در دنیای امروز برای هرگونه تبادل اطلاعات، فکر ، دانستنی و یا هرچیز دیگر با افراد جوامع دیگر ، احتیاج به یادگیری یک زبان مشترک داریم. زبانی که بتوانیم با کمک آن ، مرزها را پشت سر گذاشته و به راحتی بتوانیم با وجود هر نوع تفاوت با مردم کشورهای ارتباط برقرار کنیم .

مهمترین و اصلی ترین زبان دنیا که طبق یک قرارداد جهانی ، میتواند به عنوان زبان مشترک همه ملت ها مورد استفاده قرار بگیرد ، زبان انگلیسی است.

آموزش زبان انگلیسی هر چه در سنین کمتر آغاز شود فهم و ماندگاری آن در ذهن هم بیشتر خواهد بود. اگر بخواهیم چند نکته راجع به اهمیت زبان انگلیسی و یادگیری آن ، بیان کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

– زبانی بین المللی و آکادمیک است.

– به راحتی می توانیم از رسانه های آنلاین و چاپی استفاده کنیم.

– در هنگام کار و تجارت و فعالیت های اقتصادی و یا پذیرش در دانشگاههای دنیا نیاز به این زبان است.

 

روش های آموزش زبان انگلیسی :

برای یادگیری هر علم و هر مهارت جدید، از جمله زبان انگلیسی ، احتیاج به اراده و پشتکار قوی ، تمرین و ممارست زیاد ؛ استفاده از کلاس ها و اساتید مجرب ، و از همه مهمتر ایمان به موفقیت ، دارد.

برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی هم به همه این بایدها ، باید توجه کرد. بعضی افراد استفاده از کلاس های خصوصی و کلاسهای آموزشکده های زبان را برای یادگیری زبان انگلیسی بیشتر می پسندند. بعضی ها هم ترجیح می دهند از طریق مطالعه جزوات و کتاب های آموزش زبان انگلیسی ، به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند. بعضی ها هم فقط به گوش دادن موسیقی و فیلم های زبان اصلی ؛ بسنده می کنند.

برای یادگیری زبان انگلیسی به همه این موارد با هم ؛ نیاز دارید. البته اگر استاد و متخصص این کار در کنار شما باشد، روند یادگیری علاوه بر تسریع ، هموار و بدون مشکل و یا اشتباه سپری خواهد شد.

 

مراحل آموزش زبان انگلیسی شامل :

یادگیری الفبای انگلیسی ، آموزش لغات و اصطلاحات پرکاربرد، یادگیری قواعد و گرامر زبان انگلیسی، یادگیری ساختارهای پیچیده تر زبان و در نهایت هم مکالمه و روش های برقراری ارتباط با دیگران

یادگیری هر کدام از این مراحل ممکن است تا چندین ماه زمان ببرد. پس عجله نداشته باشید و تمام حواس و دقت خود را صرف یادگیری اصولی و بنیادی از پایه نمایید.

 

سطح بندی آموزش زبان انگلیسی :

برای اینکه بدانید در چه مرحله از فهم و درک زبان انگلیسی قرار دارید ، بهتر است در ابتدا تستی به نام placement test را انجام دهید تا متوجه سطحی که در حال حاضر در آن قرار دارید ، بشوید. معمولا این تست را در ابتدای دوره های آموزشی ، از زبان آموزان می گیرند تا مشخص شود که هر کدام باید از کدام سطح زبان را شروع کنند.

سطح بندی زبان را در سه مدل جهانی عرضه می کنند.

مدل اول )

مبتدی ، مرحله اولیه مقدماتی ، مرحله پایانی مقدماتی ، مرحله اولیه قبل از متوسطه ، مرحله پایانی قبل از متوسطه ، مرحله اولیه متوسطه ، مرحله پایانی متوسطه، مرحله اولیه بعد از متوسطه ؛ مرحله پایانی بعد از متوسطه و مرحله پیشرفته

مدل دوم )

مبتدی ، مقدماتی ، قبل از متوسطه ، متوسطه ، بعد از متوسطه ، پیشرفته

مدل سوم )

مبتدی ، متوسطه ، پیشرفته

نکات مهم برای یادگیری زبان انگلیسی با بازدهی بالاتر :

-بهتر است همیشه و در همه احوالات ، در حال یادگیری باشید و نه فقط در ساعات کلاس ! یادداشت کردن لغات زبان انگلیسی و یا هر اصطلاح جدیدی که در هر جا می بینید، به یادگیری شما کمک بسزایی خواهد کرد.

– سعی کنید هر ابزار و وسیله ایی که قبلا با زبان فارسی کار می کردید را به زبان انگلیسی تغییر دهید.

– سعی کنید دایره ارتباط خود با کسانی که انگلیسی صحبت را توسعه دهید. از محیط هایی مانند فضاهای گفتگوی مجازی گرفته تا وب سایت های خارجی

– ویدئوها و موسیقی زبان اصلی را بسیار ببینید و گوش دهید.

– زمان بندی داشته باشید و هدف خود را مشخص کنید تا برای رسیدن به آن هدف، زمان را از دست ندهید.

– به طور کلی زبان انگلیسی شامل چهار مهارت همزمان است یعنی Listening ، Speaking ، Writing و Reading . سعی کنید هر چهار مهارت را با هم تمرین کنید .

– مرور آموخته های خود در طول روز را در هنگام شب فراموش نکنید.

 

مکالمه زبان انگلیسی و اهمیت یادگیری آن :

میتوان گفت هدف اصلی از آموزش زبان انگلیسی همان رسیدن به نقطه ایی است که به راحتی بتوانیم با انگلیسی زبانها مکالمه داشته باشیم.

اکثر زبان آموزان ، دنبال حفظیات و یادگیری گرامر هستند در صورتی که مکالمه زبان انگلیسی ، مهمترین هدف یادگیری زبان انگلیسی می باشد.

مکالمه باعث می شود شما تمامی آموخته های خود را کنار هم ردیف کنید تا بتوانید پیامی را که در مغز خود دارید به طرف مقابل تان ، آنطور که هست ؛ برسانید. یعنی مغز شما با تمام قوا برای منتقل کردن مفاهیم ، شروع به کار میکند و این ورزش مغز ، سبب می شود که کلمه ها و گرامرهایی که یاد گرفتید ، به صورت بالفعل به کار بیایند.

مکالمه زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد که با هر بار صحبت کردن و دیالوگ برقرار کردن ، متوجه اشتباهات خود شوید و آنها را برطرف کنید.

همچنین مکالمه باعث می شود قدرت خوب گوش کردن در شما به نحو چشمگیری تقویت شود.

شما می توانید با استفاده از متدی که در سایت ما ، به منظور آموزش تخصصی زبان انگلیسی مهیا شده است به راحتی به تقویت سطح زبان خود پرداخته و پیشرفت خوبی را مشاهد کنید.

شما علاوه بر یادگیری لغات جدید انگلیسی با تلفظ و لهجه درست ، به مباحث گرامری و مکالمه اصولی ، و آموزش هر 4 مهارت کاربردی در آموزش زبان انگلیسی ، خواهید پرداخت.

فراموش نکنید که زبان انگلیسی به راحتی از صفحه ذهن پاک و فراموش می شود. به همین خاطر هرگز دست از تمرین در هر شرایط و در هر حالت برندارید.