در ادامه 12 نکته برای عکاسی از فضای داخلی را بررسی می کنیم تا یاد بگیرید چگونه می توانید در کمترین زمان عکس های فوق العاده ای خلق کنید.

12- روی جزئیات تمرکز کنید

آیا تا به حال برای مشاورین املاک عکاسی کرده اید؟ اگر اینطور است، پس عکاسی از فضای داخلی را تجربه کرده اید. ولی عکاسی معماری یا فضای داخلی با عکاسی املاک فرق دارد.

شما باید وقت و انرژی بیشتری را روی هر قسمت مختلف از روند عکاسی به علاوه ویرایش تصویر بگذارید،. همچنین انتظارات در هنگام کار با طراحان داخلی یا سازندگان نیز بیشتر است.

عکاسی از فضای داخلی نیاز به کار مشارکتی و جزئیات گرا دارد. شما باید زمانی کافی را برای ملاقات با مشتری، طراحی ظاهری و همچنین ویرایش عکس سپری کنید. این توجه به جزئیات کلاس کار شما را بالاتر می برد.

هدف نهایی این است که یک عکس چشم نواز از فضای داخلی ثبت کنیم. عکس های شما باید همانطور که در اینستاگرام خوب به نظر می رسند در مجلات هم خوب به نظر برسند.

11- چراغ ها را خاموش کنید

عکاسی از فضای داخلی

نورپردازی بستگی به اولویت شخص دارد. ولی برای عکاسی داخلی یک اتفاق نظر وجود دارد و آن هم این است که برای عکاسی از فضای داخلی «باید چراغ ها را خاموش کنید». این موضوع کمک می کند که یک حس طبیعی ایجاد کنید که در نهایت به عکس های بهتر منجر می شود.

همچنین وجود نورهای داخلی یک سری سایه روی کف، مبل ها و دیوار ها ایجاد می کند که باعث پرت شدن حواس بیننده از جزئیات اصلی می شود.

آیا ترجیح می دهید از برخی ویژگی های نورپردازی مثل نور Low-Key در عکس خودتان استفاده کنید؟ این تنها زمانی است که ممکن است ترجیح دهید از نورپردازی مصنوعی در عکاسی داخلی استفاده کنید. در این صورت، مطمئن شوید که با براکت نوردهی یک عکس دیگر با مقدار نوردهی کمتر میگیرید. با این کار، می توانید نوردهی و درخشندگی عکستان را نرم تر کنید و یک نورپردازی یک نواخت داشته باشید.

همچنین ممکن است بخواهید از برخی نورهای دیگر در طراحی استفاده کنید. در این صورت مطمئن شوید که تعادل دمای نور را در زمان ویرایش حفظ کنید.

یک ابزار خوب برای این کار  adjustment brush یا gradient filter در lightroom است که به شما اجازه می دهد تعادل نور لامپ را تغییر دهید.

10- کار با لایه ها

شما برای براکتینگ به چند عکس با میزان نوردهی متفاوت نیاز دارید. در این مورد، هنگام ویرایش عکس می توانید آن ها را برای یک تصویر نهایی HDR با حس طبیعی لایه بندی کنید.

شما به 3 یا 4 نوردهی براکت برای هر عکسی که شامل پنجره می شود نیاز دارید، این فریم های تیره تری به شما می دهد که می توانید برای نشان دادن بیرون پنجره از آن استفاده کنید. و یک نوردهی میانی است که به تعادل نورهای درخشان کمک می کند.

من همچنین دوست دارم یک عکس ثبت کنم که بیش از حد نوردهی شده باشد تا سایه های زنده تری داشته باشم. بعد از این تصویر استفاده می کنم تا به سایه های روشن کمک کنم که تیره تر به نظر برسند.

زمان ترکیب لایه ها از براش های نرم بزرگ استفاده کنید تا روح طبیعی به عکس ببخشید. ویرایش عکس های فضای داخلی نیازمند توجه کامل است. شما باید از تنظیمات خودکار به حد کافی دوری کنید تا عکس با کیفیتی تحویل مشتری بدهید.

عکاسی از فضای داخلی

روند ویرایش اغلب مقداری خسته کننده است. هیچ تنظیمات خودکاری وجود ندارد و نیازمند توجه کامل به جزئیات است.

اگر رشد کافی را در خود مشاهده می کنید، در خارج از سیستم ویرایش عکس های خود را در نظر بگیرید. سپس می توانید بر روی روابط مشتری و بهبود مهارت های عکاسی خود با استفاده از عکاسی داخلی واقعی بپردازید.

