سازنده Cyberpunk 2077 به دنبال جذاب تر کردن حس تیراندازی این بازی است
رویداد اخیر Night City Wire شامل اولین نگاه دقیق و جزئی به تجهیزات و سلاح های مختلفی بود که باید در Cyberpunk 2077 انتظار داشته باشیم. درواقع سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) در این بازی فراتر از مبارزات نزدیک و سایر مکانیزم های آشنایی که قبلا در دنیای بازی های آن دیدیم حرکت کرده و به یک حوزه ی کاملا جدید قدم گذاشته است. طبیعتا سؤالات زیادی در خصوص سلاح ها و نحوه عملکرد آن ها در این بازی وجود دارد که می تواند به یکی از مشکلات رایج در میان بازی های سبک شوتر موسوم به «Bullet Sponge Enemies» منجر شود.
اصطلاح «Bullet Sponge Enemies» به یکی از ایرادات رایج در بازی های سبک شوتر اشاره می کند که به موجب آن، بازیکن برای ازبین بردن نیروهای دشمن، مجبور به شلیک مقادیر زیادی مهمات به سمت آن ها شده و درواقع زمان و میزان تلاشی که برای ازبین بردن نیروی دشمن به کار گرفته می شود، از یک حد لذت بخش و معقول تجاوز کند. این مشکل در بلند مدت، نیروهای دشمن را عملا به یک سیبل بی حرکت، مقاوم و نه چندان هوشمند تبدیل کرده و منجر به خسته کننده شدن و یکنواختی جریان بازی می شود.
پاول کاپالا (Pawel Kapala) طراح گیم پلی و از اعضای قدیمی CD Projekt Red در مصاحبه جدید خود با وبسایت VG247، در خصوص سیستم مبارزات بازی Cyberpunk 2077 صحبت هایی را مطرح کرده است. کاپالا در خصوص نگرانی هایی که مبنی بر تجربه کاربری سلاح های هوشمند در این بازی مطرح شده، واکنش نشان داده و به هواداران اطمینان می دهد که سایبرپانک 2077 مشکلاتی که در بازی هایی مانند The Division یا Assassin’s Creed Odyssey سراغ داریم را نخواهد داشت.
درواقع نحوه ی مدیریت سطح مقاومت نیروهای دشمن در مقابل توان تخریب سلاح های یک بازی، مانند حرکت در مرز باریکی از ارائه ی یک گیم پلی چالش برانگیز یا خسته کننده شدن جریان بازی است که رویکرد هوشمندانه ای را طلب می کند. کاپالا نیز در پاسخ به پرسشی که نحوه ی عملکرد Cyberpunk 2077 در این زمینه را سؤال می کند، به زمان کوتاهی که برای کشتن دشمنان در این بازی پیش بینی شده اشاره می کند. براساس گفته های پاول کاپالا، اغلب دشمنان عادی و متعددی که V در نایت سیتی با آن ها مواجه می شود، خیلی سریع و طی یک درگیری روتین کشته می شوند. البته این موضوع چیزی از سطح خطرناک بودن آن ها کم نمی کند. بنابراین شما باید در حین درگیری با آن ها، مرتبا در حرکت بوده یا مانع مناسبی را برای سنگر گرفتن پیدا کنید.
بدیهی است که دشمنان Cyberpunk هرگز دست از خشونت بالای خود بر نمی دارند. از سوی دیگر، شماری از دشمنان بزرگتری که در طول جریان بازی با آن ها مواجه می شویم، بعضا به تجهیزات پیشرفته و آینده نگرانه ای مجهز شدند که عملا آن ها را به ابر انسان های بسیار قدرتمند تبدیل کرده است. بنابراین باید چه انتظاری از مواجهه با یک گنگستر سه متری داشته باشیم که تا دندان به تجهییزات فوق پیشرفته مجهز شده و زرهی در حد و اندازه های یک تانک جنگی به تن دارد؟
ظاهرا در مقابل، وضعیت ما نیز چندان بد نخواهد بود. Kapala در ادامه ی اظهارت خود توضیح می دهد که اجتناب کردن از پدیده ی Bullet Sponge Enemies تا حد زیادی به نحوه ی واکنش کاراکترهای دشمن در جریان بازی بستگی دارد. «درواقع ما اساسا باید روی واکنش NPC ها دربرابر ضرباتی که با آن ها وارد می شود تمرکز کنیم. با بررسی شمار زیادی از بازی هایی که از این مشکل رنج می برند، به این نتیجه رسیدیم که ایراد اصلی، عدم ارائه ی یک واکنش مناسب از سوی NPC مورد نظر است.»
