در یک حرکت نمادین و با هدف ترویج ورزش های همگانی، گروهی از علاقه مندان به کوه نوری با سرپرستی محسن صافی و حمایت نورنگار به قله دماوند صعود کردند و پرچم نورنگار را در بالای این قله ی 5610 متری برافراشتند.

دماوند

کوه دماوند بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان خاورمیانه و آسیا است که در رشته کوه البرز و جنوب مازندران قرار گرفته است. این کوه در سال 87 به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ثبت شد و از سال 1381 نیر به عنوان اثر طبیعی ملی و یکی از مناطق چهارگانه ی ارزشمند از نظر حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

قله دماوند

اولین صعود به قله ی دماوند در سال 905 میلادی توسط فردی به نام ابودلف خزرجی انجام شده است و او در سفرنامه ‎ی خود به این موضوع اشاره کرده است. پس از آن نیز افراد زیادی به قله ی این کوه صعود کرده اند. اولین صعود اروپایی ها به قله ی این کوه توسط فردی انگلیسی به نام توماس هربرت در سال 1006 شمسی (1627 میلادی) انجام شده است. اولین صعود مستند ایرانی ها نیز به این قله در سال 1857 میلادی انجام شد که تیم سرهنگ محمد صادق خان قاجار موفق به فتح این قله ی وسیع شد و ارتفاع آن را 6613 ذرع تعیین کردند.

دماوند

امروز نیز گروهی از علاقه مندان به کوه نوردی با صعود به این قله ی وسیع، پرچم نورنگار را برافراشتند.