در ظاهر، کراس اورهای پژو 3008 و 5008 تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اما 5008 حدود 10 سانتی متر در عرض و 20 سانتی متر در طول، بزرگ تر است. این شرایط باعث می شود، نسخه ی سه ردیفه از 5008 هم قابل تولید باشد. نسل این خودرو که سال 2009 معرفی شد، اصلا شاسی بلند نبود و در کلاس استییت (پنج در استیشن) به تولید رسید. نسل دوم 5008 از سال 2017 وارد بازار اروپا شد تا یک کراس اور اندازه متوسط به سبد محصولات پژو اضافه شود. این محصول طی سه سال اخیر، بیش از 300 هزار دستگاه فروش داشته است.

پژو 5008 مدل 2021، بسیار شبیه به 3008 جدید است که دیروز معرفی شد. چراغ های تمام LED، جلوپنجره مدرن و نوار روشنایی روز با خط عمودی در طرفین سپر، مهم ترین تفاوت های نسخه جدید با مدل قبلی هستند. در فضای داخلی هم، تفاوت خاصی بین 5008 یا 3008 ساخت 2020 وجود ندارد و همچنان، نمایشگر 12/3 اینچ لمسی با مانیتور 10 اینچ پشت فرمان، ارائه خواهد شد. خریدار می تواند برای این خودروها، رینگ های اسپرت 19 اینچ هم سفارش دهد.

Peugeot 5008 پزو 5008 مدل 2021 نمای پشت

فراتر از ظاهر، پیشرانه های متنوع با مصرف سوخت پایین و عملکرد چشم گیر، مهم ترین عامل فروش کراس اورهای مدرن پژو در اروپا هستند. برای سال 2021، مدل پایه از 5008 دارای موتور 3 سیلندر توربوشارژ 1/2 لیتری خواهد بود که قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر فراهم می کند. با این شرایط، ارزان ترین نسخه 5008 می تواند در زمان 10/5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد و میانگین مصرف سوخت 5/5 لیتر بنزین در 100 کیلومتر فراهم کند که برای یک کراس اور خانوادگی، راضی کننده است.

پژو 5008 با پیشرانه های 1/5 لیتر بنزینی و 2 لیتر دیزل نیز تولید خواهد شد که به ترتیب، قدرت 130 اسب بخار با گشتاور 300 نیوتن متر و 180 اسب بخار با 400 نیوتن متر فراهم می کنند. قدرتمندترین نسخه، پیشرانه 1/6 لیتری توربوشارژ بنزینی با 180 اسب بخار قدرت و 250 نیو تن متر گشتاور دارد که 8/3 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت 100 کیلومتربرساعت می رسد و میانگین مصرف سوخت 5/7 لیتر در 100 کیلومتر خواهد داشت.

Peugeot 5008 پزو 5008 مدل 2021  نمای کابین

مدل جدید پژو 5008، اواخر سال جاری میلادی در اروپا عرضه خواهد شد. آستانه قیمت این محصول، احتمالا بدون تغییر نسبت گذشته، در حدود 32 هزار دلار خواهد بود.