یکی از تفاوت های عمده برندهای مختلف گوشی موبایل استفاده از رابط کاربری متفاوت است. برای مثال همه شرکت های سازنده از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند؛ اما خب در نظر داشته باشید که هر کدام پوسته سفارشی مخصوص به خود را دارند. درست است که هر کدام از شرکت های ساخت گوشی موبایل همواره سعی می کنند بهترین قابلیت ها را ارائه دهند؛ اما اینکه کدام یک از این پوسته های سفارشی بهتر است به شما بستگی دارد و بیشتر سلیقه ای است.

همه ما به عنوان یک خریدار زمانی که قصد خرید گوشی موبایل را داریم ابتدا به قیمت گوشی توجه می کنیم؛ اما در اینجا این سؤال مطرح می شود که چه قدر به نرم افزار و رابط کاربری یک گوشی توجه می کنید و چه قابلیت هایی در آن برای شما از سایر مهم تر است

درواقع موردی است که شاید قبل از خرید گوشی نتوان زیاد نسبت به آن آگاهی پیدا کرد، اما 19کالا به عنوان مرجع معتبر موبایل در سطح کشور امکانی را فراهم آورده تا بتوانید قبل از خرید گوشی با نرم افزار گوشی موبایل کار کرده و با انواع ژست های حرکتی یا شکل آیکون ها، امکانات منو تنظیمات و.... آشنا شوید. با این امکان دقیقا متوجه خواهید شد که برای مثال نرم افزار گوشی سامسونگ با نرم افزار گوشی شیائومی چه تفاوت هایی دارد.

زمانی که قصد خرید دارید مهم ترین نکته ای را که باید مد نظر قرار دهید این است آیا کار با نرم افزار یک مدل گوشی؛ برای مثال از یک برند خاص، راحت است یا خیر یا آیا نرم افزار روان و سریعی دارد از این رو، علاوه بر اینکه در هنگام انتخاب یک گوشی به طراحی و سخت افزار توجه می کنید راجع به نرم افزار و پوسته سفارشی گوشی نیز به خوبی تحقیق کنید.