که بسیاری از کاربران در طول سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور به خانه نشینی شدند. بیماری کرونا نه تنها بازار محصولات مختلف را تحت تأثیر قرار داد، بلکه تولیدات نیز در بازه های زمانی مختلف متوقف شدند و حتی پس از آغاز مجدد تولید محصولات، کارخانه ها هنوز نتوانسته اند به ظرفیت کامل تولیدات خود بازگردند.

بااین حال، IDC تخمین می زند که فروش گجت های پوشیدنی در سال 2020 با افزایش 60 میلیونی نسبت به سال گذشته همراه باشد. در مورد گجت هایی نظیر انواع هدست و هدفون نیز IDC تخمین می زند 234 میلیون دستگاه در سال 2020 به فروش برسد. برای ساعت هوشمند نیز فروشی بالغ بر 91 میلیون دستگاه و برای دستبندهای سلامت نیز 68 میلیون واحد تخمین زده می شود.

مقام های شرکت IDC توضیح می دهند: «با اینکه بیماری کرونا به تعطیلی بازار، اختلال در تولید محصولات و کاهش توان خریداران ختم شد؛ اما تقاضا برای خرید گجت های پوشیدنی همچنان در حال افزایش است. درواقع بازار از نظر تقاضا برای خرید انواع هدفون و هدست ها رکورد شکست.»


مقاله های مرتبط:


ساعت های هوشمند گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو 2 به قابلیت ثبت نوار قلب مجهز شدند
بررسی می بند 5


گفته های IDC کاملا منطقی به نظر می رسد. درواقع پس از تغییر وضعیت کاری شرکت ها و کسب وکارهای بزرگ و کوچک به حالت دورکاری، بسیاری از کارکنان مجبور به خرید تجهیزات لازم برای ادامه فعالیت به صورت دورکاری شدند. همین امر باعث رونق گرفتن بازار لوازم جانبی کامپیوتر و گجت های پوشیدنی ازجمله هدفون و هدست شد.

از نگاه IDC امکان افزایش فروش محصولات و گجت های پوشیدنی در نیمه دوم سال 2020 با معرفی دستگاه های جدید وجود دارد. باید صبر کرد و دید که چه اتفاقاتی برای بازار گجت های پوشیدنی رخ خواهد داد. IDC اشاره ای به فروش محصولات در سال 2021 نکرده است و نمی دانیم آیا فروش گجت های پوشیدنی در سال آینده میلادی نیز رکوردشکن خواهد بود یا خیر.