بعد از مدت ها درز کردن شایعات مختلف و گمانه زنی ها پیرامون کارت های گرافیک سری 3000 انویدیا، سرانجام این کارت ها رسما معرفی شدند و اطلاعات قطعی و دست اولی را در اختیار ما گذاشتند تا با امکانات و محدود ه ی تقریبی راندمان این مدل ها نسبت به همرده های نسل قبلی بیشتر آشنا شویم. این اطلاعات شامل طراحی برد مدار چاپی (PCB) جدید، مصرف توان و مدل های تعیین شده برای محصولاتی بود که قرار است در موج اول عرضه ی نسل آمپر به بازار عرضه شوند. اولین محصولات همان طور که حتما در خبرهای قبلی خواندید، شامل GeForce RTX 3080 ،GeForce RTX 3090 و GeForce RTX 3070 می شوند که نمودارهایی مقایسه ای هم از راندمان آنها در مقایسه با نسل های قبلی نشان داده شد که نگاه کلی و نه آزمایشگاهی به مقوله ی راندمانی که باید از مدل های مذکور انتظار داشته باشیم را ارائه کردند.

مهم ترین موضوع در مورد کارت های گرافیک سری آمپر این است که فاصله ی ایجاد شده ی بین نسلی میان تورینگ و آمپر به گفته ی انویدیا، بیشترین میزانی است که تاکنون شاهد بود ه ایم. در گذشته ی نه چندان دور، یکی از بهترین ارتقاهای راندمانی را از نسل مکسول به پاسکال (از GTX 980 به GTX 1080) شاهد بودیم و اکنون احتمالا افزایش راندمان بیشتری را از مهاجرت از کارت های سری RTX 20 به RTX 30 تجربه کنیم.

از نظر ابعاد هم کارت های انویدیا بزرگترین اندازه در بین کارت های گرافیک قبلی شرکت و حتی کارت های شرکای تجاری دیگر یا AIB را دارند و در داخل کیس هم 3 اسلات را برای RTX 3090 و 2 اسلات را برای RTX 3080 و RTX 3070 اشغال می کنند. میزان مصرف توان هم در مجموع افزایش داشته و با وجود استفاده از فناوری ساخت 8 نانومتری سامسونگ، باز هم به منبع تغذیه قدرتمندتری نسبت به نسل گذشته نیاز داریم. استفاده از یک منبع تغذیه ی 750 واتی برای مدل های RTX 3090 و RTX 3080 و منبع تغذیه ی 650 واتی برای مدل RTX 3070 توسط انویدیا و سازندگان دیگر توصیه شده است.