خرید و نصب کاغذ دیواری این روزها یکی از دغدغه های افرادی که است که به دنبال تغییر در دکوراسیون داخلی خود هستند. تا جایی شاید برخی تصور کنند دلیل استقبال مردم از این متریال تنها پیروی از مد است و اما در این مطلب برای شما بازگو می کنیم که استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی می تواند بسیاری از انتظارات شما را در خلق فضای متفاوت برآورده کند و این موضوعی است که باعث شده طراحان به طور گسترده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی استفاده کنند.

تغییر در فضا یا پیروی از مد

بسیاری از افراد صرفا تنها به دلیل اینکه کاغذ دیواری به یکی از متریال های روز تبدیل شده اقدام به خرید آن می کنند. طبیعی است که آن ها پس از مدتی خسته شده و به دنبال تغییری دیگر در محیط خود باشند. این در حالی است که واقعا انتظار داشته باشید در فضای خود تغییر ایجاد کنید، انتخاب کاغذ دیواری با مشورت یک طراح داخلی می تواند براحتی نیاز شما را بر طرف کند. چرا که طراحان دکوراسیون بسیاری از عوامل از جمله کفپوش، دیوار پوش، چیدمان وسایل، پرده و … را در نظر گرفته و سپس به شما در خرید کاغذ دیواری مشاوره می دهند و طبیعتا با ایجاد یک محیط با هارمونی ایده آل به این زودی ها از آن خسته نمی شوید.

چه انتظاری از کاغذ دیواری باید داشته باشیم

یکی از دلایل مهمی که باعث شده است افراد این روز ها تمایل بیشتری به نصب کاغذ دیواری داشته باشند این است که از تنوع طرح و رنگ بهره مند شوند. طبیعی است که شما انتظار داشته باشید یک طرح و نقش زیبا و جذاب بر روی دیوار فضای شما ایجاد شود. اما موضوع مهمی که باید در این رابطه مد نظر قرار دهید این است که رنگ و طرح کاغذ دیواری باید متناسب با فضای آن باشد. برای مثال کاغذ دیواری پذیرایی با کاغذ دیواری اتاق خواب و … متفاوت است و شما باید این موضوع را در خرید کاغذ دیواری در نظر بگیرید.

تنوع رنگ و طرح کاغذ دیواری می تواند بسیاری از انتظارات روحی و روانی را در دکوراسیون داخلی برآورده کند. این موضوعی است که طراحان دکوراسیون داخلی به خوبی از آن بهره می برند. آن ها به خوبی می دانند که انتظار روانی افراد از اتاق خواب، آرامش است از این رو با در نظر گرفتن وسایل و چیدمان اتاق، هارمونی رنگ ها، کفوش و میزان نور فضا مدلی از کاغذ دیواری اتاق خواب را انتخاب می کنند که به شما آرامش القا کند. کاغذ دیواری های رنگ روشن و ملایم و پرهیز از طرح های شلوغ برای اتاق خواب بهترین گزینه است.

اما انتظار خانم های خانه دار از کاغذ دیواری چیست معمولا خانم ها ریز بین تر هستند و یکی از انتظاراتی که هیچ گاه از نظر آن ها دور نمی شود، نظافت و شستشوی چیدمان و وسایل منزل است. این موضوع در مورد دیوار ها نیز صدق می کند. اگر انتظار دارید که براحتی بتوانید دیوار های خود را نظافت کنیدt باید مدل های قابل شستشوی کاغذ دیواری را انتخاب کنید. در این صورت با اندکی هزینه بیشتر براحتی توقعات شما در مورد نظافت منزل را برآورده می کند.

به همین ترتیب کاغذ دیواری پذیرایی تا حدی تجملی تر و پر زرق و برق تر و کاغذ دیواری اتاق کوکان دارای تصویر پردازی های کودکانه است. انتخاب کاغذ دیواری تنها به دلیل اینکه یک مدل از آن استقبال بیشتری داشته در این مورد برای شما نتیجه بخش نخواهد بود. انتخاب ایده آل برای منزل متناسب با فضا و چیدمان را اولویت قرار دهید.

برخی از انتظارات مشترک افرادی که اقدام به بازسازی و نوسازی منازل و محل کار خود می کنند، این است که این موضوع در کوتاه ترین زمان، کمترین هزینه و با حداقل به ریختگی در فضا رقم بخورد. خوشبختانه انواع کاغذ دیواری از جمله چینی، آمریکایی، ایتالیایی، آلمانی و ایرانی در قیمت های مختلف در بازار وجود دارد و شما می توانید با هر میزان بودجه آن را خریداری کنید.

لازم نیست تمام دیوارها را کاغذ دیواری کنید

یکی دیگر از موضوعاتی که کاغذ دیواری را تا این حد محبوب کرده است، این است که دست شما برای بکارگیری آن در دکوراسیون باز است. برای خلق فضای جدید لازم نیست همه دیوار هارا با کاغذ دیواری بپوشانید. می توانید یک دیوار کانونی مانند دیوار پشت تلویزیون را کاغذ دیواری کرده و بقیه دیوار ها رنگ باقی بماند. حتی نصب کاغذ دیواری پشت تلویزیون نیز یک فضای جدید برای شما فراهم می کند. شاید به همین دلیل است که کاغذ دیواری پشت تلویزیون این روز ها در طرح ها و مدل های متنوعی از جمله کاغذ دیواری سه بعدی یا پوستر دیواری با استقبال بسیاری مواجه شده است.

اما موضوعی که هنوز به آن اشاره نکرده ایم، نحوه خرید کاغذ دیواری است. حوشبختانه کاغذ دیواری از جمله متریال هایی است که براحتی بدون مراجعه به مغازه قابلیت سفارش و خرید دارد. اگر انتظار دارید بدون فوت وقت و اینترنتی انواع آلبوم کاغذ دیواری را در طرح ها و رنگ های مختلف مشاهده و خرید کنید، می توانید به فروشگاه اینترنتی النین مارکت (https://eleninmarket.com/) مراجعه کرده و پس از خرید آن را درب منزل تحویل بگیرید.
در این مطلب برایتان بازگو کردیم که با خرید کاغذ دیواری و نصب آن چه انتظاراتی از دکوراسیون داخلی شما برآورده می شود و اینکه کاغذ دیواری تبدیل به متریال رایج در منازل و محل کار شده است بی دلیل و تنها به دلیل پیروی از مد نیست، بلکه این دیوار پوش جذاب، مزایای بسیاری دارد که در صورت استفاده درست از آن قطعا فضایی زیبا را برایتان ایجاد می کند.