شاید به نظر شما پدر و یا مادر بودن سخت ترین کار دنیا باشد. اما باید به شما بگوییم که اگر بچه دارید و می خواهید بیشتر از همیشه عشق و احساسات خودتان را به او ابزار کنید، کافی است تکنیک هایی حیرت انگیزی که در مقاله ” چگونه کودک خود را دوست داشته باشیم ” به شما می گوییم را خیلی ساده انجام دهید و نتایج واقعی آنها را در رابطه بین خود و فرزندتان ببینید.

1-با فرزندتان بازی کنید!

بازی کردن با Xbox و یا هر وسیله ی دیگری که بچه ی شما با آن بازی می کند را یاد بگیرد. هنگامی که فرزندتان در حال تماشای فیلم ویا کارتون است کنار او بنشید و مشغول تماشا شوید.

هنگام بازی کردن فرزندتان ، کنار او بنشید و درباره ی بازی ای که انجام می دهد از او سوال کنید. کودک را وادار به صحبت کردن کنید (البته انجام دادن این کار نباید باعث ناراحت شدن فرزندتون بشه!). اگر کودک شروع به سوال پرسیدن از شما کرد ، حتما” سوال های او را جدی بگیرید و پاسخ خوب و مناسبی به آنها بدهید.

کار هایی که می خواهید بچه انجام دهد را با بازی پیش ببرید. به طور مثال بگویید: “بیا 15 دقیقه با هم بازی کنیم ولی بعدش باید اتاقت رو تمیز کنیم ، باشه” . استفاده از این روش خیلی بهتر از زمانی است که به سر بچه فریاد بزنید ، نه.

2-هر روز با کودک صحبت کنید!

تحقیقات نشان داده است که: والدینی که با کودکان خود در سن رشد بیشتر صحبت می کنند ، نسبت به کودکان دیگر میزان موفقیت بالاتری دارند و احساس خوشبختی بیشتری می کنند. بنابراین لازم است با فرزند خود صحبت کنید و مهم تر از آن به صحبت های او گوش دهید.

توجه داشته باشید که در صحبت هایی که با فرزند خود دارید ، حتما” لازم نیست صحبت شما راجع به مسائل کودک باشد. موضوع صحبت می تواند یک خاطره جالب از شما باشد. موضوعاتی که فکر می کنید می تواند برای سایر دوستان شما هم موثر باشند حتما” زیر این نوشته برای ما کامنت کنید.

در هنگام صحبت کردن با فرزندتان سعی کنید نکاتی مشترک پیدا کنید که انجام دادن آنها می تواند برای هر دوی شما لذت بخش باشد.

3-صدای خودتان را بالا نبرید!

یکی دیگر از پاسخ ها به سوال ” چگونه کودک خود را دوست داشته باشیم ” بالا نبردن صدا هنگام صحبت کردن با کودک است. زمانی که کودک کار بدی انجام می دهد و یا مشغول گریه کردن است به هیچ عنوان صدای خود را بالا نبرید. سعی کنید خیلی آرام و با لحنی مناسب با او صحبت کنید. خانه ی خودتان را به جایی ساکت تر تبدیل کنید. توجه داشته باشید که بلند کردن صدا نه تنها به کسی کمکی نمی کند بلکه بچه را هم نا آرام تر خواهد نمود.

4-هر زمان احساس فشار روحی و و روانی کردید ، با کسی صحبت کنید!

گاهی اوقات ممکن است خیلی فشار به شما بیاید. به طور مثال ممکن است در حال انجام یک کار مهم باشید که فرزندانتان شلوغ کار می کنند به شما اجازه نمی دهند که تمرکز کنید. در این گونه موارد می توانید با شخصی تماس بگیرید و با او صحبت کنید.

در صورتی که نیاز دارید مدت زمانی را تمرکز داشته باشید می توانید از یک پرستار بچه استفاده کنید و یا بچه ها را به پدر و مادراتان بسپارید. (خنده و شوخی: پدر و مادر بزرگ معمولا” همیشه از بچه ها خوششون می یاد و می دونن چجوری با اونا وقت بگذرونن!).