اگر چه، خیلی از افراد، ادیت عکس را خودشان انجام می دهند. گزینه های زیادی برای خودکارسازی HDR وجود دارد. ولی روش های خودکار اغلب برای عکاسی از فضای داخلی مناسب نیستند. فرآیند های خودکار برای HDR معمولا به نتیجه طبیعی و سطح بالایی نمی رسند. و این همان چیزی است که مشتریان عکاسی معماری از شما انتظار دارند

هنگام انجام لایه بندی دستی، به احتمال زیاد در فتوشاپ کار خواهید کرد. اما گزینه های دیگری نیز مانند Capture One وجود دارد.

خودتان را با کارکردن با لایه ها و ماسک ها در فتوشاپ آشنا کنید، این کار به شما کمک می کند یک دید طبیعی به عکس های داخلیتان بدهید.

9- با زاویه دید واید زیاد عکاسی نکنید

به راحتی فکر می کنید که عکاسی با لنزهای واید بسیار بهتر است. مخصوصا اگر برای  املاک عکاسی می کنید. ولی این قضیه در مورد عکاسی از فضای داخلی کاملا برعکس است . در املاک، شما می خواهید با نشان دادن عکس های واید و دراماتیک تاَکید کنید که فضای داخلی چقدر بزرگ است. ولی در عکاسی فضای داخلی باید طراحی داخلی را نشان دهید.

تمام نکات بصری جذاب فضا باید به صورت برجسته نشان داده شوند. این بدین معنی است که عکس های فضای داخلی ترکیب محکم تری نشان می دهند. به این ها مقدار زیادی وینیت و جزئیات اضافه کنید. در عکاسی املاک، اغلب با لنز های 16mm (یا 10mm اگر لنزکراپ دارید) عکاسی می کنید. برای عکاسی از فضای داخلی، نباید از لنزی عریض تر از 24mm استفاده کنید. این مطمئنا متفاوت است. بستگی به فضا دارد، بنابراین نترسید که در صورت لزوم از یک لنز با فاصله کانونی طولانی تر استفاده کنید.

اگر فضای کافی داشتید، از ترکیب بندی فاصله بگیرید و از یک لنز با فاصله کانونی 50mm یا 70mm استفاده کنید، این کار باعث کمتر شدن اعوجاج لنز به اندازه ممکن می شود.

عکاسی از مناظر شهری بیشتر بخوانید : چگونه از مناظر شهری عکاسی کنیم؟

8- اجازه بدهید ترکیب بندی تصویر شما را راهنمایی کند

در عکس های فضای داخلی، ترکیب بندی معمولا بهترین راهنمای عکس است. این بدان معنا است که شما باید از اصول اولیه شروع کنید، از بالانس، رنگ بندی، خطوط راهنما، عمق میدان گرفته تا فضای سفید.

تمرکز روی ترکیب بندی، باعث بهتر شدن عکس شما خواهد شد و نسبت به یک عکس معمولی که چیزی را مستند می کند عکس را به عنوان یک اثر هنری تحویل می دهد. ترکیب بندی عکس طراحی تزئینی داخلی همچنین عناصر طراحی را برجسته می کند. این ها همان چیزی است که مشتری می خواهد.

مطمئن نیستید از کجا ترکیب بندی را یاد بگیرید؟ با قانون یک سوم شروع کنید که یکی از مفیدترین نکات عکاسی فضای داخلی است. از قانون یک سوم برای ترکیب بندی عکس هایتان به مدت چند هفته متوالی استفاده کنید. سپس به سراغ یک اصل دیگر مانند خطوط راهنما بروید.

ابزارهای ترکیب بندی مختلف را امتحان کنید. به زودی عکس هایی با ترکیب بندی خارق العاده به صورت غریزی ثبت می کنید.

7- ایجاد عمق میدان با عناصر طراحی

عکاسی از فضای داخلی

ایجاد عمق میدان با عناصر طراحی و چیدمان مبلمان یک امر حیاتی است. این کار جذابیت و حس مجلل بودن به مکان می بخشد.

هنگام تنظیم یک عکس شروع کنید. از خودتان بپرسید آیا در آن جا اشیائی وجود دارد که چشم شما را از پیش زمینه به میان زمینه یا پس زمینه ببرند.

شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که چشم هارا به سمتی که می خواهید مورد توجه باشد هدایت می کنید یا نه. برای مثال، اگر در آنجا چیزی وجود دارد که خیلی غیراتفاقی وارد قاب پیش زمینه شده است، آیا باعث حواس پرتی می شود؟ اگر رنگ ها خیلی روشن باشد ممکن است این اتفاق بیفتد. یا اگر شئ بیش از حد در مورد توجه فوکوس قرار گرفته است، یا اگر تعداد زیادی از آن در عکس دیده می شود.

مطمئن شوید که دیافراگم شما ثابت است. در عکاسی داخلی دیافراگم باید در حد f/8 تا f/16 باشد . ولی شما همیشه می توانید برای کمک به ایجاد عمق میدان مورد نظرتان عدد آن را پایین تر بیاورید.

6- از دست چیزهای به هم ریخته خلاص شوید

ممکن است واضح به نظر برسد، ولی مرتب کردن چیزهای به هم ریخته یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام بدهید. ما می خواهیم که آن سنگ مرمر زیبای روی میز به صورت کامل قابل دیدن باشد یا باید مشخص باشد که نور چگونه به شاهنشین برخورد می کند.

به عنوان یک عکاس داخلی، این بخشی از شغل شما است که به مشتری بگویید چگونه فضا را برای عکاسی آماده کند. از او بخواهید قبل از عکاسی مکان مورد نظر را کاملا تر و تمیز کند.

همچنین هنگام رسیدن، به فضای اطراف خود نگاهی بیندازید و به مشتری برای مرتب کردن فضا همه توصیه های لازم را بدهید.

مشتریان برای خدمات شما مبلغ زیادی سرمایه گذاری کرده اند. و انتظار دارند که شما حرفه ای باشید و آن هارا در جریان کار راهنمایی کنید.

5- از مهارت های طراحی خود در عکاسی داخلی استفاده کنید

عکاسی از فضای داخلی

اگر فضای خالی زیادی در اختیار دارید، از اضافه کردن برخی جزئیات کوچک نترسید. زمانی که با طراحان داخلی کار می کنید، نقش شما این است که نظر حرفه ای خود را راجع به راه اندازی و سپس برای تنظیم دکور در صورت نیاز ارائه دهید.

در نظر بگیرید که آیا صحنه با با برخی عناصر خاص بهتر به نظر می رسد یا نه. آیا قطعه تزئینی چیزی را به تصویر اضافه می کند یا نه؟ آیا رنگ و الگو خوب  کار می کند؟ آیا احساس شلوغی دارد یا فضا خالی است؟ آیا احساس طبیعی بودن ایجاد می کند؟ آیا قطعه تزئینی با کیفیت و زیبا است؟

چند لحظه وقت بگذارید و این سوال ها را از خودتان بپرسید. سپس به مشتریان خود در طراحی ظاهری کمک کنید.

4- حس طبیعی بودن را حفظ کنید، حتی با استفاده از فلاش استودیویی

هدف شما این است که فضا را طبیعی به نظر برسانید. شما باید سعی کنید تا حد ممکن نورها را طبیعی جلوه دهید. ولی به احتمال زیاد همچنان باید برای از بین بردن سایه ها از فلاش استودیویی استفاده کنید. زمان استفاده از نورهای مصنوعی، شما باید مطمئن شوید نور را بازتاب می دهید یا متراکم می کنید. و برای تنظیم قدرت نور که حس طبیعی داشته باشد.

می توانید به راحتی با هدف گرفتن دیوار پشت سر با نور بازتاب مورد نظر را ایجاد کنید، همچنین برای متراکم کردن نور می توانید از سافت باکس یا دیفیوزر های مختلفی استفاده کنید. اگر دیوارها رنگی هستند، باید این را در ذهنتان داشته باشید که رنگ دیوار روی رنگ نور تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید : آموزش عکاسی معماری داخلی

3- شخصیت ملک را از طریق تصاویر و جزئیات نشان دهید

در املاک، بیشتر عکس های ثبت شده به صورت واید هستند تا در نشان دادن فضا اغراق شود. در عکاسی داخلی، نشان دادن عکس ها و جزئیات مهم تر از ثبت عکس های واید است.

عکاسی از فضای داخلی

تصاویر و جزئیات به روایت یک فضا کمک می کنند. آن ها یک داستان را با نشان دادن شخصیت بازگو می کنند.

دکور و گوشه های دنج یک طراحی داخلی می تواند به بیننده درباره سبک زندگی ساکنان آن مکان بگویید. این امر یک پیام تبلیغاتی را ایجاد می کند که برای طراحان داخلی، معماران و سازنده ها بسیار مهم است

2- از Tethering برای درگیر کردن مشتری خود استفاده کنید.

