یکی از کاربران توییتر که به دفعات مشخصات تراشه های معرفی نشده را فاش کرده، به تازگی بنچمارک جدیدی پیدا کرده که در آن جزئیات یکی دیگر از تراشه های معرفی نشده ی AMD رؤیت می شود. تراشه ی موردبحث که رایزن 7 5800 ایکس (AMD Ryzen 7 5800X) نام دارد ظاهرا مدل تقویت شده ی Ryzen 7 5800U است و قصد دارد تراشه ی قدرتمند Intel Core i9-10900K را در بازار به چالش بکشد. اینکه Ryzen 7 5800X متعلق به کدام دسته از تراشه های AMD است، فعلا برایمان نامشخص است.

یکی از احتمالات قوی این است که تراشه ی Ryzen 7 5800X متعلق به تراشه های موردانتظار خانواده ی ورمیر (Vermeer) که مبتنی بر هسته های ذن 3 (Zen 3) هستند باشد. AMD پیش تر اعلام کرده است تراشه های جدید خود را مهرماه امسال رونمایی می کند. اگر این اتفاق رنگ حقیقت به خود بگیرد، AMD سرانجام تصمیم گرفته پردازنده های عادی و پردازنده های شتاب یافته (APU) خود را تحت یک نام عرضه کند.

پردازنده های جریان اصلی (مین استریم) و پردازنده های شتاب یافته ی AMD درحال حاضر تحت نام رایزن 3000 و رایزن 4000 به بازار عرضه می شوند. این عدم تطابق در نام گذاری پردازنده ها عموما باعث سردرگمی می شود؛ به خصوص برای کسانی که با رویکرد AMD برای عرضه ی محصولات آشنایی ندارند. 

در نظر داشته باشید بنچمارک منتسب به تراشه ی جدید AMD در Ashes of the Singularity ثبت شده؛ Ashes of the Singularity بنچمارکی است که در اغلب اوقات نتایجی کاملا دقیق ارائه نمی دهد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم به نتایجی که در زیر این پاراگراف می آیند و مربوط به AMD Ryzen 7 5800X هستند به عنوان عملکرد نهایی تراشه نگاه نکنید. با درنظرگرفتن زمان انتشار این بنچمارک، احتمال می دهیم با تراشه ای مبتنی بر هسته ی ذن 3 طرف باشیم.