وانت هنسی ماموت 6x6 با قدرت 1200 اسب بخار ساخته می شود
اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم، می دانیم که هنسی (Hennessey) همیشه کارهای عجیب و محصولات خارق العاده می سازد و عرضه ی هر محصولی از این شرکت تیونینگ خودرو ما را شگفت زده نخواهد کرد. هنسی قبلا وانت پیک آپ فورد F-150 رپتور را به نسخه ی تبدیل شده 6x6 تغییر داد و هنسی ولوسی رپتور (VelociRaptor) را خلق کرد. هنگامی که نسل جدید شورولت سیلورادو عرضه شد، هنسی آن را به سرعت به وانت جالوت 6x6 تبدیل کرد. بنابراین، آیا تبدیل وانت رم TRX و عرضه ی آن با نام هنسی ماموت واقعا تعجب آور است؟
قبل از پاسخ دادن به این پرسش، باید بدانید که هنسی وانت 6 چرخ خود را با کمی قدرت بیشتر از سایر محصولات عرضه می کند. پیشرانه ی کارخانه ای وانت رم TRX هم اکنون 702 اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین هنسی چقدر می تواند از پیشرانه ی خورجینی هشت سیلندر سوپرشارژ Hellcat قدرت بگیرد؟ ازآنجاکه بدون شک تیتر خبر را دیده اید، می دانید که جواب 1،200 اسب بخار است؛ اما درواقع، اشتباه می کنید؛ چون هنسی از این پیشرانه در زیر کاپوت رم TRX بهره نمی برد.
هنسی برای تبدیل رم TRX به Mammoth 6x6، پیشرانه ی اصلی 6/2 لیتری خورجینی هشت سیلندر Hellcat را کاملا خارج می کند و کنار می گذارد. تیونر تگزاسی در عوض پیشرانه ی هفت لیتری خورجینی هشت سیلندر Hellephant شرکت موپار را در زیر کاپوت هنسی ماموت نصب خواهد کرد که بلافاصله باعث افزایش قدرت واقعی پیشرانه به 1،000 اسب بخار می شود. فراتر از این، هنسی از سوپرشارژر استفاده می کند تا قدرت خروجی پیشرانه به 1،200 اسب بخار تبلیغ شده برسد. پس از اتمام، این قدرتمندترین وانتی به شمار می رود که هنسی تبدیل کرده است.
علاوه براین، تیم هنسی سیستم تعلیق وانت رم TRX را برای کاربردهای آفرود اصلاح می کند. اگرچه این وانت هم اکنون به صورت کارخانه ای برای کاربردهای آف رود طراحی می شود، حدس می زنیم که اصلی ترین تغییرات ایجادشده ی هنسی به کاهش وزن اضافی در نسخه ی تبدیلی 6x6 مربوط باشد. همچنین، ماموت با تغییرات ظاهری و تزیینات ویژه داخلی ارائه می شود. همه چیز برای ارائه ی احساس خاص در این وانت فراهم است تا بیش از همه بتواند مشتریان را به خود جلب کند.
جان هنسی، بنیان گذار و مدیرعامل این شرکت گفت:
ما از دیدن Ram TRX بسیار هیجان زده هستیم. ماموت 6x6 مجهز به پیشرانه ی Hellephant با قدرت 1،200 اسب بخار ایده ای کاملا خارق العاده است و دقیقا به همین دلیل، این کار را می کنیم. ما فقط می خواهیم سه نمونه بسازیم و احتمالا این خودرو را به منحصربه فردترین و گران ترین وانت موجود تبدیل خواهد کرد که تاکنون ساخته شده است.
همان طورکه مدیرعامل هنسی می گوید، فقط سه دستگاه وانت ماموت برای تولید در نظر گرفته شده است و ازآنجاکه رم TRX هنوز دردسترس نیست، احتمالا مدتی طول می کشد تا سفارش مشتریان کامل شود. درباره ی قیمت مبلغ خاصی ذکر نشده؛ اما قیمت جالوت 6x6 مبتنی بر پیک آپ سیلورادو حداقل 375،000 دلار است. باتوجه به ادعای گران ترین وانت موجود، قیمت ماموت باید حداقل بیشتر از 375 هزار دلار باشد.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- معرفی TuneUp Utilities 2011 – سرعت ویندوز خود را چند برابر کنید
- کدامیک از دوربین ارزان قیمت نیکون مناسب تر است، D3300 یا D5300؟
- پتنت جدید شیائومی به دوربین سلفی با مکانیزم کشویی وی شکل اشاره می کند
- قلادههای نوین پیامکی، گوسفندان را از حمله گرگهای گرسنه در امان نگه میدارد
- چه عکس هایی فاین آرت هستند؟
- بررسی سینمایخانگی هوشمند HT-E6750W سامسونگ، پخش سهبعدی و اتصال به اینترنت
- سرعت درگاه های ورودی و خروجی پلی استیشن 5 به بیش از 17 گیگابایت بر ثانیه میرسد
- عکاسی تبلیغاتی: عکاسی از مدل منیاتوری اتومبیل 160000 دلاری شرکت آئودی به جای اتومبیل اصلی
- آیا اپل با "از هم گسیخته کردن" آیفون در راه اشتباه اندروید گام بر میدارد؟
- زوم اپ: نظارت کامل بر گجت فرزندان با KidsGuard Pro
- آیا ما در «عصر نئولیبرالیسم» زندگی میکنیم؟
- فیلتر شدن جیمیل، معرفی فبلت Optimus Vu II الجی، شکایت الجی از سامسونگ، قیمت لومیا ۹۲۰ و ۸۲۰، مشکلات سرویس نقشه اپل، تاکسی صدا،
- الجی و سامسونگ در نیمه اول سال ۲۰۱۳ تلفنهای هوشمند 1080p خود را عرضه خواهند کرد
- پرده برداری از لنز جدید سونی در جام جهانی
- ال جی تلویزیون سه بعدی ۵۵ اینچی OLED خود را با بدنه فیبرکربن و ضخامت ۴ میلیمتر رونمایی کرد
- کانن ساخت EOS R5 را تایید کرد
- کسب درآمد از طریق عکاسی
- اندروید مارکت گوگل از مرز 10 میلیارد دانلود گذشت
- خرید پایه مونوپاد
- آموزش عکاسی خبری
منبع : تیاندا