لنوو تینک پد ایکس وان نانو (Lenovo ThinkPad X1 Nano) لپ تاپ جدیدی است که وزن بسیار کمی دارد؛ به حدی که اگر لپ تاپ را درون کوله پشتی خود قرار دهید، احتمالا به سادگی متوجهش نخواهید شد. لنوو ادعا می کند تینک پد X1 نانو با حدود دو پوند (0٫9 کیلوگرم) وزن، سبک ترین لپ تاپی محسوب می شود که تولید کرده است.

لنوو می گوید بدنه ی تینک پد ایکس وان نانو را با ترکیبی از فیبرکربن و منیزیم آلومینیوم ساخته و همین موضوع بر کاهش وزن آن تأثیر بسزایی گذاشته است. همچنین، لنوو از استفاده از فناوری ها و مواداولیه ی جدید برای ساخت صفحه کلید لپ تاپ خبر می دهد و می گوید سیستم خنک کننده را سبک تر از نسل های قبل کرده است. براساس اعلام لنوو، تینک پد ایکس وان نانو تا پیش از پایان سال جاری میلادی با قیمت 1،399 دلار روانه ی بازار خواهد شد. 

معمولا هرگاه سخن از لپ تاپ سبک به میان می آید، ذهنمان به سمت عملکرد ضعیف درمقایسه با دیگر لپ تاپ ها سوق داده می شود؛ اما این برای تینک پد ایکس وان نانو صدق نمی کند. لنوو می گوید لپ تاپ جدیدش متکی بر تراشه ی نسل یازدهمی تایگرلیک اینتل (Intel Tiger Lake) است. فعلا مدل دقیق این پردازنده را نمی دانیم؛ اما همه ی تراشه های تایگرلیک درمقایسه با آیس لیک پیشرفت محسوسی تجربه کرده اند.