اگر قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی دارید بهتر است در یکی از آزمون های بین المللی معتبر مانند TOEFL، doulingo, IELTS، PTE و GRE شرکت کنید. داشتن مدرک زبان بین المللی یک برگ برنده برای قبول شدن در دانشگاه های معتبر و داشتن روند مهاجرت آسان تری است. شرایط شرکت در این آزمون ها به طور کلی سال به سال آسان تر می شود تا افراد بیشتری بتوانند از این امکان استفاده کنند. البته باید در نظر داشت که پرداخت آزمون های زبان در ایران با مشکلاتی همراه است. در این مطلب به روش پرداخت آزمون های زبان می پردازیم.

مشکلات پرداخت آزمون های زبان در ایران

اگر تصمیم به شرکت در یکی از آزمون های زبان را دارید بهتر است پیش از شرکت در این آزمون ها در مورد نحوه ی پرداخت هزینه ی ثبت نام آزمون های زبان بیشتر تحقیق کنید. پرداخت هزینه ی ثبت نام آزمون های زبان در ایران به دلیل عدم داشتن ویزا کارت یا مستر کارت با دشواری هایی روبه رو است. بنابراین شرکت کنندگان از خدمات شرکت های واسط یا خدمات آموزشگاه های زبان استفاده می کنند. آموزشگاه های زبان معمولا کارمزد های فراوانی در ازای ارائه ی خدمات خود در نظر می گیرند بنابراین برای کاهش هزینه های خود به شما پیشنهاد می کنیم به صورت مستقیم ثبت نام انجام دهید. در حال حاضر ثبت نام آزمون دولینگو ، تافل، آیلتس و جی آر ای در ایران بسیار دشوار انجام میشود.

کد ووچر چیست و چه کمکی به زبان آموز می کند

ووچر یک نوع کوپن یا بن شرکت در آزمون است . اگر در مورد تاریخ شرکت در آزمون های زبان مطمئن نیستید می توانید بجای ثبت نام قطعی در آزمون ها از کد ووچر استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از ووچر در ایران این است که از تاثیر نوسانات نرخ ارز بر هزینه ی نهایی خود در امان خواهید بود. به عنوان مثال هزینه ی آزمون زبان تافل 225 دلار است شما به نرخ دلار امروز می توانید این ووچر را تهیه کنید وسپس هر زمان که تمایل داشتید در آزمون شرکت کنید. همچینین اگر زمانی ظرفیت سنتر آزمون ها کاهش یافت شما آسوده هستید که در آزمون می توانید شرکت کنید و نگرانی از این بابت نخواهید داشت پس سریعا می توانید برای ثبت نام قطعی اقدام کنید. جالب است بدانید اگر متقاضی پس از ثبت نام در آزمون انصراف بدهد بخشی از هزینه ی آن عودت داده نمی شود اما اگر شما کد ووچر داشته باشید می توانید آن را به دیگران انتقال دهید و هزینه ی کامل را دریافت کنید. آزمون های TOEFL،PTE و GRE امکان استفاده از کد ووچر را برای متقاضیان خود ارائه می دهند. ووچر ها معمولا یک سال اعتبار دارند بنابراین اگر ووچر خریداری می کنید به تاریخ خرید توجه داشته باشید.

 

نحوه ی پرداخت آزمون های زبان در ایران

در صورتی که تمایل به استفاده از خدمات آموزشگاه ها ندارید، خود به صورت مستقیم در آزمون ثبت نام کنید. در ایران پرداخت آزمون های زبان را به دو روش می توانید انجام دهید. اولین روش این است که خود با کارت اعتباری ویزا کارت ، مستر کارت یا از طریق کیف پول های الکترونیکی مانند پی پال به سایت های مرجع مراجعه کنید، نوع آزمون را مشخص کنید و خرید خود را انجام دهید. به عنوان مثال برای ثبت نام تافل می توانید به سایت ETS مراجعه کنید و بخشEnglish Language Learning بر روی گزینه ی TOEFL iBT کلیک کنید. ثبت نام PTE و دیگر آزمون ها نیز به همین صورت انجام می گیرد. اگر یکی از کارت های اعتباری یا کیف پول الکترونیکی دارید اما به میزان کافی اکانت شما شارژ ندارد می توانید از خدمات شارژ حساب ایرانیکارت استفاده کنید. روش دوم و آسان تر برای ثبت نام در آزمون های زبان استفاده از خدمات شرکت های واسط است. در این روش شما مستقیما به بخش پرداخت های آزمون های زبان در سایت ایرانیکارت مراجعه می کنید و آزمون مد نظر خود را سفارش می دهید. همچنین امکان سفارش ووچر آزمون ها نیز وجود دارد.