برخلاف انتظار بسیاری از مردم، به ویژه علاقه مندان خودرو در ایران، پژو 3008 یکی از محصولات بسیار موفق و پرفروش اروپا محسوب می شود. نسل فعلی این مدل که از سال 2016 تاکنون در خط تولید حضور دارد، تاکنون به تعداد 800 هزار دستگاه فروخته شده است و حتی در سال 2017، جایزه ی خودرو سال اروپا (European Car Of The Year) را به دست آورد.

برای سال 2021، مهندسان پژو نمای رو به رو و پشت 3008 را دگرگون کرده اند تا جایی که ظاهرا محصولی کاملا جدید خلق شده و تغییر نسل به نظر می رسد؛ اما این مدل صرفا فیس لیفتی استادانه براساس نسلی خواهد بود که از چهار سال پیش تا امروز تولید شده است. این موضوع با نگاهی به نمای جانبی و فضای کابین اثبات می شود که تفاوت چندانی با مدل 2016 ندارد.

جلوپنجره برای 3008 مدل 2021 متحول شده است و حالا بدون قاب و با خطوط افقی نامساوی و کشیده شده تا زیر چراغ اصلی، بسیار خلاقانه و مدرن جلوه می کند. حالا مشابه مدل های کلاسیک پژو، کد مدل 3008 هم بالاتر از نشان شیر و نزدیک به لبه ی کاپوت نقش بسته است که خودروهایی مثل 504 یا 404 را به یاد می آورد.

Peugeot 3008 پژو 3008  کابین


Peugeot 3008 پژو 3008
Peugeot 3008 پژو 3008
Peugeot 3008 پژو 3008
Peugeot 3008 پژو 3008
Peugeot 3008 پژو 3008
Peugeot 3008 پژو 3008
Peugeot 3008 پژو 3008
Peugeot 3008 پژو 3008

به زحمت می توان تفاوت فضای داخلی مدل 2021 با مدل 2020 را تشخیص داد؛ اما پژو تلاش کرده است تا فناوری های موجود در کابین 3008 را به روزرسانی کند. نسل جدید سیستم سرگرمی پژو موسوم به i-Cockpit با نمایشگر 10 اینچ ارائه خواهد شد که بزرگ تر از مدل 2020 است. افزون بر این، پنل پشت فرمان تمام دیجیتال 12/3 اینچ با قابلیت شخصی سازی هم قابل سفارش خواهد بود.

پژو 3008 با پیشرانه های متنوع دیزل و بنزین و هیبرید تولید می شود که البته می توانند به جعبه دنده ی خودکار و سیستم دودیفرانسیل مجهز باشند. مشابه گذشته، نسخه ی پایه همراه با پیشرانه ی سه سیلندر بنزینی 1/2 لیتر توربوشارژ، ارزان ترین مدل خواهد بود. این خودرو با قدرت 130 اسب بخار و جعبه دنده ی دستی 6 سرعته یا 8 سرعته خودکار تولید خواهد داشت. مدل 1/6 لیتر توربو با قدرت 180 اسب بخار و دیگر نسخه های بنزینی 3008، فقط با جعبه دنده ی خودکار عرضه می شوند. برای علاقه مندان به خودروهای دوستدار محیط زیست با آلودگی کمتر، پژو 3008 دیزل مجهز به موتور 4 سیلندر 1/5 لیتر و قدرت 130 اسب بخار وجود دارد.

همچنین، مدل هیبریدی دردسترس خریداران خواهد بود که از ترکیب پیشرانه ی بنزینی 180 اسب بخار و موتور برقی 110 اسب بخار، مجموعا 225 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می کند تا سرعت گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت 8/7 ثانیه و نهایت سرعت 225 کیلومتربرساعت فراهم شود.

Peugeot 3008 پژو 3008 نمای پشت

قوی ترین پیشرانه ی 3008 که از سال 2019 تولید می شود، کراس اور پلاگین هیبرید مجهز به موتور 1/6 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 200 اسب بخار است که دو پیشرانه ی برقی در جلو و عقب آن را همراهی می کند و به ترتیب 110 و 112 اسب بخار قدرت دارند. درمجموع، این خودرو دودیفرانسیل قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن متر فراهم می کند تا با میانگین مصرف بنزینی 2/2 لیتر در 100 کیلومتر، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت 5/9 ثانیه و نهایت سرعت 235 کیلومتربرساعت داشته باشد. ناگفته نماند شعاع حرکتی پژو 3008 پلاگین هیبرید در حالت تمام برقی 59 کیلومتر خواهد بود.

مدل 2021 پژو 3008 اواخر پاییز امسال وارد بازار اروپا می شود. هم اکنون، قیمت مدل 2020 پژو 3008 بنزینی با پیشرانه ی 1/6 لیتر و قدرت 180 اسب بخار و جعبه دنده ی خودکار 30 هزار دلار است.