به دنبال بهتر شدن در عکاسی در سفر هستید؟ من متیو کارستن به مدت 9 سال در سرتاسر جهان مشغول به عکاسی بودم و این نکات برای عکاسی در سفر را برای افراد مبتدی آماده کردم.

بعضی از افراد وقتی به مسافرت می روند با خود سوغات آن محل را به همراه می آورند، من ترجیح می دهم که عکس هایی زیبا با دوربینم ثبت کنم.

عکاسی در سفر مانند یک ماشین زمان است، خاطراتی ثابت از سفر که می توانید سالها بعد به آن نگاه کنید و از آن لذت ببرید. علاوه بر این دیگران می توانند از کارهای شما الهام بگیرند. هر مقصدی که به آنجا سفر می کنید ظاهر خاص خود را دارد، فرهنگ، تاریخ، مردم، احساسات، مناظر و داستان ها.

یادگیری نحوه عکاسی از این سوژه ها باعث می شود بتوانید احساسی که مکان به شما می دهد را به دیگران منتقل کنید و یک نگاه اجمالی از اینکه بودن در آن مکان چه احساسی دارد را به آنها بدهید.

من هیچوقت به کلاس عکاسی نرفتم. ولی با این حال زندگی خود را به عنوان یک وبلاگر و عکاس حرفه ای سفر با فروش عکس هایم و یا چاپ آن ها در مجلات می گذرانم.

من به آرامی با سال ها مطالعه کردن کتاب های مختلف و دیدن آموزش های آنلاین تکنیک های عکاسی در سفر را یاد گرفته ام و به طور منظم تمرینات خود را انجام می دهم. شما هم اگر تلاش کنید می توانید از این راه یاد بگیرید که عکاسی در سفر چگونه است.

در ادامه شما می توانید نکات مورد علاقه من در بخش عکاسی در سفر برای افراد مبتدی را ببینید که به شما نشان می دهد چگونه در سفر عکاسی کنید.

1- سحرخیز باشید و تا دیروقت بیرون بمانید

سحرخیز باش تا کامروا باشی. مطمئنم که این ضرب المثل را بارها شنیده اید، این موضوع در عکاسی در سفر نیز صدق می کند. نور مهم ترین جزء عکاسی است و نور گرم و نرم صبح تصاویر شگفت انگیزی خلق می کند.

سحرخیز بودن به این معنی است که شما با عکاسان و گردشگران کمتری مواجه می شوید. آیا یک عکس حماسی از یک مکان مشهور مانند تاج محل می خواهید؟ وقتی هوا روشن شد به آنجا بروید تا تمام لوکیشن در اختیار شما باشد.

عکاسی در سفر

طلوع آفتاب تنها زمانی نیست که نور برای عکاسی خیلی خوب است.در غروب آفتاب نیز نور بسیار مناسب است.

ساعتی بعد از طلوع آفتاب به ساعت طلایی مشهور است، این به این دلیل است که نور گرم و صافی به همراه سایه های چشم نواز به وجود می آید. ساعت آبی نیز یک ساعت بعد از غروب آفتاب یا یک ساعت قبل از طلوع آفتاب است زمانی که آسمان کاملا آبی است ولی چراغ های شهر هنوز روشن هستند.

در مجموع، زمانی که آفتاب به صورت مستقیم می درخشد یا سرظهر است ممکن است بدترین زمان برای عکاسی در سفر باشد، در واقع بعضی اوقات یک چرت کوتاه در وسط روز می زنم که انرژی بیشتر در صبح و غروب داشته باشم، زمانی که بهترین نور ممکن را دارم.

2- بررسی مکان قبل از سفر

درباره مکانی که می خواهید به آنجا سفر کنید کتاب های راهنما را مطالعه کنید، برای یافتن ایده های عکاسی در اینترنت جستجو کنید، با دوستانتان که در آنجا سکونت دارند کمک بگیرید، به عکاسان دیگر دسترسی پیدا کنید، در مورد اینکه کدام تصاویر جوهره یک مکان را ثبت می کنند دانش بیشتری کسب کنید.

بعضی از ابزارهای مورد علاقه من برای عکاسی در سفر مرور اینستاگرام و اینترنت است. من از این ها برای یادگیری مکان های نمادین استفاده می کنم.

