این مقاله درباره آموزش پرتره‌های رسمی و خیلی خوب از کودکانی که به دوربین لبخند می‌زنند نیست. این مقاله راجع به عکاسی از کودکان همانگونه که هستند است. کثیف، خوشگل، فعال، احمقانه که می‌تواند با آن حال یک دقیقه بخندند و خنده‌شان واقعی باشد. احساسات آنها عجیب است و چهره و حالت بدنشان آنها را به صورت خیلی خوب بازتاب می‌دهد. این احساسات می‌توانند به صورت خیلی دراماتیک در لحظه تغییر کنند. وقتی از بچه‌ها عکاسی می‌کنید، باید خندیدن‌ آنها، بی حوصله بودن آنها، اشک‌ها و همه لحظه‌های گرانبها و زودگذر دوران کودکی آن‌ها را ضبط کنید. ما می‌خواهیم آن‌ها را همانگونه که هستند ثبت کنیم نه اینکه آنها را مجبور به ژست گرفتن کنیم.

اینگونه از عکس‌های پرتره کودکان شلوغ، غیرقابل پیش بینی، خسته کننده و هیجان انگیز است. برای گرفتن ذات واقعی بچه‌ها و به تصویر کشیدن فراز و نشیب‌های دوران کودکی، باید دوربین خود را در هر لحظه آماده داشته باشید، و به سرعت با هر موقعیتی که پیش ‌می‌آید خودتان را وفق دهید. باید این واقعیت را بپذرید که ممکن است کیفیت تصویر شما مطابق با استانداردهای عکاسی معمول شما نباشد. استفاده از ISO بالاتر ، که برای “فریز کردن” سریع کودکان در حال حرکت ضروری است ، می تواند منجر به نویز دیجیتالی شود. ممکن است لرزش دوربین یا تاری حرکت غیر عمدی وجود داشته باشد. زمینه ممکن است کثیف باشد ، و نور همیشه ایده آل نیست. زیرا شما فقط لحظه‌ای زمان برای ثبت عکس دارید، ترکیب شما بعضی اوقات می‌تواند عجیب باشد. اگرچه، اگر مانع شلوغی و هرج و مرج شوید ممکن است نقص فنی در بسیاری از تصاویر شما به وجود بیایید. و اگر تصویر شما صادقانه و پرتحرک باشد به این معنی است که شما به صورت صحیح عکاسی کرده‌اید.

عکاسی از کودکان

برنامه ریزی از قبل برای عکاسی از کودکان ضروری است. تعداد کمی از کودکان زمان تعویض لنز، تعویض باتری، تعویض کارت حافظه یا تنظیمات دوربین منتظر شما می‌مانند. آن‌ها بسیار شلوغ هستند بنابراین اگر درگیر کار با دوربین باشید، عکس را از دست می‌دهید. با باتری‌های تازه شارژ شده و چندین کارت حافظه با ظرفیت زیاد به سمت عکس گرفتن بروید. لنز زوم که فاصله کانونی خوبی دارد ، بسیار مفید است. من اغلب هنگام عکاسی از کودکان در مواقعی که اتفاقات با سرعت زیادی اتفاق می‌افتند، در حالت دستی عکاسی می‌کنم. من بسته به نور، ایزوی خود را روی 500 یا 1000 تنظیم می‌کنم، حتی با وجود اینکه می‌دانم ممکن است تصاویرم حاوی نویز دیجیتالی شوند. من ترجیح می‌دهم لحظه را ثبت کنم تا اینکه خطر از دست دادن آن را زمانی که در حال تنظیم دوربین هستم به جان بخرم. از آنجایی که اتفاقات خیلی سریع‌ و غیر قابل پیشبینی اتفاق می‌افتند، من دوربینم را روی عکاسی متوالی تنظیم می‌کنم و اغلب حتی زمانی که فکر می‌کنم اتفاقی که می‌خواستم ثبت کنم تمام شده‌ است همچنان به عکس گرفتن ادامه می‌دهم. غالباً ثانیه‌های بعد از “رویداد اصلی” می تواند لحظات جالبی را در خود جای دهد.

