این روزها با گسترش ویروس کرونا، بیشتر افراد تمایل بیشتری به استمرار فرآیند دورکاری دارند و براساس داده های لینکدین، 44 درصد از رهبران ارشد سازمان ها در حال ارزیابی سیاست های دورکاری به صورت پایدارتر بعد از دوران شیوع کرونا هستند. از این رو برای تجهیز منزل برای فرآیند دورکاری در این مقاله به معرفی ویژگی های اصلی برای انتخاب صندلی مناسب کارکردن در منزل در دوران کرونا می پردازیم.

 

ویژگی های صندلی ارگونومیک مناسب کار کردن در منزل در دوران کرونا


اولین ویژگی یک صندلی ارگونومیکی مناسب کار کردن در منزل ، ساپورت کامل کمر و پشت است. این ویژگی صندلی ارگونومیک از بروز بیماری هایی نظیر دیسک کمر و… در کارمندان جلوگیری می کند. صندلی مناسب کار کردن در منزل ، بخش جدایی ناپذیر از اتاق مطالعه شماست. انعطاف پذیری در صندلی برای هر فردی لازم و ضروری است. یک صندلی باید متناسب با ابعاد فردی باشد که از آن استفاده می کند. این صندلی علاوه بر راحتی این امکان را به شما می دهد تا ساعات طولانی روی آن بنشینید.

 


ویژگی دوم داشتن انحنا در جلوی نشیمن گاه صندلی است. همچنین فرم نشیمن باید به گونه ای باشد تا وزن شما را پخش کند و باعث راحتی بیشتری هنگام نشستن شود. لبه های نشیمن گاه نیز باید نرم و منحنی باشد تا به ران هایتان فشار وارد نشود. از آنجایی که مجبور هستید تا ساعات زیادی را برای کار یا مطالعه بنشینید. اگر راحتی در اولویت قرار نداشته باشد، خریدتان موفقیت آمیز نخواهد بود. به طور قطع، یک صندلی راحت بهره وری شما را در هنگام کار افزایش داده و در عین حال ساعات مفید کار را هم افزایش می دهد.
ویژگی سوم یک صندلی کارمندی خوب قابلیت تنظیم ارتفاع از سطح زمین و با میز است.


ویژگی یک صندلی مناسب برای کار در منزل، استفاده از روکش پارچه ای و یا مش (توری) به منظور کاهش تعریق و گرم شدن بدن است.
از دیگر ویژگی های یک صندلی راحت، قابلیت تنظیم ارتفاع دسته بوده و پیشنهاد می گردد تا ارتفاع دسته را طوری تنظیم کنید تا زاویه آرنج شما به هنگام قرارگیری بر روی دسته نود درجه باشد.
از دیگر ویژگی هایی که برای کاربر راحتی مضاعفی را فراهم می آورد؛ صندلی با پشتی بلند و یا داشتن پشت سری (Headrest) است که باعث حمایت بیشتر از سر و گردن می شود.