هنگامی که من نام مکان های پنهان عکاسی را می شناسم، بیشتر تحقیق می کنم که چه زمانی بهترین نور ممکن را دارم؟ رسیدن به بهترین نقاط ممکن چقد سخت است؟ چه زمانی یک موقعیت جذاب پیش می آید، چه زمانی عبور و مرور توریست کمتر است؟ آب و هوا چگونه است؟

بدون برنامه بودن باعث اتلاف وقت شما می شود و هیچ کمکی به شما نمی کند، ولی اینکه از قبل حسابی تحقیق کرده باشید باعث صرفه جویی در وقت می شود تا بتوانید به طور کامل آماده شوید که پس از حضور در آنجا عکاسی شگفت انگیز سفر خود را شروع کنید و زمان خود را به حداکثر برسانید.

3- قبل از سوال پرسیدن با مردم صحبت کنید

عکاسی از افراد بومی در یک کشور خارجی برای اکثر عکاسان یک کار دشوار است. اگر آنها زبان شما را متوجه نشوند چه؟ اگر درخواست شما را رد کنند چه؟ آیا آنها اذیت می شوند؟ چند سال طول کشید که بتوانم به طور راحت از افراد محلی عکس های پرتره ثبت کنم با این حال هنوز هم وقتی می خواهم این کار را انجام بدهم اضطراب دارم.

ولی من یاد گرفتم که کلید این کار صحبت کردن با مردم است. به آنها سلام کنید. یک آدرس از آنها بپرسید. یک سوغات بخرید. از آن ها تعریف کنید و با آنها چند دقیقه قبل از ثبت عکس صحبت کنید. این روش کمتر تهاجمی است.

برای عکاسی کلوز آپ هم همیشه اجازه بگیرید. پانزده دقیقه وقت خود را قبل از رسیدن به آن مکان صرف یادگرفتن این کنید که به زبان محلی بگویید  “می توانم یک عکس از شما ثبت کنم؟” یا “می توانم از شما یک عکس پرتره ثبت کنم؟”، مردم اکثرا از این درخواست شما استقبال می کنند و این راه خوبی برای یافتن دوست جدید است.

بعضی از مردم درخواست شما را رد می کنند، بعضی از آنها در مقابل این درخواست از شما درخواست پول می کنند( بعضی اوقات من برای اینکار پول می دهم ولی این موضوع بستگی به شما دارد). آخر دنیا که نشده؛ از آنها تشکر کنید، لبخند بزنید و به سمت یک نفر دیگر بروید و دوباره تلاش کنید. در حقیقت هرچقدر جواب منفی بشنوید، درخواست کردن راحت تر می شود!

4- قانون یک سوم در عکاسی

یکی از ابتدایی ترین و کلاسیک ترین نکات عکاسی یادگرفتن قانون یک سوم است که به شما کمک می کند ترکیب بندی متعادل تری داشته باشید. تصور کنید که یک تصویر را به صورت افقی و عمودی به سه تیکه تقسیم کنیم.

عکاسی در سفر

هدف این است که قسمت های مهم عکس را روی نقاط تلاقی این خطوط قرار دهید تا به کادربندی تصویر کمک کند. برای مثال قرار دادن یک فرد روی خط سمت چپ جدول قانون یک سوم به جای قرار دادن آن در وسط تصویر و یا قرار دادن خط افق روی خط پایینی جدول، به جای نصف کردن تصویر. به یاد داشته باشید که همین کار افق را هم مستقیم نگه دارید!

تنظیم تعادل عکس با استفاده از قانون یک سوم به راحتی با فعال کردن گزینه جدول دوربین شما انجام می شود. با این کار خطوط جدول یک سوم به صورت کامل روی تصویر شما قرار خواهند گرفت و می توانید با استفاده از آن ها کادربندی تصویر را انجام دهید.

حال، قبل از تهیه عکس سفر شما باید از خودتان بپرسید که: چه چیز جالبی در این عکس هست؟ کجا باید سوژه را درون خطوط جدول قرار دهیم؟

اهمیت دادن به این جزئیات باعث بهبود ظاهر تصاویر شما می شود.

کمپ زدن بیشتر بخوانید : برای یک سفر عکاسی لذت بخش کمپ زدن را فراموش نکنید!

5- یک سه پایه کم وزن مخصوص سفر همراه خود داشته باشید

به نظر من، مردم باید از سه پایه کم وزن مخصوص سفر بیشتر استفاده کنند. سه پایه به شما امکان می دهد موقعیت دوربین خود را تنظیم کرده و آن را در یک نقطه به صورت ثابت نگه دارید. با ثابت بودن دوربین، می توانید وقت خود را برای تنظیم ترکیب بندی کامل تر صرف کنید.

