کنجی تاناکا، نائب رئیس و مدیر عمومی ارشد سونی در مصاحبه‌ای با وبسایت DPReview گفت: «من می‌توانم تائید کنم که جانشین سونی آلفا 7S II یعنی سونی A7S III در اواخر تابستان امسال عرضه خواهد شد. در حال حاضر ما روی عرضه این دوربین جدید تمرکز داریم و دوربین به صورت کامل دوباره طراحی خواهد شد. در این دوربین همه چیز، از جمله سنسور جدید است.»

شایعات مربوط به جانشین سونی A7S II که لزوما اسم آن A7S III نخواهد بود اخیرا بیشتر شده است. آخرین شایعه منتشر شده این بود که معرفی این دوربین عقب افتاده است تا سونی بتواند ببیند معرفی کانن EOS R5 چگونه انجام خواهد شد و چه تاثیراتی خواهد داشت.

از صحبت‌های نائب رئیس کانن هم اینگونه برداشت می‌شود که این دوربین جدید پس از آرام شدن جو عرضه‌ی دوربین جدید کانن معرفی خواهد شد.

با اینکه جمله‌ی «همه چیز جدید است» فیلمبردارهایی که چندین سال است منتظر عرضه‌ی یک دوربین فول فریم مخصوص فیلمبرداری جدید از طرف سونی هستند را هیجان زده خواهد کرد، به نظر می‌رسد که مفاهیم پایه‌ی دوربین هنوز هم مثل قبل خواهند بود.

بهترین لنزها برای دوربین‌های کراپ سونی بیشتر بخوانید : بهترین لنزها برای دوربین‌های کراپ سونی

تاناکا در مصاحبه‌ای که داشت بیان کرد: قبلا S مخفف عبارت Sensitivity یا حساسیت بوده است اما در این دوربین مخفف عبارت Supreme است و به کیفیت تصویر بالای این دوربین اشاره دارد. این کلمه به خاطر داشتن پیکسل‌های زیاد انخاب شده است و تصور می‌کنم که کاربران حرفه‌ای و رده بالا از کیفیت تصویر این دوربین لذت کافی را خواهند برد.

نکته‌ی جالب در مورد رزولوشن پائین A7S II این بود که پیکسل‌های سنسور 12 مگاپیکسلی آن نسبتا بزرگ هستند و به همین خاطر این دوربین هم برای عکاسی و هم فیلمبرداری در شرایط کم نور عملکرد خیلی خوبی دارد (مگر اینکه قصد داشته باشید از سوژه‌های سریع عکاسی کنید). یکی از بزرگترین بهبودها در این دوربین جدید به احتمال زیاد اتوفوکوس آن است که سونی در دوربین‌هایی مثل A7R IV توانسته است آن را به خوبی بهبود ببخشید.

با اینکه در این مصاحبه جزئیات فنی زیادی از این دوربین جدید منتشر نشد اما تاناکا بیان کرد که برخی از قابلیت‌هایی که مالکین A7S II بیشتر از هر چیز دیگری خواستار آن بوده‌اند عبارتند از فیلمبرداری 4K/60p و فیلمبرداری داخلی 10 بیت 4:2:2 تا در زمان ادیت فیلم‌ها انعطاف‌پذیری خیلی بیشتری برای اصلاح رنگ داشته باشند.

اصطلاحات لنزهای سونی بیشتر بخوانید : اصطلاحات به کار رفته در لنزهای سونی

یکی از شایعات قبلی که ادعا کرده بود در این دوربین از سنسور 15.36 مگاپیکسلی با نوردهی از پشت و فیلتر چهار گانه استفاده شده است نیز با سرنخ‌هایی که تاناکا در این مصاحبه داده است تطابق دارد. این بدین معنی است که سونی A7S III توانسته است مزایای داشتن پیکسل‌های بزرگ را حفظ کند.

از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فیلمبرداری Raw که قرار است در کانن EOS R5 نیز عرضه شود اشاره کرد. همچنین باتری این دوربین نیز به احتمال زیاد ارتقاء خواهد یافت. یکی از مشکلات A7S II این بود که برای یک روز عکاسی سفت و سخت به حداقل 5 عدد باتری نیاز داشت اما امروزه سونی باتری‌های خیلی بهتر و پرقدرت‌تری دارد.

این تمامی اطلاعاتی بود که تا به امروز در مورد این دوربین منتشر شده است اما به محض انتشار اخبار جدید در مورد این دوربین، ما آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.