سبک زندگی دیجیتالی و آنلاین به رونق تجارت و اقتصاد کمک کرده تا شیوه جدیدی از سودآوری را فروشگاه ها تجربه کنند. همچنین، با افزایش 9.4 درصدی نرخ کاربران اینترنت، مقیاس این عدد به 70 درصد رسیده است.امروزه، 47 میلیون کاربر ایرانی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند که این امر حاکی از نفوذ 57 درصدی این شبکه ها در میان افراد است. علاوه بر این، با شیوع بیماری کوید-19 در اواخر سال 98، حتی سنتی ترین کسب و کار ها برای حفظ بقای اقتصادی خود به فضای دیجیتال روی آورده اند و سودی بی سابقه را تجربه کردند.

با آغاز دوران قرنطینه و تعطیلی کسب و کار های سنتی، فروشگاه سازهای مطرح مثل، شاپی فای که در یک سال، با عدد تقریبی 362 میلیون دلار، سال مالی خود را به طورمعمول به پایان می رساند، در سه ماه اخیر، 714 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. این اتفاق برای فروشگاه ساز های اینترنتی ایرانی، همانند سازیتو نیز تکرار شده است و رقم قابل توجهی را برای فروشگاه های این برند به دست آورده است.

طبق گزارش های اخیر مرکز توسعه تجارت، گردش مالی معاملات در سال 98 با رشد 88 درصدی همراه بوده است و حداقل عددی بالغ بر 2910 هزار میلیارد ریال و حداکثر 4914هزار میلیارد ریال را نشان می دهد و بیش از 1/ 1 میلیارد تراکنش تجارت الکترونیکی انچام گرفته که سهم هر ایرانی به طور میانگین 14 تراکنش است. این آمار در سه ماهه ی اخیر با رشد فزاینده ای روبه رو بوده است.

بیشترین زمینه فعالیت واحد های کسب وکار به فروشگاه های آنلاین اختصاص می یابد که 39 درصد کسب و کارها در حوزه ارائه کالای فیزیکی فعالیت می کنند، حدود 35 درصد کسب و کارها فقط به ارائه خدمات و محصولات فایلی می پردازند و 26 درصد کسب و کارها در هر سه حوزه فعالیت می کنند که به طور کلی تاکنون 49 هزار و 197 نماد اعتماد به کسب و کارهای اینترنتی اعطا شده است. یک از قابلیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سازیتو، اضافه کردن محصولات فیزیکی، فایلی و انجام خدمات است که به راحتی می توانید، نماد الکترونیک خود را دریافت کنید.