پس از معرفی خودرو الکتریکی کاملا جدید موکا ای (Mokka-e) در ماه جون، اوپل و واکسهال مدل‌های جدید کراس‌اور ساب‌کامپکت خود را با پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی رونمایی کردند.  

کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka در رنگ های سبز و سفید با طرح رنگ دوتایی

ازنظر طراحی ظاهری، تشخیص موکا مجهز به پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی از مدل برقی موکا ای تقریبا ناممکن است. ازجمله تنها تغییرات درخورتوجه درمقایسه‌با نسخه‌ی برقی موکا می‌توان به اضافه‌شدن لوله‌های خروجی اگزوز و حذف علامت‌های «e» از روی بدنه اشاره کرد. اوپل موکا 2021 دارای پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی از همان سبک طراحی ویزور (Vizor) و صفحه‌ابزار جلوداشبورد Pure Panel به‌صورت افقی استفاده می‌کند.

از دیگر نکات جدید می‌توان به عرضه‌ی تیپ GS Line اشاره کرد (در انگلیس با نام تیپ SRi شناخته می‌شود) که اولین‌بار نسخه‌ی اسپرتی از موکا ارائه می‌دهد. در قسمت بیرونی این تیپ، مواردی مانند زهوار قرمزرنگ درها، ویزور مشکی بسیار براق، رینگ‌های آلیاژی مشکی، سقف دورنگ، قطعات و تزیینات بیرونی مشکی (به‌جای کرومی) وجود دارد. در داخل کابین تیپ موکا GS Line / SRi نیز، روکش پارچه‌ای صندلی‌های جلو و نوار تزیینی قرمزرنگ دور صفحه‌ابزار جلوداشبورد و هدلاینر مشکی به‌چشم می‌خورد.

اوپل موکا 2021 مجهز به پلتفرم مشترک ماژولار (CMP) با موکا ای، جایگزین دو پیشرانه‌ی بنزینی و دیزلی را به مشتریان ارائه می‌دهد. زیر کاپوت از پیشرانه بنزینی 1/2 لیتری توربوشارژ سه‌سیلندر با قدرت 99 اسب‌بخار و گشتاور 205 نیوتن‌متر استفاده می‌شود. این پیشرانه نیروی خود را به جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته‌ی دستی منتقل می‌کند.

نمای جلو کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka با طرح دو رنگ سفید و مشکی در خیابان

نسخه‌ی بعدی که کمی قدرتمندتر است، از پیشرانه‌ی توربوشارژ 1/2 لیتری با قدرت 128 اسب‌بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر در ترکیب با جعبه‌دنده‌ی استاندارد شش‌سرعته‌ی دستی یا هشت‌سرعته‌ی خودکار بهره می‌برد.

تنها نسخه‌ی دیزلی ارائه‌شده به پیشرانه‌ی 1/5 لیتری چهارسیلندر با قدرت 109 اسب‌بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر مجهز است. این پیشرانه به‌صورت اختصاصی با جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته‌ی دستی ارائه می‌شود و نسخه‌ی دیزلی باتوجه‌به مصرف سوخت 3/8 لیتر در هر 100 کیلومتر و میزان انتشار دی‌اکسیدکربن 100 گرم در کیلومتر، اقتصادی‌ترین مدل موکا 2021 به‌شمار می‌رود.

کارشناسان اوپل و واکسهال می‌گویند که موکا 2021 ازنظر فنی نوآوری‌های مدرن‌تری ارائه می‌دهد. این نوآوری‌‌ها سیستم‌های پیشرفته‌ی کروزکنترل و تثبیت موقعیت Active Lane، چراغ‌های جلوی LED ماتریسی IntelliLux، دوربین دید 180 درجه پانوراما و دستیار پارک خودکار را شامل می‌شود.

کابین و فرمان و داشبورد کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka


درزمینه‌ی سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی، مشتریان می‌توانند از بین رابط‌های کاربری Multimedia Radio و Multimedia Navi مجهز به صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی و سیستم لوکس Multimedia Navi Pro مجهز به صفحه‌نمایش لمسی 10 اینچی با وضوح درخورتوجه یکی را انتخاب کنند. تمام این نمایشگرهای لمسی قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو دارند و می‌توانند با صفحه ابزار دیجیتال جلوداشبورد 12 اینچی ترکیب شوند.


دوربین دید عقب کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka
صندلی های کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka
غربیلک فرمان و جلوداشبورد کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka
نمایشگر سیستم سرگرمی کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka
نمای سه چهارم کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka با طرح دو رنگ سفید و مشکی در خیابان
نمای عقب کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka با طرح دو رنگ سفید و مشکی
کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka با طرح دو رنگ سفید و مشکی و سبز و مشکی
کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka با طرح دو رنگ سفید و مشکی در خیابان
نمای جانبی کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka با طرح دو رنگ سفید و مشکی در جاده با منظره آسمان آبی
نمای عقب کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka با طرح دو رنگ سفید و مشکی در جاده با منظره آسمان آبی
نمای جلو چپ کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka با طرح دو رنگ سفید و مشکی در جاده با منظره آسمان آبی
نمای سه چهارم کراس اور کامپکت اوپل موکا 2021 / Opel Mokka با طرح دو رنگ سفید و مشکی در جاده با منظره آسمان ابری