جیپ رانگلر 4xe پلاگین هیبرید معرفی شد
بسیاری از تاریخ نویسان صنعتی و علاقه مندان خودرو، جیپ را با عنوان نخستین شاسی بلند جهان می شناسند. همچنین مدل تجاری جیپ با نام CJ-2A که در سال 1944 توسط شرکت ویلیز (Willys) معرفی شد، اولین دو دیفرانسیل با کاربری شهری و طبیعت گردی خارج جاده بود که سال ها پیش از لندرور و لندکروزر به تولید رسید.
خودروسازان بزرگ دنیا، با سرعتی باورنکردنی در مسیر برقی سازی محصولات حرکت می کنند. با وجود محدودیت های اقتصادی و فنی در ساخت خودروهای تمام الکتریکی، مدل های هیبرید و پلاگین هیبرید با ترکیب پیشرانه های برقی و بنزینی، پاسخگوی نیاز مردم به محصولات کم مصرف و پرقدرت با قیمت منطقی هستند.
جیپ به عنوان یکی از برندهای قدیمی در خودروسازی امریکا، برنامه ی مشخصی برای برقی سازی تمام محصولات خود دارد. این فرایند، با عرضه مدل های هیبرید یا پلاگین هیبرید درکنار تولیدات تمام بنزینی انجام خواهد شد تا تنوع در حق انتخاب خریداران را بهبود دهد. پیش از این، کراس اورهای خانوادگی رنگید و کامپس با کد 4xe و پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شده بودند.
جیپ رانگلر 4xe از پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ مرسوم در محصولات گروه فیات -کرایسلر استفاده می کند. دو موتور برقی 400 ولت همراه باتری های لیتیوم یون 17 کیلووات ساعت هم، روی محورهای جلو و عقب نصب می شوند تا مجموع قدرت این خودرو به 375 اسب بخار و نهایت گشتاور به 637 نیوتن متر برسد. این آمار، رانگلر 4xe را کاملا برتر از مدل پایه از نوع بنزینی و اکودیزل نشان می دهد.
سه حالت رانندگی در رانگلر 4xe وجود دارد که شامل هیبرید، برقی و ذخیره الکتریکی (eSave) می شود. در مود هیبرید، استفاده از انرژی باتری های در اولویت است و هنگام نیاز به قدرت بیشتر، پیشرانه بنزینی را دخالت می دهد. حالت الکتریک، رانندگی ساکت و تمام برقی فراهم می کند. مود eSave، مناسب سفرهای خارج شهری و دور از منابع برق است تا مصرف بنزین را در اولویت قرار می دهد و انرژی موجود در باتری ها را ذخیره کند.
مهندسان جیپ تلاش کرده اند تا رانگلر 4xe از نظر عملکرد فنی و امکانات خاص رانندگی خارج جاده، تفاوتی با مدل های قبلی نداشته باشد. این خودرو، سه تیپ استاندارد، صحرا و رابیکون خواهد داشت. مدل های پایه و صحرا، دو دیفرانسیل دائم خواهند بود؛ اما نسخه رابیکون امکانات بیشتری از نظر فناوری های مرتبط با رانندگی آف رود در مسیرهای صخره ای و مدیریت قفل دیفرانسیل محورهای جلو و عقب ارائه می کند. از نظر ظاهری هم، رانگلر روبیکون 4xe دارای تجهیزات بیشتر، مثل چرخ ها و تایرهای بزرگ تر خواهد بود.
قیمت نهایی رانگلر 4xe هنوز اعلام نشده است. هم اکنون آستانه قیمت مدل بنزینی با پیشرانه بنزینی 200 اسب بخار، سرعت گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت 10/5 ثانیه و میانگین مصرف سوخت 8 لیتر در 100 کیلومتر، 30 هزار دلار است. می توان مطمئن بود رانگلر 4xe از رانگلر بنزینی مجهز به موتور 3/6 لیتر 285 اسب بخار با قیمت 55 هزار دلار نیز، گران تر باشد.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- زمان شرکت در جشنواره عکس نورنگار به پایان رسید، داوری آغاز شد
- گوشي موبايل Continuum سامسونگ داراي دو صفحه نمايش مجزا
- لایت باکس چیست؟
- روایت هراری از انقلاب بزرگی که با عطر پول آغاز شد
- 19 نشانه هشدار دهنده برای اینکه رژیم غذایی تان را تغییر دهید
- شارپ از چهار گوشی هوشمند جدید میان رده رونمایی کرد
- نوکیا ساختمان اصلی خود در فنلاند را به فروش میرساند
- چطور استراحتی اثربخش داشته باشیم؟ 11 توصیه ضروری که باید بخوانید
- قسمت جدید برنامه Indie World نینتندو با محوریت بازی های مستقل سوییچ برگزار می شود
- سازندگان ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time به انتقادات از گرافیک بازی پاسخ دادند
- معرفی 10 وب سایت تفریحی برای سرگرم شدن
- در ستایش لذتهای گناهآلود
- دوربین پاناسونیک LUMIX DMC-LX15 با فیلم برداری 4K معرفی شد
- دوربین بدون آینه یا DSLR؟ – قسمت اول
- پوشش زنده زومیت: کنفرانس معرفی گلکسی بعدی سامسونگ
- معرفی کتاب قله ها و دره ها؛ راهنمای مدیریت لحظات خوب و بد زندگی
- IFA 2011: تبلت Galaxy Tab 7.7 با پردازنده دو هسته ایی و صفحه نمایش متفاوت
- کتاب دزدی
- درز نسخه نهایی ویندوز ۸، سرویس ایمیل جدید outlook.com، عکسهای کامل آیفون ۵، تبلتهای جدید لنوو و سامسونگ، درز اطلاعات و تصاویر
- روتین مناسب برای موهای بلند؛ از چگونگی شستن و خشک کردن تا حالت دادن
منبع : تیاندا