همچنین می توانید تنظیمات نوردهی و نقاط فوکوس را تنظیم کنید و وقت خود را صرف توجه به تصویری که می خواهید بگیرید کنید، یا از تکنیک های پیشرفته ای مانند HDR، جمع کردن فوکوس و پانوراما استفاده کنید.

سه پایه به شما امکان استفاده از سرعت شاتر پایین را می دهد و می توانید بدون نگرانی از تاری ناشی از لرزش دست از آبشارها، نقاط کم نور و ستاره ها عکاسی کنید. شما می توانید مقدار ISO دوربین را برای کمتر شدن نویز سنسور پایین نگه دارید و از دیافراگم کوچک تری استفاده کنید تا عکس هایتان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

شما می توانید هنگام استفاده از سه پایه کنترل خلاقیت بیشتری روی تنظیمات دستی دوربین خود داشته باشید. این بدان معنا نیست که شما باید در همه جا یک سه پایه را با خود به همراه ببرید . حداقل من که این کار را انجام نمی دهم.

ولی برای ثبت عکس های منظره واضح، عکاسی در شرایط کم نور، عکس های پرتره، آب های روان، و غروب و طلوع آفتاب به یک سه پایه حتما نیاز پیدا می کنید.

6- بازی کردن با ترکیب بندی

شما تقریبا همیشه می توانید با تمرین بیشتر ترکیب بندی بهتری در عکس هایتان داشته باشید.  حتما اولین عکس را ایستاده بگیرید. ولی بعد سعی کنید روی زمین بخوابید و از زاویه پایین تر عکس بگیرید یا روی چیزی بروید و عکاسی از زاویه بالا را هم امتحان کنید

عکاسی در سفر

سعی کنید از پیش زمینه های قدرتمند، میان زمینه و عناصر پس زمینه قدرتمند نیز استفاده کنید. اگر موضوع شما رشته کوه است یک گل، حیوان یا یک رودخانه پیدا کنید تا در پیش زمینه قرار بدهید. این به شما احساس یک تصویر سه بعدی را میدهد که کمک می کند تعادل عکس حفظ شود و چشم ببیننده را به سمت بقیه عکس جلب کند.

فشرده سازی کانونی یکی دیگر از تاکتیک های ترکیبی عالی در عکاسی سفر است. فشرده سازی زمانی است که یک عکاس از لنز زوم استفاده می کند تا چشم را فریب دهد که اشیاء را نزدیک تر از آن چیزی که هستند به نظر برساند.

7- عکاسی در سفر را در اولویت قرار دهید

تلاش برای ثبت عکس های فوری از یک مکان و رفتن به مکان دیگر، باعث خواهد شد همان عکس هایی را بگیرید که یک انسان معمولی هم می تواند بگیرد.

مطمئن شوید که “زمان عکاسی” را در برنامه سفر خود برنامه ریزی کرده باشید. عکاسی خوب در سفر نیازمند تعهد به زمان است. اگر با دوستانتان که عکاس نیستند سفر می کنید پیدا کردن زمان لازم برای ثبت عکس های شگفتانگیز برای شما سخت باشد. شما باید برای اینکه عکاسی در اولویت قرار بگیرد، چند ساعت از کار خود جدا شوید، من اغلب ترجیح می دهم به تنهایی یا با سایر عکاسان سفر کنم.

نمی توانید به یک شخص که عکاس نیست توضیح دهید که می خواهید 30 دقیقه دیگر صبر کنید تا ابرها بهتر به نظر برسند. برای تور های سازمان یافته، زودتر از خواب بیدار شوید تا چند ساعت بتوانید به تنهایی قبل از شروع تور عکاسی کنید.

حتی می توانید یک اتومبیل اجاره کنید، این کار به شما امکان می دهد بتوانید جاهایی که می خواهید توقف کنید را کنترل کنید.. هیچ چیز بدتر از این نیست که درون یک اتوبوس گیر کرده باشید و ببینید که به راحتی از کنار یک منظره خارق العاده گذر می کنید و نمی توانید اتوبوس را متوقف کنید تا از آن منظره عکس بگیرید.