بیشتر بخوانید : ایده‌های ناب برای عکاسی از کودکان

نوزادان

عکس گرفتن از شخصیت نوزادان بسیار کوچک در عکس بسیار دشوار است، اما به محض رسیدن به چند ماهگی، شخصیت‌های آنها شروع به ظهور می کنند، و عکس گرفتن از آنها ساده تر و سرگرم کننده تر می شود. فرصت‌های بی شماری برای عکاسی از آنها  وجود دارد که نوزادان شروع به نشستن ، خزیدن ، راه رفتن و بازی می کنند. زمان‌های حمام و وعده‌های غذایی نیز پر از پتانسیل عکاسی است. فقط در آنجا باشید، آماده باشید و لحظاتی که خود به خودی اتفاق می افتد را ثبت کنید بدون اینکه برنامه خاصی در ذهن داشته باشید.

کودکان نو پا

عکاسی از کودکان

کودکان نو پا دوست داشتنی، غیر قابل پیشبینی، سرسخت، پر از انرژی هستند و معمولاً ذهنیت خاص خود را دارند. از فکر اینکه بخواهید با آنها همکاری کنید بیرون بیایید. یک لحظه آنها پر از خنده هستند. بعداً در یک سیل اشک. آنها را دنبال کنید ، آنها را همانطور که هستند بپذیرید و از لحظه لذت ببرید. آنها افراد کوچک مشغولی هستند، با علایق زیاد، شما می توانید آنها را دنبال کنید و از آنها عکس بگیرید. فراموش نکنید ، آنها کوچک هستند ، بنابراین برای عکس‌های بهتر در سطح آنها باشید.

بهترین دوربین های عکاسی برای کودکان بیشتر بخوانید : بهترین دوربین های عکاسی برای کودکان و نوجوانان در سال 2019

پیش دبستانی‌ها

در حدود سه یا چهار سال ، بچه‌ها تا حدودی زندگی کرده اند و معمولاً می توانند خیلی خوب ارتباط برقرار کنند. آنها ممکن است دستورالعمل‌های شما را برای حدود دو دقیقه دنبال کنند، سپس می خواهند خودشان  به طور مستقیم عکسشان را مدیریت کنند. از آنها بپرسید که در تصاویرشان می‌خواهند چه کاری انجام می دهند. تقریباً در این زمان ، بچه‌ها اغلب خودآگاه می شوند و نمی توانند بفهمند چگونه به طور طبیعی لبخند بزنند. از آنجا که آنها اغلب دوست دارند چهره‌های احمقانه و صداهای زشت ایجاد کنند، از این موضوع به نفع خودتان استفاده کنید و از آنها بخواهید که کارهایی که دوست دارند را انجام دهند. از آنجا که با هوشمندی خودشان به شکلی واقعی می خندند، شما اغلب می توانید آن را ضبط کنید.

عکاسی از کودکان

کودکان مدرسه‌ای

آنها بزرگتر هستند و می‌خواهند بالغ به نظر برسند، اما هنوز بچه هستند و بیشتر آن‌ها دوست دارند در اطراف بچرخند و دیوانه‌ بازی در بیاورند. بازهم، از آنها آنطوری که هستند عکاسی کنید. هنگامی که کودکان در یک فعالیت مجذوب می شوند، بیان صورت و زبان بدن آنها واقعی و طبیعی است و تصاویر جذاب تر خواهد بود و شخصیت‌های آنها را نمایان می کند.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از کودکان بیشتر بخوانید : تنظیمات دوربین برای عکاسی از کودکان در فضای باز

عکاسی از کودکان

جمع بندی

بنابراین ، هرج و مرج عکاسی پرتره کودکان را کور نکنید دوربین خود را با خود داشته باشید، تنظیمات آماده عکسبرداری باشد و برای هر اتفاقی که می افتد آماده باشید. از همان لحظه‌ها و فرصت‌های خود استفاده کنید ، اما فراموش نکنید که در تفریح شرکت کنید و لذت ببرید.