شرکت تیونینگ خودرو هنسی پرفورمنس پیک آپ های سوپرشارژ شورولت سیلورادو و GMC سیرا خود را گولیات (Goliath) یا جالوت می نامد و ویدئو جدیدی از محصولات اصلاح شده ی خود نشان می دهد که این وانت قدرتمند می تواند چه کارهایی انجام دهد. به طور خاص مدلی که در تصاویر می بینید، نسخه ی متوسط Goliath 700 است. این شرکت نسخه های 500 و 650 و 800 را نیز برای مشتریان ارائه می دهد.

وانت هنسی گولیات جی ام سی سیرا / GMC siera

گولیات 700 از لاستیک های عقب بزرگی بهره می برد و صدای پیشرانه نیز نامی متناسب با شخصیت شرور کتاب مقدس یهودیان دارد. همان طورکه از نام آن پیدا است، پیشرانه ی گولیات 700 قدرتی معادل 700 اسب بخار دارد و هنسی سوپرشارژر 2/9 لیتری را نیز به پیشرانه ی 6/2 لیتری خورجینی هشت سیلندر آن اضافه می کند. برای بهبود عملکرد و قدرت، پیشرانه از سرسیلندرهای تراش خورده ی CNC و میل بادامک و اسبک های سخت کاری شده ی جدید برخوردار است.

اگر قدرت پیشرانه برای خریداران کافی نباشد، هنسی بسته ی آف رود اختیاری برای وانت گولیات نیز ارائه می دهد. این بسته سپرجلو بزرگ با گارد محافظ و چراغ های LED را شامل می شود. ارتفاع این وانت درمقایسه با مدل اصلی 15 سانتی متر افزایش یافته است و از رینگ های 10 پره 20 اینچی با لاستیک های بزرگ 35 اینچی بهره می برد.


اگر مشتریان بخواهند ظاهر گولیات خود را کمی متفاوت از نسخه ی استاندارد شورولت سیلورادو نشان دهند، هنسی کاپوت مجهز به ورودی هوا برای این وانت در نظر گرفته است. از دیگر به روزرسانی های موجود می توان به اگزوز cat-back از جنس فولاد ضدزنگ و کاور کفی عقب برقی جمع شونده و رکاب کناری برقی اشاره کرد. همچنین، مشتریان می توانند دوخت الماس را به روکش ها و تزیینات کابین اضافه کنند.

نمای جلو وانت هنسی سیلورادو گولیات / Hennessey Silverado Goliath خاکستری رنگ

در قوی ترین مدل گولیات، از 6 چرخ استفاده شده است. افزودن محور اضافی به خودرو نیاز به تغییرات اساسی در عقب شامل تعلیق عقب جدید و کفی سفارشی برای پوشش طول اضافی را ایجاب می کند. هنسی پرفرومنس قصد دارد وانت گولیات 700 را با قیمت 375 هزار دلار روانه ی بازار کند که ایم مبلغ هزینه ی شورولت سیلورادو جدید را نیز شامل می شود.