8- عناصر انسانی را دست کم نگیرید

عکاسی در سفر

مردم دوست دارند به صورت مکرر از طریق موضوعاتی که به انسان مربوط می شود عکس را احساس کنند. به خصوص اگر بیننده بتواند شخص موجود در عکس را درک کند. این احساسات بیشتری را به یک تصویر می افزاید، احساس می کنید خودتان مکان را تجربه می کنید.

چگونه این کار را انجام می دهید؟

با طرح موضوع به گونه ای ناشناس چهره سوژه را نشان ندهید.

استفاده از عنصر انسانی نیز حس مقیاس بهتری می بخشد. با قرار دادن سوژه در فاصله می توانید این حس را منتقل کنید که “این کوه ها چقدر بزرگ هستند”. به این خاطر است که عکاسی از مردم در مناظر بزرگ نتایج خوبی دارد.

اضافه کردن یک عنصر انسانی به عکس ها به داستان نیز کمک می کند. به نظر می رسد وقتی در تصویر یک عنصر انسانی وجود دارد تصاویر قدرتمند تر هستند. بسته به عناصر انسانی متفاوتی که می خواهید از آن ها استفاده کنید، شما می توانید خط داستانی یک عکس را به طور کامل تغییر دهید.

9- صبر همه چیز است

عکاسی در مورد این است که چیزی که در رو به روی شما است را به علاوه چشم با قلب و ذهن تان هم خوب ببینید. این موضوع نیازمند توجه و وقت زیاد است، قبل از فشردن کلید شاتر، آرام باشید و سعی کنید تا از محیط اطراف خود آگاه شوید.

به جزئیات توجه کنید. آیا ابرها در یک نقطه چشم نواز هستند؟ اگر اینطور نیست، آیا در 15 دقیقه بعد بهتر به نظر می رسند؟ در یک نقطه فوتوژنیک بنشینید و منتظر یک سوژه فوتوژنیک باشید. سپس صبر کنید، زیرا ممکن است عکس بهتری بگیرید. اما اگر صبر ندارید امتحان کنید، ممکن است یک عکس خارق العاده را از دست بدهید!

زمان عکاسی از نورهای شمالی در ایسلند، من تمام شب را در یک مکان بی نقص ولی سرد سپری کردم و به راحتی منتظر ظاهر شدن شفق قطبی جادویی بودم، وقتی این کار بالاخره انجام شد، من چند ساعت دیگر صبر کردم تا درخشان ترین رنگ های ممکن را ثبت کنم.

عکاسی خوب نیازمند زمان است، آیا حاضرید برای ثبت عکس عالی چند ساعت منتظر بمانید؟ چون این کاری است که حرفه ای ها انجام می دهند، هرچه قدر بیشتر صبر کنید عکس بهتری ثبت می کنید.

10- محافظت در برابر سرقت

عکاسی در سفر

خوب، این یکی کمی از موضوع خارج است، ولی من فکر میکنم دانستن آن مهم است. دوربین ها محصولات کوچک گران قیمتی هستند که به همین دلیل یک هدف اصلی برای سرقت در هنگام مسافرت هستند. من داستان های غم انگیزی زیادی از مسافران دیگر را شنیده ام. خوشبختانه من هرگز دوربینم مورد سرقت قرار نگرفته، اما در مورد این موضوع احتیاط می کنم.

اول از همه دوربینتان را بیمه کنید. این بهترین راه برای به حداقل رساندن خسارت در هنگام سرقت است. سازمان هایی مانند عکاسان حرفه ای آمریکا بیمه را به اعضا ارائه می دهند.

وسایل خود را هنگام ثبت عکس ایمن نگه دارید، مانند یک صندوق امانات یا گاوصندوق.

هیچوقت وسایل عکاسی گرانقیمت خود را در مقابل دیدگان افراد غریبه نگذارید، همیشه آن را حمل کنید. سعی کنید دوربین خود را در مناطقی که فکر کسی به آنجا نمی رسد نگه دارید و تا زمان استفاده از آن در یک کیف که مخصوص دوربین نیست مخفی نگه دارید.

11- عکاسی در سفر را در حالت دستی انجام بدهید

شما فکر می کنید که دوربین های مدرن امروزی به اندازه کافی خوب هستند که عکس های خارق العاده با تنظیمات خودکار ثبت کنند؟ خب، فقط این نیست اگر شما می خواهید به معنای واقعی عکس های زیبا ثبت کنید باید یاد بگیرید که چگونه از تنظیمات دستی دوربینتان استفاده کنید.

