مایکروسافت در حمایت از اپیک گیمز بیانیه صادر کرد
فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس به تازگی اعلام کرده که مایکروسافت بیانیه جدیدی را در حمایت از اپیک گیمز تنظیم کرده که به اقدامات این شرکت در مقابل سیاست های ساختاری اپل در انتشار بازی ها اختصاص دارد. اسپنسر با انتشار پیامی در اکانت توییتر خود لینک ورود به صفحه این بیانیه را منتشر کرده که در ادامه به بخش هایی از آن اشاره خواهیم داشت.
اسپنسر در پیام توییتری خود می نویسد:
«ما امروز بیانیه جدیدی را در حمایت از درخواست اپیک جهت دسترسی به SDK اپل برای موتور بازی سازی آنریل انجین تنظیم کردیم. دسترسی به جدیدترین تکنولوژی اپل جزء حقوق مسلم توسعه دهندگان و بازیکنان است.»
لینکی که اسپنسر در ادامه متن توییت خود به اشتراک گذاشته، جزئیات بیشتری از این بیانیه را روشن کرده و به تشریح تصمیم مایکروسافت برای حمایت عمومی از اپیک می پردازد. در قسمت هایی از این متن می خوانیم:
«موتور بازی سازی آنریل انجین از استودیوی Epic Games یکی از مهم ترین تکنولوژی های مورد استفاده توسط بسیاری از توسعه دهندگان و بازی سازها از جمله مایکروسافت است.» در ادامه ی این بخش، به محدودیت های مالی بسیاری از استودیوهای مستقل جهت توسعه ی موتور اختصاصی خود اشاره شده و اعلام می کند که این شرکت های پرشمار، کاملا وابسته به موتورهای گرافیکی ترد پارتی از جمله آنریل انجین هستند.
«در نتیجه، موتور آنریل انچین اپیک، یکی از محبوب ترین موتورهای بازی سازی ترد پارتی بوده و از نظر مایکروسافت، آپشن های بسیار کمی برای جایگزین کردن آن توسط تولیدکنندگان محتوا وجود دارد که در عین ارائه ی قابلیت هایی بسیار عالی، این کارایی و عملکرد رضایت بخش را برای توسعه دهندگان به همراه داشته باشد. این موضوع شامل حال کلیه ی پلتفرم های گیمینگ از جمله iOS می شود.»
«سلب دسترسی اپیک به SDK اپل و سایر ابزارهای توسعه و تولید محتوا، از امکان پشتیبانی این شرکت از خدمات آنریل انجین در iOS و macOS جلوگیری کرده و تمامی بازی سازانی که پروژه های خود را روی این موتور ساخته یا در حال ساخت آن هستند، متضرر خواهد کرد.»
«باتوجه به اینکه پلتفرم iOS بازار بزرگ و درحال رشدی برای مخاطبان موبایل گیمینگ به شمار می رود، قطع ارتباط اپل از امکان پشتیبانی آنریل انجین از بازی های iOS در آینده زیان این تصمیم را متوجه مایکروسافت و سایر ناشران صنعت گیم خواهد کرد. درواقع این رویکرد، شرکت های بازی سازی را ملزم به استفاده از یک موتور گرافیکی جدید کرده و این موضوع طبیعتا برای شرکت ها هزینه تراشی خواهد کرد.»
«به طور خلاصه باید گفت که تصمیم اپل برای سلب امکان توسعه و پشتیبانی موتور Unreal Engine از بازی های iOS یا macOS موجب آسیب رسیدن به بازی سازها و بازیکنان خواهد شد.»
شما می توانید با مراجعه به این لینک، متن کامل این بیانیه را مشاهده کنید. نظر شما در خصوص اختلافات اخیر اپیک گیمز و اپل چیست؟ آیا اپیک می تواند در نهایت برنده این جدال لقب گرفته و بخش قابل توجهی از مخاطبان بازی ها و خدمات خود در پلتفرم های اپل را حفظ کند؟ شما می توانید با مراجعه به لینک مطالب رو به رو، از اتفاقات مهمی که در ارتباط با این موضوع و طی روزهای گذشته رخ داده مطلع شوید.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- بتمن در کمیک Teen Titans به بزرگترین شکست خودش اعتراف کرد
- مصرف کننده های چی میگن؟
- 9 نکته برای تقویت احساس ارزشمندی در محل کار
- درگیری اپل و مایکروسافت بر سر Project xCloud در iOS
- راهنمای کامل خرید فیلتر مناسب عکاسی
- بوی نامطبوع واژن
- راهی برای کسب اعتبار، شهرت و درآمد ویژه ی متخصصین حوزه آموزش
- بایدها و نبایدها هنگام خیس شدن موبایل یا گجتهای دیگر
- ۵ منبع فارسی دربارهی نئولیبرالیسم
- درباره فلورا بورسی و گالری عکس Animeyed
- سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره با تب سنج، راهکار سیمرغ پارسیان در دوران کرونا
- قدرتمندترین زنان جهان در سال 2019 از دید مجله فوربز
- با ۸ روش موثر و ساده خانگی، خشکی پوست سر را درمان کنید!
- بازی Super Mario 3D All-Stars با انتشار تریلری برای نینتندو سوییچ معرفی شد
- وسترن دیجیتال یک میلیون هارد درایو EAMR تولید کرد
- گیاهخواری روی صندلی چیتی چیتی بنگ بنگ
- تصویر و جزئیات تلفن ویندوزی LG Fantasy Mango به بیرون درز کرد
- ایرپاد مکس چگونه شارژ باتری را مدیریت میکند
- پوشش زنده کنفرانس معرفی iPad Mini اپل، سه شنبه ۲ آبان ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران [پخش زنده شروع شد]
- چطور پابلو پیکاسو میتواند الهام بخش عکاسی باشد؟
منبع : تیاندا