تا حالا شده شب امتحان ریاضی برگه نمونه سوال امتحانی رو جلوی خودت بزاری و ببینی که متاسفانه از ده تا سوالش، فقط می تونی به یکی و دو تا سوال ساده ش جواب بدی و جای پاسخ سوالات محاسباتی همچنان سفید و خالی از هر عددی باشه!!

تا حالا شده که شب امتحان ریاضی فقط به این فکر کنی که باید به چند تا سوال ریاضی جواب بدم که حداقل نمره قبولی رو در این درس بگیرم نه بالاترین نمره کلاس رو. یا به این فکر کنی که حالا من امتحانم رو میدم اگر قبول نشدم، تو شهریور مجدد امتحان میدم و تا آن زمان کلی وقت برای یادگیری این درس دارم. دوره تسلسل باطلی که هر زمان وارد شبای امتحان می شوی تکرار می کنی. بدون اینکه فکر کنی چقدر این قضیه می تونه آسیب جدی هم به درس و معدلت و هم به اعتماد به نفس و تواناییت در یادگیری وارد کنه.

معلم ریاضی مهم ترین مسئول و مهم ترین مهره در یادگیری درس ریاضی حتی در ایجاد این ذهنیت منفی دانش آموزان نسبت ریاضی هست.

 

کسی که می تونه با یک رفتار و آموزش حرفه ای کاری کنه که یادگیری درس ریاضی در ذهن دانش آموز مثل سایر دروس راحت و ساده بشه یا می تونه با یک رفتار بازدارنده و کم اهمیت جلوه دادن این درس باعث ناتوانی شاگرد در یادگیری و در نتیجه دلزدگیش از ریاضی بشه.

که متاسفانه بیش از 50 درصد دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، مشکلات اساسی و جدی در درس ریاضی دارن که نشون دهنده ضعیف عمل کردن آموزش و پرورش و سیستم نظارتیش بر عملکرد مدارس و معلم ها است.

با اطمینان می گوییم معلم اولین نقش را در یادگیری بهتر ریاضی دانش آموز داره ولی در حال حاضر به دلیل این ضعف سیستم آموزشی در اکثر مدارس و مشکلاتی که یک معلم مدرسه باهاش رو به رو هست، مثل آموزش حجم بالایی از مطالب ریاضی در وقت محدود کلاس، تعداد بالای دانش آموزان و تفاوت در میزان یادگیری شون، ارزیابی های مستمر اما بی فایده، آپدیت نبودن محتوای کتابای درسی و اطلاعات خیلی از معلمان، باعث شده که معلم نتونه اونجور که باید حق مطلب را ادا کنه و مفاهیم ریاضی رو به شاگرداش آموزش بده.

پس با این شرایط تکلیف دانش آموزی که مشکلات جدی در ریاضی داره چیه؟ چطور می تونه معلمی رو پیدا کنه که با رفتار و آموزش حرفه ایش، بدون داشتن هیچ یک از مشکلات مطرح شده، دانش آموز رو به روزای اوجش در ریاضی و آرامش خیال در شبای امتحان برسونه؟؟؟

 

مهم ترین نکته در اینکه بدونی یک معلم ریاضی چقدر میتونه حرفه ای باشه

مهم ترین اصل در حرفه ای بودن یک معلم خصوصی ریاضی، داشتن فن بیان بالا و توانایی زیاد در انتقال مفاهیم ریاضی است. یک معلم ریاضی زمانی می تونه صفت حرفه ای بودن رو در کنار نام خودش قرار بده که میزان بالایی از اطلاعات آپدیت شده از مفاهیم ریاضی رو در ذهن داره و توانایی بالایی هم در بیان، آموزش و انتقال آن به شاگرد داشته باشه.

4 عامل مهم زیر نشون دهنده فن بیان معلم و توانایی بالای وی در آموزش درس ریاضی است:



سابقه و پیشینه تدریس معلم



حتما کسی که سال ها معلم رسمی آموزش و پرورش بوده نمی تونه بتنهایی دلیل کافی بر خوب بودن تدریسش باشه. موارد دیگه هم لازمه که در کنار تعداد سالای تدریس و معلم رسمی بودن، در نظر گرفت. مثل کلاسای خصوصی که یک معلم برگزار می کنه و تعداد جلساتی که با هر شاگرد داره.

شما می تونی با توجه به تعداد جلسات هر معلم خصوصی ریاضی به این نتیجه برسی که معلم خوبی هست یا نه. چرا؟ چون در اینجا بحث هزینه و زمان است که شاگرد اضافه بر هزینه و زمان مدرسه باید صرف کنه. پس براش مهمه که معلمی انتخاب کنه که حرفه ای باشه، پس به مهم ترین عامل که تعداد بالای جلسات کلاسای معلم است دقت می کنه.