اگر به تازگی مشغول عکاسی شده اید، احتمالا با تمامی تنظیمات دوربین آشنا نیستید که باید تنظیم شود که شامل ایزو، دیافراگم و سرعت شاتر میشود اگر میخواهید بهترین عکس ممکن را ثبت کنید شما باید رابطه بین این 3 عنصر را درک کنید و از این موضوع به نفع خودتان استفاده کنید.

برای انجام این کار، صفحه عقربه دار دوربین خود را روی حالت دستی قرار دهید، این حالت به شما اجازه کنترل بیشتر روی تنظیم تصویر را میدهد، در موقعیت های مختلف با تنظیم کردن دستی دیافراگم شما کنترل بیشتری روی عمق میدان تصاویر خود دارید.

با تنظیم دستی سرعت شاتر شما قادر خواهید بود حرکت را به روش های خلاقانه تری ثبت کنید. با تنظیم دستی ایزو شما می توانید نویز تصاویر را کم کرده و با موقعیت های نوری مختلف سازگار شوید.

کارخانه نیکون بیشتر بخوانید : سفر به داخل کارخانه نیکون

12- همیشه یک دوربین به همراه داشته باشید

یک عبارتی در عکاسی وجود دارد که می گوید:”بهترین دوربین همان است که با خود به همراه دارید”، برای هرچیزی آمادگی داشته باشید و همیشه با خود دوربین به همراه داشته باشید، به این دلیل که شانس نقش بسیار مهمی در عکاسی مسافرتی دارد.

تفاوت بین یک عکاس آماتور و یک عکاس حرفه ای این است که عکاس حرفه ای همیشه برای شانس برنامه ریزی می کند و آماده بهره مندی از این لحظات مهم ویژه که هر از گاهی اتفاق می افتد است.

شما هرگز نمی دانید که در هنگام مسافرت چه نوع موقعیت عکاسی خارق العاده نصیب شما می شود. شاید وقتی در حال قدم زدن هستید یک غروب درخشان صورتی، یک حیوان نادر یا برخی از اتفاقات تصادفی در خیابان را ببینید.

هنگام پیاده روی در گرینلند، دوربین خود را آماده و یک لنز 200-70 به آن وصل کرده بودم این به من کمک کرد عکس های زیبایی از گوزن ها، خرگوش ها روباه قطبی و گاوهای مشک ثبت کنم. اگر دوربین در دسترسم نبود این فرصت هارا از دست می دادم.

دوربینتان را با شارژ پر و آماده عکاسی همیشه در دسترس داشته باشید.

13- گم شدن در هدف

خب. حالا مکان مورد نظرتان را پیدا کرده اید، حالا چکار کنید؟ حال نوبت این است که به کاوش بپردازید و راه توریستی را گم کنید و به عمد گم شوید اگر می خواهید تصاویری ثبت کنید که هیچکس تا به حال آن مکان را ندیده باشد، برای این کار بیشتر باید سرگردان شوید، بهترین راه برای انجام دادن این کار پیاده روی است. بدون اینکه دقیقا بدانید کجا می روید کارت ویزیت هتل محل اقامتتان را به همراه داشته باشید که اگر گم شدید بتوانید تاکسی بگیرید و به هتل برگردید.

اما پس از آن یک مسیر را انتخاب کرده و شروع به قدم زدن کنید.

عکاسی در سفر

دوربین خود را بیاورید و به سمت ناشناخته ها بروید. با افراد محلی در تماس باشید که مطمئن شوید جای خطرناکی نیستید، اما یک نکته را فراموش نکنید.

در بسیاری از مناطق، افراد محلی سعی می کنند از نقاط توریستی خودداری کنند بنابراین اگر می خواهید ماهیت واقعی یک مقصد و افراد آن را ثبت کنید، باید از جمعیت دور شوید به تنهایی به کاوش بپردازید.

14- از عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در کنار بیمه دوربین، نمی توانم به اندازه کافی از اهمیت پشتیبان گیری های فیزیکی و آنلاین عکس ها چشم پوشی کنم، هنگامی که لپ تاب من در پاناما به سرقت رفت، پشتیبان گرفتن از عکس ها من را نجات داد.

روند کار پشتیبان گیری من این است که یک هارد درایو اکسترنال برای پشتیبان گیری از فایل های خام دوربینم استفاده می کنم و دیگر عکس ها و فایل های ادیت شده را به صورت آنلاین پشتیبان گیری میگیرم.