5-به بچه ها کمک نکنید!

گاهی اوقات واقعا” نیازی نیست که به بچه ها کمک کنید و باید اجازه دهید آنها اشتباه کنند. به طور مثال فرض کنید کودک در حال بازی کردن با اسباب بازی لگو است ، نیازی نیست هنگامی که او در حالت ساخت یک خانه ویا برج است به او کمک کنید و بگویید چطور خانه را قوی تر بسازد. اجازه بدهید خودش تجربه کنید و بازی را یادبگیرد.

توجه داشته باشید که اگر فرزندتان در حال انجام کار خطرناکی بود باید به صورت قاطع ، واکنش نشان بدهید و نتایج ناشی از آن کار خطرناک را به انها بگویید (در این مورد با آنها صادق باشید).

6-اجازه دهید کودکان حریم شخصی خودشان را داشته باشند!

داشتن چیزی که کودکان بتوانند آن را مال خود بنامند و مسئولیت رسیدگی به آن را بپزیرند بسیار ضروری و مهم است. به طور مثال می توانید یک اتاق برای فرزندتان اختصاص دهید و مسئولیت آن اتاق را به او واگذار کنید. اجازه دهید خود کودک راجع به نحوه چینش اتاق خودش تصمیم بگیرد.

اگر امکان تخصیص یک اتاق برای فرزندتان را ندارید می توانید به طور مثال یک حیوان خانگی برای او بخرید و مسئولیت نگه داری از آن را به بچه بدهید. زمانی که یک حریم شخصی برای فرزندتان تعریف می کنید و مسئولیت برخی از کارها را به او می دهید ، حتما” به تصمیمات او احترام بگذارید و به این شیوه تربیتی اعتماد داشته باشید.

7-به خودتان استراحت بدهید!

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما یکی از پاسخ های سوال ” چگونه کودک خود را دوست داشته باشیم ” ، استراحت دادن به خودتان است. یک روش خوب و مناسب انتخاب کنید تا بواسطه ی آن استراحت و رها شدن از وظایف پدر ویا مادری را در روتین هر روزه خودتان قرار دهید. به طور مثال می توانید یک قانون به این صورت برای فرزندنتان تعیین کنید : “زمانی که من کتاب و یا مجله ی مورد علاقه ام را برداشتم نمی توانید تا 15 دقیقه مزاحم من شوید”.

و یا می توانید در پایان روز 15 دقیقه برای دوش گرفتن اختصاص دهید و به دور از وظایف و خستگی های روزانه استراحت کنید.

8-نظارت های خودتان را کنترل کنید!

در صورتی که کودک شما در سنی است که می تواند با دوستان خود در فضای بیرون از خانه بازی کند ، این اجازه را به او بدهید. این کار تعامل او با دیگران را افزایش می دهد و می تواند او را اجتماعی تر کند.

ممکن است در زمان هایی که فرزندتان بیرون از خانه است نگران او باشید و بخواهید مداوم به او سر بزنید. اما باید بدانید که این کار بر روی کودک می تواند تاثیرات منفی داشته باشد. شاید جالب باشد بدانید، ساعت های هوشمندی برای کودکان طراحی شده است که با استفاده از آنها می توانید به سادگی موقعیت فرزندتان را بر روی نقشه ببینید.

این ساعت های ردیاب کودک می توانند یک نظارت نامحسوس را برای شما به ارمغان بیاورند. فروشگاه مینی بیاب یک فروشگاه خوب و معتبر در زمینه ردیاب های کودک است که می توانید برای مشاهده مشخصات و خرید یک مدل از این ردیاب های ساعتی به وب سایت آنها مراجعه کنید و یا برای انجام مشاوره با شماره 02433742749 تماس بگیرد.

در مقاله ی ” چگونه کودک خود را دوست داشته باشیم ” مواردی را ذکر و بررسی کردیم که با انجام آنها می توانید ، کودک خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و احساسات عمیقی بین خودتان و فرزندتان پدید بیاورید. در صورتی که هر سوال و یا نکته ای به نظرتان می رسد ، خوشحال می شویم زیر این نوشته برای ما کامنت کنید.