در مورد پرتره ایستاده بزرگترین مشکل خشک بودن و راحت نبودن سوژه است.قرار دادن وزن روی یک پا و یا تغییرات دیگر پویایی ژست را به طرز چشمگیری تغییر می دهد.این به طور معمول به طرز شگفت انگیزی روی تنه ، شانه ها و موقعیت سر آنها تأثیر می گذارد ، و اغلب می توانید راحتی سوژه  را که در چهره و چشمانشان بازتاب می یابد ، مشاهده کنید.

با این حال بعضی از افراد سخت وزن خود را بر روی یک پا قرار میدهند و تماشای آنها در هنگام بلند کردن پا و انجام دادن دقیق کاری که از آنها میخواهید،بسیار سرگرم کننده خواهد بود.یک راه برای حل این مشکل و کمک به ژست گرفتن آنها این است که چیزی پیدا کنیم که سوژه راحت به آن تکیه دهد مثل دیوار یا پشت یک صندلی، که این علاوه بر کمک کردن به ژست بدن آنها به آرام تر به نظر رسیدن صورتشان هم کمک میکند.اما لازم نیست فرد خیلی راحت به نظر برسد ممکن است فرد با ژست روی مبل خیلی راحت باشد اما این ژست خیلی خوب به نظر نمیرسد پس سوژه ی ما باید به اندازه ی کافی راحت باشد نه بیش از حد راحت.

 

DVD مبانی نورپردازی در تصویربرداری
کالای پیشنهادی : دی وی دی آموزشی مبانی نورپردازی در تصویربرداری

در اینجا شما را با ژست هایی در حالت ایستاده آشنا میکنیم تا عکس های حرفه ای تری داشته باشید:


دست ها روی لگن قرار دهید

اگر دستان شما روی لگن باشد ، کمر شما نازک تر به نظر می رسد.علاوه بر این ، دایره های ایجاد شده توسط بازوهای سوژه با پس زمینه مخلوط می شوند و جلوه ای برای لاغری ایجاد می کنند.این باعث میشود مدل قدرتمندتر به نظر برسد.

با توزیع وزن بدن شروع کنید،ابتدا وزن بدن را روی یک پا بیاندازد و سپس پای دیگر را امتحان کند.

 

 

2.نزدیک به دیوار بایستید

دیوار پس زمینه ای جهانی برای هر نوع عکس برداری و یک سطح عالی برای نمایش است. ممکن است در برابر آن تکیه کنید و یا تعادل خود را در کنار آن برقرار کنید.شما میتوانید بر هر شی به غیر از دیوار هم تکیه کنید.

 

 

3.دست ها و پاها را رها کنید

موقعیت دست ها در همه ی زمان ها نباید خیلی خاص باشند شما می توانید وقتی آزاد و آرام هستید دست ها را در موقعیت طبیعی خود رها کنید.این در مورد پاها نیز صادق است.توجه کنید که وزن باید روی یک پا قرار بگیرد.

 

 

4.به آنسوی دوربین نگاه کنید

این مدل محبوب در بین مدل های حرفه ای وافراد معمولی مطرح است.مسئله این است که قرار نیست هنگام عکسبرداری به دوربین نگاه کنید.

در حال که ایستاده اید به دور نگاه کنید ، سر خود را بچرخانید ، به عبارت دیگرگویی به طور اتفاقی از شما عکس گرفته شده است.

 

 

5.عکسبرداری در حال حرکت را فراموش نکنید

چنین عکس هایی به زمان و تلاش زیادی هم از طرف عکاس و هم از طرف سوژه نیاز دارد.

ممکن است عکس را با اولین فشار دکمه به دست آورید  یا ساعت ها کار کنید تا یک تصویر دلخواه را دریافت کنید.

 

 

6.ژستی تقریبا یکطرفه بگیرید

این ژست در حالت ایستاده است و مدل معمولا به دوربین نگاه نمیکند،برای اینکه  در این حالت بهترین نور به شما نشان داده شود ، می توانید زانو را کمی به سمت دوربین خم کنید.

