درآمد گیمینگ ابری در سال 2020 به بیش از نیم میلیارد دلار خواهد رسید
مؤسسه ی پژوهشی نیوزو (Newzoo) پیش بینی خود را برای میزان درآمدهای بازار گیمینگ مبتنی بر فضای ابری (Cloud Gaming) در سال جاری میلادی تغییر داد. بر اساس گفته های این شرکت پژوهشی فعال در صنعت بازی، در سال 2020 تقریبا 585 میلیون دلار درآمد در حوزه ی گیمینگ ابری توسط شرکت های مختلف کسب خواهد شد. انتظار می رود روند روبه رشد گیمینگ ابری تا سال 2023 با سرعت بسیار زیادی ادامه پیدا کند و ارزشش در این سال به 4٫8 میلیارد دلار برسد. تحلیلیلگران ادعا می کنند که این روند پس از 2023 نیز ادامه پیدا می کند تا حوزه ی گیمینگ ابری بیش ازپیش رشد کند.
نیوزو با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی دلایل تغییر پیش بینی هایش برای میزان درآمدهای کسب شده در سال 2020 را تشریح کرد. این مؤسسه گفت دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد میزان توجه به صنعت بازی بسیار بیشتر شود و این قضیه برای گیمینگ ابری نیز صدق می کند. همچنین مایکروسافت در تصمیمی که به شدت به مذاق کاربران خوش آمد، سرویس ابری پروژه ی xCloud را به رایگان دراختیار دارندگان سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت قرار داد؛ این تصمیم مایکروسافت روی افزایش استفاده از سرویس xCloud اثر محسوسی گذاشت. تحلیلگران می گویند درصورتی که مایکروسافت سرویس xCloud را با هزینه ی اضافی دردسترس قرار می داد استقبال کمتری از آن به عمل می آمد.
شر کت های بزرگی همچون مایکروسافت و انویدیا و گوگل و سونی با سرویس های اختصاصی خود توانسته اند بازار گیمینگ ابری را به تصاحب خود دربیاورند و هر یک بخشی از آن را در کنترل بگیرند. البته شرکت های یادشده تنها شرکت های حاضر در این حوزه نیستند. شرکت های کوچک دیگری هم پیدا می شوند که در گیمینگ ابری فعالیت می کنند. این شرکت های کوچک سرویس های متنوعی ارائه می دهند که عموما با سرویس ارائه شده توسط شرکت های بزرگ تفاوت هایی محسوس دارد.
نیوزو در بخشی از گزارش جدید خود به برخی از شرکت هایی اشاره کرد که در حوزه ی گیمینگ ابری فعال هستند و ممکن است کمتر کسی نام آن ها را شنیده باشد. یکی از این شرکت ها گیم بنچ (GameBench) نام دارد. شرکت گیم بنچ که به تازگی کار خود را آغاز کرده، سرویس های گیمینگ ابری را تجزیه و تحلیل می کند. نماینده ی این شرکت می گوید که به وضوح می توان تفاوت بین سرویس های مختلفی را که امروزه از سوی شرکت ها ارائه می شود مشاهده کرد؛ شماری از سرویس ها به خاطر داشتن تأخیر کم شهره هستند و شماری دیگر به دلیل ارائه ی جلوه های بصری عالی در بین کاربران شناخته شده اند. این مؤسسه می گوید هیچ یک از پلتفرم ها درحال حاضر تمامی معیارهای مثبت را ندارد.
شرکت دیگری که نیوزو از آن یاد می کند، گیم استریم (Gamestream) نام دارد. گیم استریم را می توانیم سرویس گیمینگ ابری B2B به حساب بیاوریم که تمرکز اصلی اش را معطوف ارائه دهندگان سرویس های ارتباطی و شرکت های وابسته به صنعت هتل داری کرده. نماینده ی این شرکت به نیوزو می گوید روی کارآمدن 5G باعث شده شرکت های حوزه ی ارتباطی به دنبال زمینه های مناسب برای بهترین استفاده از این فناوری بگردند و به جنبه ی تبلیغاتی آن نیز فکر کنند. طبق گفته ی نماینده ی گیم استریم، حوزه ی گیمینگ ابری می تواند به خوبی از پتانسیل های اینترنت 5G استفاده کند.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- قیمت کارت حافظه جانبی یک ترابایتی ایکس باکس سری ایکس و اس مشخص شد
- گیره مانیتور Thanko همه وسائل روی میز کامپیوتر شما را جمع می کند
- وقتشه زیر و بم نوتلا رو دربیاریم!
- فوجی با آپدیت نرم افزاری، فیلمبرداری 120fps را به X-T2 آورد
- شخصیت های شی هالک، کیت بیشاپ و وار ماشین در فایل های بتای Marvel’s Avengers دیده شدند
- FX-8350 پردازنده 8 هستهای جدید AMD معرفی شد: فرکانس 4 گیگاهرتز، قیمت 195 دلار
- ساخت زبان مصنوعی انسان با فناوری چاپگر سه بعدی
- راهنمای عکاسی از بافت
- جمع بندی بهترین ماسک های ترمیم کننده و اب رسان موی خشک:
- لنز های گرانقیمت فوجی برای دوربین GFX 50S
- آموزش کاهش نویز تصویر در فتوشاپ
- هاچبک برقی هیوندای RM20e با قدرت 800 اسب بخار معرفی شد
- 10 نکته برای ایده پردازی در عکاسی!
- مقایسه فوجی X-E3 و فوجی X-T20، بهترینها با قیمت برابر
- 5 اشتباه مهلک در عکاسی سیاه و سفید
- مجموعه ترفندهای عکاسی-قسمت سوم
- مشخصات فنی و تصویر تلفن Xperia SL سونی به بیرون درز کرد
- بخشی از فرایند تولید گلکسی زد فولد 2 سامسونگ در ویتنام و برزیل انجام می شود
- تصویر و اطلاعات درز کرده از گوشی جدید HTC Radiant
- باربند مرسدس AMG هماهنگ با آیرودینامیک معرفی شد
منبع : تیاندا