فیلیمو، سرویس آنلاین تماشای فیلم و سریال، در اقدامی جدید تصمیم گرفته است فعالیت خود را به عنوان پلتفرم VOD آموزشی آغاز کند. روابط عمومی فیلیمو گزارش می دهد که محصول جدید «صباایده» با نام مدرسه ی فیلیمو از پاییز و با شروع سال تحصیلی آغاز به کار می کند. در مدرسه ی فیلیمو، پایه های تحصیلی اول تا نُهم منطبق با سرفصل های کتب درسی تدریس خواهد شد.

در این پلتفرم، رویکرد آموزشی تحول و کیفی سازی آموزش خواهد بود. دروس مقاطع دبستان 1 و 2 و متوسطه 1 به صورت کاملا «پوشا» در قالب ویدئوهای جذاب و مشتمل بر نمایش، آزمایش، بازی و انواع ویدئوگرافی ها ارائه می ‏ شود و هیچ کدام از مباحث کتاب ‏های درسی از قلم نخواهد افتاد. فیلیمو می گوید این مدرسه مبتنی بر اصول لذت یادگیری و عدالت آموزشی است.

در مدرسه ی فیلیمو، با مشورت متخصصان خلاق و زبده در حوزه ی تعلیم و تربیت، بیش از 150 معلم و دبیر و استاد با شیوه های آموزش خلاق به سرپرستی علی عبدالعالی، دانشیار دانشگاه علم و صنعت، پژوهشگر و ایده پرداز آموزش های نوین، تولید و برنامه سازی ویدئو‏های آموزشی را برعهده دارند. همچنین، دبیران و استادان و کارشناسان مدرسه با روش «سرگرم آموزی» برای تولید و ارائه ی محتوای آموزشی جذاب و مهیج و تأثیرگذار تلاش می کنند.

معلمان و استادان مدرسه ی فیلیمو در بیش از 20 بخش علمی و مهارتی مانند ادبیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، تاریخ، جغرافی، اجتماعی، ریاضیات، هندسه، دینی، مفاهیم قرآن، عربی، زبان انگلیسی، مهارت، هنر و خلاقیت، ورزش و سلامت و گیمیفیکیشن به فعالیت مشغول هستند.

مدرسه ی فیلیمو هدف خود را لذت یادگیری و ایجاد فرصت تحصیلی برابر و تحقق عدالت آموزشی عنوان می کند. این مدرسه با بهره گیری از روش های خلاقانه و مهارت محور و رویکرد نوین برنامه سازی آموزشی از جمله بهره گیری از چهره ها و هنرمندان برای تولید برنامه ی آموزشی آغاز به کار خواهد کرد.