رانا با کد X12 از سال 1391 در خط تولید ایران خودرو حضور دارد. این محصول، سومین خودروی ایرانی پس از سمند و تیبا محسوب می شود که با عنوان «خودرو ملی» به مردم معرفی شد. رانا، از پلتفرم و قطعات فنی پژو 206 صندوقدار استفاده می کند؛ اما اطلاعات دقیقی از هزینه های مربوط به طراحی و پیش تولید آن دردسترس نیست. سال 1391، مجید شیخانی (مسئول پروژه پژو 206 صندوق دار) از صرف 110 میلیارد تومان هزینه طراحی و آماده سازی خط تولید ایران خودرو برای پژو 206 صندوق دار (طی سال های دهه 80) خبر داده بود؛ درحالی که این خودرو از بسیاری جهات با 206 هاچبک (بدون صندوق) مشابهت دارد؛ اما رانا دارای چراغ و داشبورد متفاوت است.

رانا در بازار آزاد، قیمت پایین تری نسبت به 206 صندوق دار V8 دارد. این شرایط، به دلیل کیفیت نامطلوب اتاق و عایق کاری خودرو است. حالا ایران خودرو نسخه پلاس از رانا را آماده عرضه دارد تا ضمن بهبود کیفیت ساخت و آرامش کابین، امکانات بیشتر به خریدار ارائه دهد.

رانا پلاس در سال 1397 معرفی شد و قرار است اواخر پاییز 1399 به بازار عرضه شود. براساس اطلاعات موجود، می توان اطمینان داشت که موتور و جعبه دنده این خودرو، تفاوتی با رانا معمولی نداشته باشد. با این اوصاف، رانا پلاس نیز، همراه پیشرانه 1500 سی سی TU5 عرضه می شود تا قدرت 108 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر فراهم کند. بیشترین قدرت این موتور در 5600 دوربردقیقه و نهایت گشتاور پس از 4000 دوربردقیقه تولید می شود.