بخشی از تجربه مشتری مداری این است که با بقیه همکاری کنید. این بدان معنی است که برای تنظیم هرعکس وقت کافی بگذارید و مطمئن شوید که مشتری در هر بخش از تنظیمات همکاری می کند.

یک راه برای انجام این کار این است که دوربینتان را به لپ تاب یا تبلت وصل کنید.

Tethering به شما این امکان را می دهد که لپ تاب یا تبلت خود را برای دیدن تصاویر آماده کنید. شما همچنین ممکن است بتوانید لپ تاب یا تبلتتان را در حالت “live view” قرار دهید. این کار بستگی به سیستمی که شما استفاده می کنید دارد.

عکاسی از فضای داخلی

حالت live view به مشتری امکان می دهد که در طراحی فضا قبل از ثبت هر عکس کمک کند. این همچنین به کمتر کردن تصاویری که ممکن است به درد نخورند کمک می کنند. مشریان شما یک نقش فعال در ثبت عکسی که واقعا می خواهند ایفا می کنند. این به آن ها یک تجربه ارزشمند برای سرمایه گذاریشان می دهد.

CamRanger یک سیستم فوق العاده برای Tethering است که به شما امکان وصل شدن بی سیم به دوربین را می دهد. همچنین مورد های بسیار بهتری در بازار وجود دارد که این امکان را به شما می دهند که می توانید با کمی جست و جو به محصول مورد نظر خود برسید.

1- برای نتایج حرفه ای برنامه ریزی کنید

یک بخش مهم دیگر از خلق احساس ارزشمند برای مشتری این است که تا حد ممکن برنامه ریزی داشته باشید. باید یک ارتباط باز با مشتری خود داشته باشید. از این راه شما بهتر می فهمید که مشتری دقیقا از شما چه چیزی می خواهد. همچنین این که چه چیز خاصی از هر اتاق می خواهید. و این که چه تعداد عکس در پایان کار داشته باشید.

شما باید همچنین یک بازدید از محل قبل از قرار عکاسی داشته باشید. یک بازدید از سایت به شما کمک می کند که ایده های خوبی از مکانی که می خواهید در آنجا کار کنید بگیرید.

همچنین دانستن چیدمان ساختمان هم خیلی مهم است. این کار به شما کمک می کند که نور شدیدی که از آفتاب دریافت می شود را به کمترین حد ممکن برسانید. یا بدانید کجا از نور کم برای طلوع و غروب آفتاب استفاده کنید.

نورپردازی در عکاسی از محصول بیشتر بخوانید : راهنمای انجام نورپردازی در عکاسی از محصول

عکاسی از فضای داخلی

بازدید از مکان همچنین به شما کمک می کند که بدانید چه تجهیزاتی احتیاج دارید . و همه مشکلاتی که با مکان یا تجهیزات دارید را برای شما نمایان می کند.

برای هر عکاسی، باید از شب قبل آماده باشید. باتری هایتان را شارژ کنید و تجهیزاتتان را جمع کنید.

در مدت زمان جلسه عکاسی از فضای داخلی . مطمئن شوید که از ارتفاع مناسب عکاسی می کنید، ارتفاع مناسب برای عکاسی از فضای داخلی 1/5متر می باشد. دوربین را تا حد ممکن صاف نگه دارید تا از ایجاد اعوجاج جلوگیری کنید.

زمان ویرایش تصاویرتان، شما باید مطمئن شوید که تصویر را بسته به لنز مورد استفاده اصلاح می کنید. با این روش می توانید تمام خطوط عمودی را صاف کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد روشن کردن چراغ های داخلی، پایداری آن ها را مدنظر داشته باشید، و در نظر داشته باشدی که برای هر نوری که روشن می شود رنگ مناسب را احتیاج دارید.

جمع بندی

ایجاد تصاویری زیبا از طراحی داخلی برای مجلات به نظر سخت می رسد، اما با یادآوری این نکات، شما در مسیر خود قرار می گیرید. از نکات ابتدایی شروع کنید و  به اضافه کردن لایه هایی از عمق و دقت ادامه دهید. مشریان عکاسی داخلی به دنبال محصولی می گردند که از لاکچری بودن و خاص بودن سخن بگویید. آنها می خواهند با شما درگیر روند عکاسی شوند.

مشارکت با مشتری در عکاسی نه تنها مشتری را راضی نگه می دارد، بلکه محصول شما را زیبا تر می کند و باعث بهبود روابط شما با مشتریان خود می شود.