«سامانه ی راه نوآوری» به عنوان بستری برای ایجاد ارتباط میان دهندگان و گیرندگان خدمات مختلف به منظور توسعه ی زیست بوم نوآوری کشور راه اندازی شد. این سامانه روابط و تبادل بین خدمت دهندگان و خدمت گیرندگان را به عنوان راه حلی برای توسعه ی کسب وکار به صورت آنلاین در حوزه ی اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی ایجاد می کند. نوآوری پیداکردن بهترین راه حل های پایدار و تجاری مطمئن برای نیازهای بازار است و سامانه ی راه نوآوری را نیز ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری برای شکوفایی و توسعه ی اکوسیستم کارآفرینی این حوزه راه اندازی کرده است.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جهموری، ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از خدمات ارائه شده در سامانه ی راه نوآوری به صورت مادی و معنوی حمایت خواهد کرد و به دنبال شکوفایی و رونق زیست بوم اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است. هدف از ایجاد سامانه ی راه نوآوری نیز فراهم کردن بهترین و مفیدترین شرایط برای سرعت بخشیدن به رشد کسب وکارها عنوان شد. سامانه ی راه نوآوری با همراهی 44 خدمت دهنده، 87 خدمت مختلف به 108 شرکت نوپا ارائه کرده است.

سامانه ی راه نوآوری با همراهی ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران زیست بوم کارآفرینی ایجاد شد. کمپینی به منظور حمایت از شرکت های نوپای حوزه دیجیتال نیز در حال پیاده سازی است.