دانلود از آپارات
نکته ای که Kapala در اینجا به آن اشاره می کند، مسئله ی مهمی است که در بسیاری از بازی های رده بالا نیز نادیده گرفته می شود. یکی از بدترین ایراداتی که در هنگام مواجهه با این مدل دشمنان در جریان بازی به چشم می خورد، نبود جلوه های تصویری مناسب برای به تصویر کشیدن میزان آسیب دیدن کاراکتر NPC دربرابر ضرباتی است که به آن وارد می شود. البته همواره می توان به سادگی و با استفاده از یک نشانگر میزان سلامتی که با هر ضربه کاهش پیدا می کند، میزان آسیب وارده به دشمن را شبیه سازی کرد؛ اما این ایده چندان لذت بخش نخواهد بود.
بنابراین می توان امیدوار بود که Cyberpunk 2077 بالاخره مکانیزم جدیدی را برای القای این تجربه در بازی معرفی کرده و به جلوگیری از تجربه یکنواخت و خسته کننده ی شلیک مداوم به سمت دشمنان در بسیاری از شوترهای مشابه خود کمک کند. درواقع، باید امیدوار بود که در این بازی به هیچ عنوان شاهد استفاده از این سناریوی تکراری نباشیم. در حال حاضر به نظر می رسد که توسعه دهندگان سی دی پراجکت رد حال تلاش برای ارتقاء استانداردهای اولین بازی این استودیو با مکانیزم های سبک شوتر هستند.
Cyberpunk 2077 برای عرضه در تاریخ نوزدهم نوامبر 2020 (مصادف با 29 آبان 99) برنامه ریزی شده است. پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی، ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 این بازی را دریافت می کنند.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- صفحه مربوط به سرویس EA Access در استیم فعال شد
- دی سی مجموعه کمیکی Suicide Squad پس از ددشات را نشان داد
- تجربه استفاده از تمام دوربین ها و لنز های کانن، با نرم افزار واقعیت مجازی کانن
- مقایسه کنسول های نسل نهمی و نینتندو سوییچ ازنظر ابعاد؛ پلی استیشن 5 بزرگ تر از همه
- سبک زندگی برای کاهش فشار خون
- نوت بوك Google با سيستم عامل مبتي بر وب Chrome
- میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس با دوربین قدرتمند، تراشه پنج نانومتری و بدون GMS معرفی شدند
- آرمانشهر، در کتابها
- آموزش اجرای نورپردازی پروانه ای در عکاسی پرتره
- اسوس از Tablet 600 با سیستمعامل ویندوز ۸ و پردازنده Tegra 3 پردهبرداری کرد [Computex 2012]
- آموزش عکاسی با استفاده از قابلیت لایو فوکوس
- تجهیزات عکاسی مناسب برای عکاسی پرتره از خانواده
- 8 شوخی ساده و بامزه کامپیوتری برای فریب دوستانتان
- بررسی دوربین نیکون D5600
- بهترین میوه ها در دوران بارداری
- پورشه پانامرا 2021 رونمایی شد
- جزئیات PlayStation Mobile منتشر شد: بازی روی نمایشگر دستگاههای متفاوت
- استفاده از سوخت بیولوژیکی در پروازهای عادی آغاز شد
- افزایش احتمال تاخیر تاریخ اکران دو فیلم Dune و واندر وومن 1984
- اولین نمایش رسمی از ابرخودرو تویوتا GR سوپراسپرت
منبع : تیاندا