شهرام حی شاد، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، اعلام کرد که دفاتر پیشخوان هنگام ارا ئه ی خدمات، هیچ حقی برای نگه داری و بایگانی مدارک هویتی مشتریانش ندارند. در صورت مشاهده ، این کار تخلف به حساب می آید و با دفتر پیشخوان متخلف براساس مصوبه ی «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی» برخورد می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی شاد اضافه کرد که دفاتر پیشخوان نباید فقط به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند و ارائه ی برخی خدمات مانند خرید و نقل و انتقال مالکیت سیم کارت اپراتورهای همراه و خدمات سپرده گذاری (سجام) به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان نیاز دارد و احراز هویت مشتریان در این موارد الزامی است.

شهرام حی شاد اضافه کرد برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، علاوه بر بازرسی و کنترل های دوره ای و نامحسوس رگولاتوری، کمیته های استانی رسیدگی به تخلفات نیز به تخلفات مربوط به احرازنکردن هویت مشترکان باید در کمترین زمان ممکن رسیدگی کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اذعان کرد که در صورت مشاهده ی اولین پرونده و مستندات مبنی بر عملکرد غیرقانونی دفاتر پیشخوان در زمینه ی احراز هویت مشتریان، تخلف آن ها به کمیته ی رسیدگی تخلفات استانی ارجاع داده می شود و کمیته های رسیدگی به تخلفات استانی در کوتاه ترین زمان و خارج از نوبت باید به این تخلفات رسیدگی کنند.