15- در ادیت عکس ها حرفه ای شوید

یک باور احمقانه وجود دارد که ادیت عکس ها به نوعی تقلب است. بگذارید این موضوع را برای شما همین الان شفاف کنم. تمام عکاسان حرفه ای تصاویرشان را با استفاده از برنامه های نظیر فتوشاپ و لایت روم ادیت می کنند.

ادیت عکس یکی از بخش های مهم عکاسی در سفر است، درست همانند کارهایی که در اتاق تاریک برای عکس های نگاتیو انجام میدادند. یادگیری نحوه پردازش تصاویر پس از ثبت شدن آنها بسیار مهم تر از دوربینی است که شما استفاده می کنید.

چگونگی بهبود کنتراست، افزایش وضوح عناصر عکس، نرم کردن رنگ ها، کاهش هایلایت ها، تقویت سایه ها، به حداقل رساندن نویز حسگر و تنظیم سطح نور(بدون از بین رفتن کیفیت تصویر) با استفاده از نرم افزار را بیاموزید.

اگر قصد خرج کردن پول را دارید من به شما توصیه میکنم به جای خریدن به روز ترین تجهیزات عکاسی از آن برای یادگرفتن دوره های ادیت عکس استفاده کنید.

16- درمورد تجهیزات عکاسی وسواس به خرج ندهید

من به شما اطمینان می دهم خرید تجهیزات گران قیمت عکاسی مهارت شما را بهبود نمی بخشد.

چرا؟ به خاطر این که تجهیزاتی که شما استفاده می کنید شمارا تبدیل به یک عکاسی حرفه ای نمی کند. درست مانند این که قلم موی یک نقاش تاثیری در اینکه نقاش بهتری شود یا نه ندارد.

این دانش، تجربه و خلاقیت است که باعث می شود یک عکاس عالی باشید.

شرکت های تولید کننده دوربین خیلی بازار بهتری نسبت به شرکت های تولید کننده قلم مو دارند ، به این دلیل است که شما فکر می کنید به یک دوربین 3000 دلاری نیاز دارید، به من اعتماد کنید، نیاز ندارید.

حرفه ای ها از تجهیزات گران قیمت استفاده می کنند چون به آن ها اجازه می دهد که طیف بیشتر از تصاویر را تولید کنند، برای مثال عکاسی از ستارگان یا عکاسی از موجودات پر جست و خیز در حیات وحش نیازمند طیف گسترده ای از اعداد تنظیمات است یا به این دلیل که می خواهند عکس های زیبایی به فروش برسانند.

به جای خرید تجهیزات جدید، وقتتان را صرف یاد گرفتن تنظیمات دوربین فعلی خود کنید. این خیلی بهتر از این است که تجهیزات گران قیمت را خریداری کنید.

سفر عکاسی منظره بیشتر بخوانید : تجهیزات ضروری برای سفر عکاسی منظره

17- هرگز از یادگیری دست نکشید

در برخی آموزش های عکاسی آنلاین ثبت نام کنید، در یک کارگاه عکاسی مسافرتی سرمایه گذاری کنید، به طور مرتب به بیرون بروید و تمرین کنید. اینگونه است که بهتر می شوید نه به این دلیل که جدیدترین تجهیزات بازار را دارید یا از فیلتر های معروف اینستاگرام استفاده می کنید.

حتی زمانی که به مدت پنج سال از عکاسی شروع به درآمد زایی کردم، بازهم خیلی موارد بود که برای من تازگی داشت، من معمولا در کلاس های آنلاین عکاسی شرکت می کنم و کتاب های عکاسی زیادی مطالعه می کنم تا هنر خودم را بهبود ببخشم، شما هم باید همین کار را انجام دهید.

فکر می کنید همه چیز را در مورد عکاسی از مناظر می دانید؟ پس به بیرون بروید و خودتان را با عکاسی پرتره از غریبه ها به چالش بکشید، برای حیوانات مانند یک شکارچی کمین کنید تا بفهمید عکاسی از حیات وحش تا چه اندازه دشوار است و تا دیروقت برای عکاسی از راه شیری بیرون بمانید. هنگامی که وقت خود را برای یادگیری تکنیک ها و مهارت های جدید صرف کنید به مرور بیشتر و بیشتر در عکاسی مسافرتی ماهر خواهید شد.