کنت برانا با تفنگ و موهای بلوند در فیلم تنت کریستوفر نولان

مجله ی آیریش تایمز به تازگی گزارش داد که مطابق گفته ی یک منبع آگاه از پشت پرده ی فعالیت های استودیوهای هالیوودی، در صورتی که «تنت» اکران کاملا موفقیت آمیزی در هفته های آتی نداشته باشد، به احتمال زیاد تا کریسمس هیچ فیلم بزرگ جدیدی اکران نمی شود؛ درصد بسیار زیادی از آثار سینمایی مورد انتظار تأخیر می خورند، برخی از آن ها سراغ اکران خانگی می روند و اسکار هم احتمالا باتوجه به کم بودن تعداد فیلم ها یک سال عقب می افتد. البته فعلا فیلم Tenet به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان فعلا پیش فروش قدرتمندی را در گیشه تجربه می کند. اثری که کنت برانا آن را فیلمی بسیار عمیق و تفکربرانگیز می داند که همزمان به طرز عجیبی یک بلاک باستر اکشن بسیار بزرگ نیز محسوب می شود.

برانا می گوید: «این فیلم سیاه ترین و تاریک ترین پروژه ی سینمایی است که تا امروز در آن حضور داشته ام. کریستوفر از بازیگران خود دقت زیادی را می خواهد و مدام به من می گفت که در هر لحظه باید روی چه احساساتی متمرکز باشم؛ چه لحظاتی که باید کاراکتر خود را بی وقفه شیطان صفت بازی می کردم و چه وقتی که حتی خودم نمی توانستم بگویم که آیا نقش منفی فیلم هستم یا نه.

به همین خاطر خیلی لذت بخش بود که در روز نهایی فیلم برداری من را کنار کشید و گفت: تو دقیقا متوجه شدی که سیاهی این کاراکتر ریشه در کجا دارد و چگونه باید نمایش داده شود».

فیلم Tenet با بازی کنت برانا در لباس سفید



مایکل کین در نقش مایکل ک رازبی


هیمش پاتل در نقش محیر


آرون پری تیلور-جانسون در نقش آیوز


دیمپل کاپادیا در نقش پ ریا


کلمنس پوئسی در نقش لارا


مارتین داناوان در نقش ویکتور


الیزابت دبیکی در نقش کَت


کنت برانا در نقش آندر ی سیتور


رابرت پتینسون در نقش نیل


جان دیوید واشنگتن در نقش پروتاگونیست



«تنت» به عنوان یک فیلم سینمایی، ابعاد بسیار عظیمی دارد. این را از کسی می شنوید که از سال 1981 میلادی هم در فیلم های زیادی به نقش آفرینی پرداخت و هم فیلم های زیادی را کارگردانی کرد. برای من حتی وقتی فیلم نامه ی Tenet را می خواندم، عجیب بود که چه طور فیلمی در این ابعاد ساخته می شود. - کنت برانا



به گفته ی کنت برانا «تنت» قصه ی کاراکترهای مهم زیادی را روایت می کند، شامل لوکیشن های متعددی می شود و حتی فیلم های پیشین خود نولان مقابل آن ابعادی معقول دارند. او این گونه صحبت های خود را به پایان می رساند: «خواندن فیلم نامه ی Tenet مثل تلاش جذاب برای حل مکعب روبیک و تماشای این فیلم مثل باز کردن تعدادی بی شماری از ماتریوشکا/عروسک های تو در تو روسی است. نولان این جا دست در دست مخاطب خود، یک پازل احساسی را حل می کند. Tenet به اندازه ی یک فیلم مستقل اورجینال هنری، شخصی و عمیق است و در عین حال، بودجه ای 225 میلیون دلاری دارد؛ همان ترکیب ویژه ای که فقط و فقط در سینمای کریستوفر نولان یافت می شود».

جان دیوید واشنگتن پیش تر در اخبار سینما و تلویزیون گفته بود که در نگاه او «فیلم Tenet در طولانی مدت 10 الی 15 سال آینده ی سینما را دیکته می کند». اکران های محدود «تنت»، اکران عمومی اثر در اروپا و آسیا و اکران آن در آمریکا و چین به ترتیب از تاریخ های 22 اوت (1 شهریور)، 26 اوت (5 شهریور) و 4 سپتامبر (13 شهریور) آغاز می شوند. این اثر که پرخرج ترین فیلم اورجینال 11 سال اخیر است، جلوه های ویژه ی کامپیوتری کمتری نسبت به یک فیلم کمدی عاشقانه ی معمول هالیوود دارد.