زمان زیادی نمی گذرد که شرکت تیونینگ خودرو میل اسپک اتوموتیو (Mil-Spec Automotive) از اضافه شدن وانت فورد F-150 به سبد محصولات خود خبر داد. این شرکت مستقر در میشیگان که در زمینه ی تبدیل و به روزرسانی هامر H1 تخصص دارد، هم اکنون همان روش های ارتقا را برای نسل کنونی پرفروش ترین وانت آمریکا اعمال می کند.

نمای جانبی وانت فورد اف 150 تیونینگ میل اسپک / Mil-Spec Ford F-150 pickup truck مشکی در جنگل

اما این هنوز پایان کار نیست. میل اسپک اتوموتیو در اطلاعیه ای که ازطریق صفحه فیسبوک منتشر شده است، از افزایش تغییرات و اصلاحات پیش بینی شده برای وانت فورد F-150 خبر داد. طبق گفته ی مسئولان این شرکت، مشتریان قادر خواهند بود خروجی پیشرانه را به 675 اسب بخار قدرت و 841 نیوتن متر گشتاور افزایش دهند؛ علاوه بر این، فاصله کف خودرو تا سطح زمین به 330 میلی متر افزایش می یابد.

نسخه پایه وانت فورد F-150 با تیونینگ میل اسپک از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر تنفس طبیعی 5 لیتری کایوت با برخی به روزرسانی های مکانیکی بهره می برد که 500 اسب بخار قدرت تولید می کند. به گزارش Muscle Cars & Trucks، با به روزرسانی جدید که بسته اینترپید F-150 نامیده می شود، تیونر آمریکایی به منظور افزایش قدرت از سوپرشارژر کمک می گیرد. علاوه بر جابجایی ورودی هوا، سایر قطعات اضافه شده شامل دریچه گاز جدید، ریل سوخت و انژکتورهای به روزرسانی شده و سیستم اینترکولر هوا به مایع می شود.


با بهره گیری از چنین قدرتی، پکیج اینترپید F-150 تقریبا رقیب شایسته ای برای وانت رم TRX مدل 2021 است که به تازگی به بازار عرضه شد. اگرچه پیشرانه وانت فورد در مقایسه با هماورد افسانه ای 6/2 لیتری خورجینی هشت سیلندر Hellcat که 702 اسب بخار قدرت و 881 نیوتن متر تولید می کند، هنوز هم قابلیت زیادی برای ارتقا دارد.

بااین حال، فورد F-150 سوپرشارژ MSA فقط رقیبی غیررسمی برای وانت رم TRX به شمار می رود. میل اسپک اتوموتیو هنوز هیچ قیمتی برای این نسخه ی به روزرسانی شده منتشر نکرده است؛ اما انتظار می رود که خیلی ارزان نباشد، زیرا قیمت مدل پایه بسته های ارتقای فعلی 89،500 دلار است که هم اکنون شامل خودروهای اهدایی نیز می شود.

نمای عقب وانت فورد اف 150 تیونینگ میل اسپک / Mil-Spec Ford F-150 pickup truck مشکی در جنگل

نسل آینده فورد F-150 رپتور هم اکنون برای رقابت با وانت های رم، در حال گذراندن آزمایش های عملکردی است و طبق گزارش های منتشرشده دو گزینه برای پیشرانه ارائه می دهد. یکی از این گزینه ها، پیشرانه سوپرشارژ 5/2 لیتری خورجینی هشت سیلندر خواهد بود که حدود 725 تا 750 اسب بخار قدرت تولید می کند. هنوز درباره گزینه ی دوم پیشرانه گزارشی وجود ندارد و باید طی ماه های آینده منتظر اخبار فورد ماند.