شیوع بیماری کرونا تأثیرات مخربی روی درآمد کسب وکارهای بزرگ و کوچک گذاشته است؛ اما گزارش مالی سه ماهه ی دوم 2020 شیائومی نشان دهنده ی درآمد مطلوب شرکت چینی در بازه ی زمانی ذکرشده است. شیائومی در این بازه توانسته درآمدی افزون بر 7/7 میلیارد دلار کسب کند و درمقایسه با بازه ی زمانی مشابه در سال 2019 با رشد 3/1 درصدی در میزان درآمد خود مواجه شود.

در مقایسه با سه ماهه ی اول سال 2020 نیز درآمد شیائومی رشدی 7/7 درصدی به خود دیده که نتایجی امیدوارکننده برای مقام های شرکت چینی به همراه دارد. درحالی که برخی از شرکت های سازنده گوشی هوشمند وضعیت بسیار بدی را پشت سر گذاشته اند، شیائومی توانسته با مدیریت درست منابع، نه تنها با افت درآمد دربرابر نتایج به دست آمده در سال گذشته مواجه نشود؛ بلکه درآمد خود را افزایش نیز دهد.

سود حاصل از درآمد 7/7 میلیارد دلاری شیائومی در بازه ی زمانی سه ماهه ی دوم سال 2020 رقمی بیش از 650 میلیون دلار برآورد شده که درمقایسه با میزان سود خالص شرکت چینی در سه ماهه ی دوم سال 2019 با رشدی 129/8 درصدی همراه بوده است. ناگفته نماند در مقایسه با سود خالص کسب شده در سه ماهه ی اول سال 2020 نیز رشدی 108 درصدی به چشم می خورد.

در آمارهای مقام های شیائومی مشاهده می شود که شرکت چینی توانسته به فروش محصولات خود در دوران شیوع بیماری کرونا ادامه دهد و حتی مشتریان بیشتری نیز کسب کند. در مقایسه با ژانویه ی 2020، سران شرکت چینی ادعا می کنند تعداد گوشی های فعال شده در روز 120 درصد افزایش یافته است. چنین آماری متعلق به تعداد دستگاه هایی است که اولین بار مشتریان فعال و راه اندازی می کنند.

سران شیائومی نقش بازارهای اروپایی را در موفقیت کسب شده بسیار مهم و پررنگ عنوان کرده اند. شیائومی در مقایسه با بازه ی زمانی سه ماهه ی دوم سال 2019، در سه ماهه ی دوم سال 2020 توانسته میزان فروش گوشی های هوشمند در کشورهای اروپایی را 65 درصد افزایش دهد؛ به گونه ای که به پرفروش ترین برند گوشی های هوشمند در اسپانیا و به دومین برند پرفروش در فرانسه و به چهارمین برند پرفروش در آلمان تبدیل شود.


مقاله های مرتبط:


پوکو ایکس 3 شیائومی از نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می کند
شیائومی رابط کاربری MIUI 12 را برای محصولات بیشتری عرضه می کند


در هند اوضاع کمی برای شیائومی ناگوار بوده است؛ زیرا به دلیل تعطیلی بازار و افت در تولید محصولات، تعداد گوشی های هوشمند فعال شده در روز با افت 28 درصدی همراه بوده است. در آمارها مشخص می شود که تقاضای کاربران هندی با کاهش مواجه نشده؛ بلکه کاهش موجودی تلفن های هوشمند در بازار به افت فروش محصولات شیائومی ختم شده است.

هند بزرگ ترین بازار محصولات شیائومی در خارج از مرزهای چین است؛ اما تا زمانی که تولید و عرضه ی محصولات به حالت عادی بازنگردد، شرکت چینی با افت فروش محصولات خود در بازار هند مواجه خواهد شد.