دنیا امروزه شاهد تغییر سبک آموزشی به دلایل مختلف است. آموزش ابتدایی به دلیل اهمیتی که در سال های بعدی تحصیل کودکان دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از ابزاهای مفید برای این دوره استفاده از نرم افزار های آموزش ابتدایی است. این نرم افزارها هر کدام قابلیت های مختلفی دارند و جنبه های خاصی از دروس را پوشش میدهند در این مطلب سعی داریم یکی از این نرم افزارهای آموزشی را بررسی کنیم.

نرم افزار مداد ویژه ابتدایی است. در این نرم افزار آموزشی ابتدایی تمامی دروس قرار داده شده است و برای هر مقطع اول تا ششم دی وی دی های جداگانه ایی دارد که برای کودکان 7 تا 14 سال طراحی شده است. در این مقاله این نرم افزار را به طور کامل بررسی می کنیم برای آشنایی کامل با ویژگی های این محصول با ما همراه باشید.

نرم افزار آموزشی مداد یکی از بهترین نرم افزارهای دروس ابتدایی است که امکان یادگیری همراه بازی و سرگرمی در محیطی شاد را فراهم کرده است. در سی دی های مداد کودکان تجربه های جدیدی کسب می کنند و به همراه فیلم تدریس برترین معلمان کشور از یادگیری لذت خواهند برد.

نرم افزار آموزشی شامل امکانات زیر است:


وجود درسنامه برای تمامی دروس به صورتی جداگانه و داری مهمترین مطالب هر درس
امکان یادداشت نویسی روی و برچسب گذاشتن هر قسمت از کتاب یا نوشتن با موس
تدریس بهترین معلمان کشوری به صورت کامل برای هر درس به صورت جداگانه
دارای فضای انیمیشنی و جذاب برای کودکان
طراحی بازی در کنار برخی از درس ها برای تثبیت یادگیری
تاریخ و ادبیات تصویری برای آشنایی با مشاهیر علم وادب ایران
و…

 

اما شاید در این روزها ندانید برای فرزندنتان چه محصولی بخرید که در کنار آموزش مدرسه لطمه ایی به تحصیلشان وارد نشود. اگر شما هم یکی از والدین نگران آینده و تحصیل فرزندتان هستید و هنوز تصمیمی برای خرید نرم فزار آموزشی نگرفته اید تا انتهای این مطلب با ما همراه تا ویژگی های این محصول را با هم بررسی کنیم:

معلمان به شما آموزش می دهند

در این برنامه برای تمامی پایه دروس اصلی را معلم تدریس می کند. تدریس معلم به صورت درس به درس و مشخص شده است. به این صورت که شما به کتاب و درس مورد نظرتان می روید و روی آیکون آموزش ببین که بالای هر درس به صورت مشخص وجود دارد، کلیک می کنید. بعد از کلیک تدریس معلم را می توانید تماشا کنید.آآ

یک نرم افزار تعاملی است

ویژگی دیگر این نرم افزار آموزشی تعاملی بودن آن است. یعنی به دانش آموز امکان استفاده از نرم افزار را داده است. بعنوان مثال در تخته هوشمند نیاز است که خود کودکان از تخته برای حل مسائل ریاضی استفاده کنند. این تخته برای رسم اشکال هندسی و … است که کار دانش آموزان را راحت تر می کند. این تخته به دلیل ابزارهای موجود در آن مورد استقبال معلمان نیز قرار گرفته است.

در آن از فیلم های آموزشی استفاده شده است

برای فهم بهتر برخی از مطالب از فیلم هایی آموزشی به عنوان مثال درسی استفاده شده است. مثلا در درس علوم اگر دانش آموز موردی را بعد از تدریس معلم متوجه نشد، می تواند از این فیلم که به صورت عملی مفاهیم را توضیح داده است استفاده کند.

هوشمند کردن دیکته

دیکته گوی هوشمند قابلیت ویژه این نرم افزار آموزشی ابتدایی است. دیکته گوی هوشمند علاوه بر راحت کردن کار برای دانش آموزان برای والدین نیز بسیار مفید است. والدین اگر وقت هر روز دیکته گفتن به فرزندشان را نداشته باشند می توانند از این قابلیت به خوبی استفاده کنند.

دیکته گوی هوشمند قابلیت تکرار دارد یعنی شما بعد از انتخاب درس مورد نظرتان می توانید انتخاب کنید که گوینده چند بار برای شما دیکته را تکرار کند.

می توانید به دروس گوش دهید

گوینده با آیکون هدفون «گوش بده» از دیگر امکانات نرم افزار است. این قابلیت نرم افزار برای درس هایی مثل فارسی و قرآن ضروری است. اما این ویژگی مختص این دو درس نیست و بلکه برای تمامی دروس گوینده برخی از درس ها را می خواند.

اما گویندگان در درس قرآن را قاریان مطرح تشکیل می دهند. آیات و عبارات عربی توسط قاری خوانده می شود تا دانش آموزان بتوانند آیه ها و سوره های قرآنی را بارها و بارها تکرار کنند و گوش دهند و با قاری ایرانی همراه شوند. در درس فارسی نیز تمام شعرها توسط گوینده خوانده می شود و دانش آموزان می توانند برای حفظ متن ها و خوانش بهتر آن ها با گوینده همراه شوند و بخوانند.

یادگیری با بازی همراه است

همه ما می دانیم علاقه کودکان دبستانی بیشتر در بازی و سرگرمی خلاصه می شود. این امر سازندگان را بر آن داشته تا با طراحی بازی های جذاب برخی از مفاهیم را توضیح دهند.

برای مثال در درس فارسی برای یادگیری کلمات متضاد یا در درس ریاضی برای یادگیری جمع و ضرب بازی هایی به زبان ساده قرار داده شده تا با کمک بازی کودکان بهتر بتوانند آن ها را به خاطر بسپرند. در تمام بازی ها علاوه بر یاد دادن نحوه بازی هدف از آن بازی نیز شرح داده شده است.

چرا باید نرم افزار مداد را بخریم:


به دلیل شرایط موجود و اهمیت آموزش در خانه یکی از بهترین نرم افزار ها برای این امر است
قیمت آن نسبت به محصولات مشابه بسیار کمتر است و هیچ گونه افزایش قیمتی در سال جدید نداشته است
آزمون های جامع و کامل که امکان صدور کارنامه را دارند برای آشنایی دانش آموزان با نمونه سوالات جدید و محک زدن خود
دروس به صورت جداگانه تعریف شده است و دانش آموزان می توانند هر درس را در زمان مشخص همراه با مدرسه پیش ببرند
تعاملی است و دانش آموزان نیز به طور فعال به کار می گیرد مثل استفاده از بازی