شرکت تولید کننده سخت افزار گیمینگ Razer محدوده متنوعی از محصولات سخت افزاری را از گوشی های هوشمند گیمینگ گرفته تا لپ تاپ ها، لوازم جانبی، هدفون و... را در میان محصولات خود عرضه می کند. بنابر تأیید رسمی­ این شرکت، اطلاعات شخصی 100 هزار نفر از مشتریان ریزر شامل آدرس ایمیل و جزئیات مربوط به اطلاعات تحویل کالاها به طور تصادفی فاش شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

در گزارشی که توسط ولادیمیر دیاچنکو (Volodymyr Diachenko) مشاور امنیت سایبری منتشر شده، اعلام شده که این اطلاعات شامل نام کامل افراد، آدرس ایمیل، شماره موبایل و نشانی دقیق تحویل پستی کالاهای Razer است که البته شامل رمز و مشخصات کارت اعتباری افراد نمی شود. این گزارش که ابتدا در تاریخ 10 سپتامبر منتشر شده، به تازگی به تأیید رسمی ریزر رسیده است. این شرکت در بیانیه خود می نویسد:

«ما توسط آقای ولادیمیر مطلع شدیم که یک پیکربندی نادرست در سرورها موجب فاش شدن اطلاعات سفارش مشتریان شده که البته شامل اطلاعات حساس از قبیل مشخصات کارت اعتباری یا رمز عبور نمی شود. مشکلات پیکربندی سرور در تاریخ 9 سپتامبر و قبل از انتشار این خبر برطرف شده است. قصد داشتیم تا از این طریق از شما تشکر کرده و بابت مشکلی که ایجاد شد، صمیمانه عذرخواهی کنیم. ما تمام اقدامات لازم برای رفع کامل این مشکل را انجام داده و برای اطمینان بیشتر، کلیه ی سیستم های امنیت اطلاعات شرکت را مورد بازبینی مجدد قرار دادیم. ما همچنان متعهد هستیم که از امنیت دیجیتال و اطلاعات کلیه ی مشتریان خود به نحو احسن حفاظت کنیم.»

لوگوی کمپانی Razer

Diachenko در ادامه ی گزارش خود هشدار داده که باوجود عدم امکان سرقت اطلاعات هویتی و حساب های بانکی مشتریان توسط مجرمان سایبری، همچنان باید مراقب حملات موسوم به فیشینگ توسط این افراد باشند.

در اینگونه حملات، کلاهبرداران ازطریق آدرس ایمیل یا شماره موبایل با مشتریانی که از این اتفاقات بی خبر هستند ارتباط برقرار کرده و خود را جای مسئولان شرکت ریزر یا هر شرکت دیگری جا می زنند تا اطلاعات خصوصی افراد را استخراج کنند. به کلیه ی مشتریانی که تاکنون ازطریق مجاری رسمی Razer اقدام به خرید محصولات این شرکت کرده اند، هشدار داده می شود که طی هفته های آینده هرگونه لینک یا پیام مشکوک در صندوق ورودی ایمیل و شماره موبایل های خود را نادیده گرفته و روی آن کلیک نکنند.