آیا نسبت به شغل فعلی خود ناراضی هستید در کار خود به بن بست رسیدید و فکر می کنید دیگر پیشرفت نخواهید کرد آیا دوست دارید بدانید که چگونه یک برنامه نویس شوید یا چطور برنامه نویسی را یاد بگیرید اگر چنین است، پس این مقاله برای شما بسیار مناسب است!

ما به موضوعات مختلفی خواهیم پرداخت که ارتباط مستقیمی با برنامه نویسی دارند و در پایان می توانید به جواب سوال های زیر برسید:

برنامه نویس چه کاری انجام می دهد

چگونه برنامه نویس شویم

بنابراین در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر در مورد برنامه نویسی بدانید.

برنامه نویس چه کاری انجام می دهد

قبل از اینکه درباره چگونه برنامه نویس شدن بدانیم، باید درک صحیحی از برنامه نویسی و کاری که یک برنامه نویس انجام می دهد، داشته باشیم. برنامه نویس کسی است که با کدهای نوشته شده توسط خودش، به رایانه دستور اجرای یک برنامه یا کاری خاص را می دهد.

برنامه نویس نرم افزار، کسی است که یک مفهوم یا یک ویژگی خاص را با کد می نویسند و آن را به کامپیوتر می دهند تا آن کد را اجرا کند. در مورد شخصی مانند یک توسعه دهنده وب، وی بخشی از وب سایت را و یا کل وب سایت را با نوشتن کد طراحی می کند.

در اکثر مواقع، کسی که کارش برنامه نویسی وب است، از طرحی که طراحان و گرافیست ها طراحی می کنند وام می گیرند و آن را تبدیل به کد می کنند. با این حال، برخی از برنامه نویسان سراغ طراحی برنامه و نرم افزارهای خود می روند و کسب و کار خود را راه می اندزند و به عنوان کارآفرین وارد بازار کار می شوند.

اکنون که به سوال برنامه نویس چه کاری انجام می دهد پاسخ دادیم، سراغ سوال، “چطور برنامه نویس شویم” می رویم.

چطور یک برنامه نویس شویم

قصد نداریم به شما امید دروغین دهیم، به همین خاطر یادگیری برنامه نویسی سخت است. اما با این حال، هنگامی که آن را با سایر مهارت ها و موقعیت های شغلی مقایسه می کنید، متوجه می شوید که برنامه نویسی یکی از ساده ترین انتخاب های شما برای آینده خواهد بود!

برنامه نویسان شغل بسیار مهیجی دارند، که هر روز چالش ها و دانش جدیدی را برای آنها به ارمغان می آورد.

برنامه نویسان این فرصت را دارند که برای خودشان کار کنند، ساعت کاری آنها دست خودشان است، می توانند هر چند ساعت که خواستند کار کنند و در صورت تمایل از خانه کار خود را انجام دهند.

یادگیری برنامه نویسی با مقایسه با مهارت های دیگر که طی سه سال یا بیشتر در دانشگاه تدریس می شود، بسیار آسان است. مطمئنا شما می توانید این حرفه و دانش را در دانشگاه کسب کنید، اما بدانید که یادگیری آن به صورت کاملا انفرادی و یا حتی کلاس های خصوصی و آنلاین نیز شدنی و آسان است.

به هر حال برنامه نویسی و یادگیری آن به قدری مفید است، که می توانید سختی های آن را نیز به جان بخرید و سریع برای یادگیری آن اقدام کنید.

مرحله 1: درک کنید که چرا می خواهید برنامه نویسی را شروع کنید

اولین و یکی از مهمترین اقدامات در مورد برنامه نویس شدن و یادگیری آن، شناسایی دلایل شروع کار است. بنشینید و به سؤالات زیر به خوبی فکر کنید، زیرا جواب های شما به شما کمک می کنند مسیر خود را به دقت پیدا کنید.

چرا می خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید

با دانش جدید خود امیدوار هستید چه کاری انجام دهید

آیا شما در مورد یادگیری برنامه جدی هستید

دوست دارید در کدام شاخه از برنامه نویسی کار کنید

مرحله 2: تصمیم بگیرید که می خواهید وارد کدام شاخه از برنامه نویسی شوید

برنامه نویسی به چند شاخه تقسیم می شود. وقتی قصد دارید تا دنبال یادگیری برنامه نویسی بروید، باید با دقت فکر کنید که در کدام زمینه قصد دارید به دنبال کار باشید. برخی از محبوب ترین شاخه های برنامه نویسی عبارت اند از:

برنامه نویسی وب

برنامه نویسی نرم افزار

متخصص داده

مدیر پایگاه داده

برنامه نویس موبایل

سایر نقش ها

عناوین و نقش های شغلی جدید، همیشه با تکامل فناوری ایجاد می شوند؛ بنابراین همیشه از آخرین اخبار این صنعت باخبر شوید و خود را در این حوزه به روز نگه دارید.

مرحله 3: یادگیری یک زبان برنامه نویسی (یا سه)

هنگامی که شاخه برنامه نویسی خود را پیدا کردید و آن را انتخاب کردید، باید زبان های مرتبط با آن زمینه را یاد بگیرید. به عنوان مثال، شما نیاز به یادگیری SQL دارید تا یک مدیر پایگاه داده شوید، برای اینکه یک برنامه نویس وب یا فرانت شوید نیاز دارید تا CSS و جاوا اسکریپت یاد بگیرید و اگر می خواهید شروع به ساخت اپلیکیشن هایی برای تلفن همراه کنید، به یادگیری زبان هایی مانند Java یا Swift نیاز دارید.

با استناد به مقاله منتشر شده در وبلاگ ایران تلنت: زبان های برنامه نویسی زیادی در بازار وجود دارد که از آنها در طراحی و ساخت وب سایت، انواع اپلیکیشن و دیگر کارها استفاده می شود. همه این زبان ها در جای خود و در نوع مصرفی که دارند، محبوب هستند و برنامه نویسان بسیاری آنها را یاد گرفتن و استفاده می کنند. اما سوال اینجاست که کدام زبان برنامه نویسی برای کسی که می خواهد تازه وارد حیطه برنامه نویسی شود و مبتدی حساب می شود، بهتر و آینده دار است.

در زیر برخی از محبوب ترین و زبان های برنامه نویسی آینده دار آورده شده است. ابتدا در مورد تمام این زبان ها تحقیق کنید تا از یادگیری زبان های برنامه نویسی مناسب برای شاخه ای که امیدوارید وارد آن شوید، اطمینان حاصل کنید.

Python/پایتون

CSS-HTML/ سی اس اس – اچ تی ام ال

Java>