بازی Star Wars: Squadrons از استودیو الکترونیک آرتز و استودیوی موتیو (Motive) ماه آینده منتشر خواهد شد و به نظر می رسد که توسعه این بازی بالاخره به پایان رسیده است. مدیر خلاق این بازی ایان فریزر (Ian S. Frazier) ازطریق صفحه ی توییتر خود تایید کرد که این بازی بالاخره گلد شده است. اگرچه درست است که توسعه ی این بازی همچنان ادامه خواهد داشت و احتمالاً شاهد آپدیت روز اول خواهیم بود اما این بدان معنی است که بازی آماده ی تولید و توزیع روی دیسک ، دریافت گواهی انتشار دیجیتالی و غیره است.

باتوجه به اخبار منتشر شده ما می دانیم که بازی Star Wars: Squadrons بر جنبه های مبارزات فضایی این سری تمرکز دارد. داستان این بازی که پس از بازی Star Wars: Return of the Jedi اتفاق می افتد، شاهد روبه رویی Galactic Empire دربرابر New Republic خواهد بود. این مبارزات در داستان بازی به ترتیب بین خلبانان Titan Squadron و Vanguard Squadron اتفاق خواهد افتاد و بازیکنان می توانند به دلخواه خود در آن تغییراتی ایجاد کنند.


بخش چند نفره ی این بازی شامل مبارزات 5v5 و Fleet Battles بین دو تیم است که هر دو تیم برای ازبین بردن کشتی اصلی تیم دیگر تلاش می کنند. بازی Star Wars: Squadrons با داشتن چهار کلاس جنگنده مختلف در هر تیم، انواع آپگردهای مختلف و عدم وجود پرداخت های درون برنامه ای به نظر می رسد بتواند طرفداران نبرد فضایی سبک قدیمی را راضی کند. 

بازی Star Wars: Squadrons در تاریخ 11 مهر ماه (2 اکتبر) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه می شود.