 

 

7.ژست کاملا یکطرفه بگیرید

همچنین میتوانید از ژست کاملا یکطرفه استفاده کنید و عکسی غیرعادی و زیبا خلق کنید.

 

 

8.پشت به دوربین ژست بگیرید

اگر یک شات تمام قد میگیرید ، موقعیت پاها را در نظر بگیرید.پایی که به دوربین نزدیک تر است باید کمی خم شود.ممکن است دستها روی لگن یا هر مکانی که دوست دارید باشد.

 

 

9.بدون کمک بایستید

مهم نیست کجا از آن استفاده می کنید ، در استودیو یا در فضای باز،این  ژستی است که در کل دنیا معمول است.

یک پا را در زانو خم کنید ، بازوهای خود را قرار دهید و اجازه دهید نور آزادانه حرکت کند.

 

 

10.دست هایتان را در پشت خود بگذارید

این یکی از غیرمعمول ترین و جالب ترین مدل های ارائه شده است.تصویر باز و صمیمانه خواهد بود. بهتر است پشت به دیوار تکیه داده باشید و مستقیم به دوربین نگاه کنید.

 

 

11.روبروی دیواربایستید

میتوانید نزدیک دیوار بایستید، دست خود را به دیوار تکیه دهید و سر خود روی آن بگذارید.اگر به دوربین نگاه نکنید عکس بهتر خواهید داشت.

 

 

12.نزدیک صندلی بایستید

گاهی وسایل قدیمی میتوانند منبع خوبی برای ایده های خلاقانه و فرصت های جدید باشند.

به عنوان مثال ، شما ممکن است از یک صندلی استفاده کنید. می توانید به آن تکیه دهید ، پا یا دست خود را روی آن قرار دهید و یا عکس های خلاقانه ی دیگری بیافرینید.

 

 

13.با اکسسوری ژست بگیرید

کلاه ، روسری ، عینک آفتابی ، کیف دستی و غیره نیز وسایل خوبی برای عکسبرداری هستند. لوازم جانبی را امتحان کنید و لذت ببرید! بعضی اوقات لوازم جانبی فرصت های خوبی به شما ارائه میدهند.

 

 

14.دست ها را در جیب بگذارید

اگر می خواهید اعتماد به نفس نشان دهید ، دستان خود را درون جیب هایتان قرار دهید. کل دست را بگذارید یا فقط انگشت شست خود را در جیب بگذارید.

در واقع ، موقعیت انگشتان شما احساسات متفاوتی را بیان می کند ، بنابراین در به تصویر کشیدن آن کوتاهی نکنید.

 

 

15.یک پا را بالا نگه دارید

اگر مایل هستید برخی از مدلهای کمتر متداول را امتحان کنید ، در مقابل چیزی تکیه داده و یک پا را بلند کنید. همین کار را می توانید در هنگام نشستن نیز انجام دهید.

 

 

16.صورتتان را با دست هایتان بپوشانید

این ژست برای هر دو مدل مردانه و زنانه مناسب است و در حالت ایستاده هم استفاده میشود . اگر با دست صورتتان را لمس کنید این کار می تواند احساس را در عکس برجسته و تقویت کند.

با پوشاندن صورت خود در نقاط مختلف با کف دست یا انگشتان ، ظاهری منحصر به فرد و دلربا ایجاد کنید.دست ها معمولا برای تاکید بر روی صورت استفاده میشوند.

 

 

17.به سمت دوربین قدم بزنید

یک مدل معمول و قابل تشخیص ، قدم زدن در حالی که پاها با هم تراز شده اند،است. نگاه ممکن است به سمت دوربین یا به کمی دوترر از دوربین هدایت شود.

 

 

18.به دور از دوربین قدم بردارید

یک نوع دیگر از عکس هایی است که سوژه در حال قدم زدن است اما این بار سوژه در جهت مخالف دوربین حرکت میکند.

می توانید روی شانه زوم کنید، مو یا لباس خود را در حرکت دهید، که باعث میشود عکس سرزنده تر به نظر برسد.