از نظر بسیاری از کاربران، کارت گرافیک RTX 3070 محصولِ برجسته ی انویدیا در رویداد معرفی کارت های گرافیک مبتنی بر معماری آمپر بود. این کارت گرافیک می تواند راندمانی در حد یک RTX 2080 Ti را با نصف قیمت آن ارائه کند. اما چرا انویدیا با وجود برتری راندمانیِ کارت های رده بالای سری RTX 20 نسبت به محصولات فعلی ای ام دی، چنین اقدامی را در پیش گرفته و قیمت محصولات سری RTX 30 را تا این حد کاهش داده است شاید کنسول های نسل بعدی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و شاید هم نسل بعدی کارت های گرافیک ای ام دی دلیل این رویکرد باشند.

آمپر و کنسول های نسل بعدی

انویدیا وعده های زیادی برای نسل RTX 3000 داده است. ارزان ترین گونه ی کنونی کارت RTX 2080 Ti بیشتر از 1000 یورو قیمت دارد، در حالی که با RTX 3070 که برای عرضه در ماه اکتبر (مهر- آبان 99) برنامه ریزی شده، انویدیا قصد دارد راندمانی مشابه را با نصف این قیمت عرضه کند. البته که در نبود بنچمارک های مستقل تایید دستیابی به این جهش عظیم در راندمان دشوار است، اما اگر اعلان انویدیا در این مورد را صحیح در نظر بگیریم، سوالی که بلافاصله در ذهن متبادر می شود این است که پس چرا آمپر باید تا این حد ارزان باشد

یوتیوبر مشهور linus Tech Tips یک تئوری در این زمینه دارد. او گمان می کند که کارت های گرافیکی RTX 3000 باید از بازار در برابر تسلط  کنسول های نسل بعدی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس محافظت کنند. این کنسول ها هم در پاییز امسال عرضه خواهند شد و باید راندمان بالایی را در ازای قیمتی متعادل داشته باشند و مدل قیمت گذاری نسل تورینگ در اینجا به مشکل برمی خورد.

در واقع AMD را باید دست کم به صورت غیر مستقیم مسئول این سیاست قیمت گذاری تهاجمی قلمداد کرد، چرا که معماری RDNA 2 آنها زیربنای کنسول های جدید است. بهبودهای بدست آمده با این معماری جدید هنوز قابل ارزیابی نیستند، اما RDNA 2  قطعا برای مایکروسافت و سونی به اندازه ی کافی قانع کننده بوده که در هر دو کنسول بکار گرفته شده است. در صورت داشتن راندمان قابل توجه، در واقع این کنسول ها می توانند دلیلی برای واکنش انویدیا در لقب دادن RTX 3070 با عنوان firewall (دیواره ی آتش) و وعده دادن برای راندمان گرافیکیِ به وضوح  بالاتر، در عینِ داشتن قیمتِ قابل قبول باشند.