تلاش و سرمایه گذاری گسترده هیوندای در صنعت خودروهای برقی، هر روز با ابعادی تازه ادامه پیدا می کند. درحالی که بسیاری از خودروسازان دنیا، تمرکز ویژه ای بر کراس اورهای الکتریکی و خانوادگی دارند؛ هیوندای طی ماه های آینده یک یا چند هاچبک پرسرعت الکتریکی رونمایی خواهد کرد. 

پیش تر، مدل مسابقه ای و مخصوص پیست هیوندای برپایه ولوستر N و کد مدل eTCR معرفی شده بود. نمونه جدید با نام RM20e هم ظاهرا، نسخه ای تقویت شده از ولوستر است با این تفاوت که توانایی های فنی بالاتری ارائه دارد. حروف RM مخفف Racing Midship به معنی مسابقه ای متعادل یا خودرو مسابقه ای قابل تنظیم برای جاده های شهری است و کد 20، اشاره به بیست امین پروژه هیوندای از سری RM دارد که سال 2012 آغاز شد. طبیعتا حرف e هم پیشرانه تمام برقی RM20e را نشان می دهد.


Hyundai RM20e هاچبک برقی هیوندای
Hyundai RM20e هاچبک برقی هیوندای
Hyundai RM20e هاچبک برقی هیوندای
Hyundai RM20e هاچبک برقی هیوندای

نمونه پیش تولید RM20e دارای 810 اسب بخار قدرت و 960 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو بنابر ادعای شرکت سازنده، در زمانی کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت می رسد و می تواند سرعت گیری صفر تا 200 کیلومتربرساعت را در زمان 9/88 ثانیه ممکن کند. نهایت سرعت RM20e به 250 کیلومتربرساعت محدود شده است که برای یک هاچبک الکتریکی، فراتر از انتظار خواهد بود. هیوندای در بیانیه مرتبط با این خودرو، هدف از تولید RM20e را ارائه محصولی پرقدرت با توانایی عالی در تعادل، مانور و ترمزگیری عنوان کرده است که راحتی، سکوت و کارایی یک مدل جاده ای برای استفاده روزانه را نیز پوشش می دهد.

هیوندای RM20e، بستری برای آزمایش جدیدترین فناوری های شرکت سازنده در زمینه خودروهای اسپرت و الکتریکی است. بزرگ ترین خودروساز کره، قرارداد همکاری با ابرخودروساز برقی جمهوری چک، شرکت ریمک دارد و از دانش آن در ساخت سری خودروهای RM استفاده خواهد کرد.