چندی پیش، مقام‌های سونی اعلام کردند که رابط کاربری پلی استیشن 5 تحولی بزرگ در‌مقایسه‌با پلی استیشن 4 به‌همراه خواهد داشت. بااین‌حال با وجود ارائه‌ی تمامی اطلاعات مربوط ‌به مشخصات فنی و... پلتفرم نسل‌نهمی پلی ‌استیشن، هنوز ایده‌ای از رابط کاربری PS5 نداریم. انتظار می‌رود به‌زودی این جنبه‌ از مشخصات پلی استیشن 5 نیز برای علاقه‌مندان مشخص شود و در آستانه‌ی آغاز عرضه‌ی رسمی این کنسول بازی، اطلاعات کامل‌تری به‌دست آوریم. باوجوداین، حال قبل از وقوع چنین اتفاقی نظر شما را به پتنت جدیدی جلب می‌کنیم که اولین‌بار در ماه مارس ثبت شد.

طرح اولیه‌ی سونی که نخستین‌بار یکی از کاربران ResetEra آن را دید، به شماری از ویژگی‌های احتمالی رابط کاربری نرم‌افزار پلی‌ استیشن 5 اشاره می‌کند. اول از همه باید به پنل مرکزی این صفحه اشاره کنیم که گزینه‌هایی مانند شروع مجدد بازی و ویرایش گروه و انتقال به بخش خاصی از مراحل و قسمت‌های بازی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. رابط کاربری پویا که امکان دسترسی سریع به قسمت‌های دلخواهی از جریان بازی را فراهم می‌کند، همان چیزی است که قبلا هم در میان گزارش‌ها منتشر‌شده به آن اشاره شده بود. 

رابط کاربری پلی استیشن 5

علاوه‌براین، پتنت‌هایی که چندی پیش در اینترنت منتشر شده بود، به یکی دیگر از ویژگی‌های این UI نیز اشاره شد که در این طرح می‌توان آن را مشاهده کرد؛ ازجمله امکان نمایش میزان تکمیل جریان یک مرحله و فعالیت‌های دوستان و ارائه‌ی راهنمایی برای عبور از چالش‌های خاصی از بازی. از دیگر مواضوعاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، نشانگر میزان پیشروی در جریان بازی است که به‌نوعی مجموع ساعات بازی شما را نشان می‌دهند. این مورد نیز در گزارش‌های متعدد اخیر حضور داشته است.

رابط کاربری پلی استیشن 5

پس‌زمینه رابط کاربری PS5 نیز احتمالا به تصاویر پویا با جلوه‌های مختلف گرافیکی مزین شده که به‌صورت زنده فعالیت دوستان و هم‌تیمی‌های شما در بازی‌های مختلف را نمایش می‌دهد.


مقاله مرتبط


پلی‌استیشن 5 احتمالا قابلیت نمایش تصویر در تصویر داشته باشد
پتنت جدید پلی‌استیشن 5 به قابلیت ساخت «مینی دمو» اشاره می‌کند
قابلیت‌ بزرگ و معرفی نشده‌ PS5 احتمالا در پتنت جدید سونی فاش شده است


در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، پتنت‌های مختلفی درزمینه‌ی ویژگی‌های پلی استیشن 5 مشاهده کردیم که بسیاری از آن‌ها به قابلیت‌های رابط کاربری این کنسول اشاره می‌کردند. ازجمله‌ی این پنیت‌ها می‌توان نمایش مولتی‌اسکرین یا چند‌صفحه‌ای بازی‌ها و بخش جدید اخبار و محتوا را نام برد.

جیم رایان، مدیرعامل پلی‌استیشن در شرکت سونی، اخیرا اعلام کرده است که به‌زودی رابط کاربری PS5 رونمایی خواهد شد. با در‌نظرگرفتن این نکته که کمتر از دو ماه دیگر تا عرضه‌ی این کنسول به بازار زمان باقی مانده است، می‌توان انتظار داشت که به‌زودی این رونمایی را شاهد باشیم.