نظرات مثبت شاگردان قبلی



شما حتی وقتی تصمیم داری یک خرید آنلاین انجام بدی، بعد از بررسی ویژگی های فنی محصول، نظر کاربرا رو می خونی. پس حتما در انتخاب معلم خصوصی ریاضی هم باید این مورد را توجه کنی که شاگردان قبلی این معلم چقدر رضایت از تدریس استاد دارن. چون با این نکته بخوبی متوجه میشی که معلم چقدر توانایی آموزش مباحث ریاضی رو داره.



نمونه تدریس معلم



وقتی شما نمونه ای از تدریس معلم مورد نظرت رو ببینی بخوبی می تونی تشخیص بدی که چقدر در بیان مفهوم حرفه ای هست و این استرس قبل از جلسه اول کلاست رو کم میکنه، چون تا حدودی با سبک تدریس معلمت آشنا میشی.

 



توانایی در حل سوالات متنوع



یک معلم ریاضی زمانی می تونه نشون بده که حرفه ای هست، که هر نوع سوالی با هر درجه سختی رو بتونه حل کنه و بهترین روش حلش رو با بهترین توضیح به شاگردش یاد بده. می تونی با طرح سوالات سخت و به چالش کشیدن معلم در جلسه اول بخوبی میزان تسلط معلم رو محک بزنی.

 

بهترین انتخابت برای انتخاب معلم خصوصی، استادبانک هست

خیلی از دانش آموزا معلم خصوصیشون رو از طریق معرفی و تجربه خوب همکلاسیاشون پیدا می کنن. اما همه این امکان براشون مهیا نیس که بتونن از طریق معرفی معلم ایده آلشون رو داشته باشن. پس باید چطوری معلم مورد نظرشون رو پیدا کنن؟ چقدر می تونن به معلمی که از طریق اینترنت و سایتای آگهی انتخاب شده، اطمینان کنن که وارد منزلشون شود؟؟

استادبانک به عنوان بزرگ ترین مرجع آموزش خصوصی در سراسر ایران سالهاست که دغدغه ی خانواده ها که همون اطمینان از تعهد کاری و کیفیت تدریس معلم است رو هدف اصلی سامانه تدریس خصوصی خود قرار داده است. سامانه معلم خصوصی که فعالیتش رو از دل دانشگاه صنعتی شریف شروع کرده که نام این دانشگاه، بتنهایی دلیل کافی بر مطمئن و حرفه ای بودن این مرجع هست.

تمام 4 دلیلی که در مورد حرفه ای بودن معلم ریاضی بهش اشاره شد، استادبانک به این صورت در اختیار شما قرار داده است:

 


برای اطمینان از پیشینه تدریس معلم، استادبانک رزومه تحصیلی، سابقه تدریس و تعداد شاگردان هر استاد رو به همراه امتیازی که در جلسات خصوصیش کسب کرده، در پروفایلش نشان داده است.


استادبانک برای اینکه در تصمیم گیریت نسبت به معلمت مطمئن بشی، بخش نظرات شاگردای هر استاد را فعال کرده است که کارشناسای مرکز تماس استادبانک، بعد از هرجلسه تدریس استاد، با شاگرد تماس گرفته و نظرش رو از کیفیت جلسه برگزار شده، ثبت می کنن.


برای اینکه از فن بیان معلم ریاضی و سبک تدریسش آشنا بشی و استرس قبل از جلسه اول کلاس خصوصیت کم بشه، استادبانک ویدئو نمونه تدریس هر معلم رو در پروفایلش قرارداده تا بتونی با دیدن نمونه تدریس استاد، براحتی تصمیم بگیری.


برای اینکه بدونی چقدر اساتید استادبانک در حل سوالات حرفه ای هستن و یا اگه در حل سوالات ریاضی مشکل داری، اپلیکیشن استادبانک این مشکل را با کمک اساتید خود حل کرده است. فقط کافیه اپلیکیشن رو از گوگل پلی دانلود کنی.

پس اگه تا به الان در انتخاب معلم ریاضی تردید داشتی، همین الان با کلیک بر روی گزینه تدریس خصوصی ریاضی استادبانک، برای انتخاب معلم خصوصی اقدام کن تا دیگه مطمئن بشی که می تونی از اساتید توانمند و حرفه ای ریاضی استادبانک کمک بگیری و با آنها کلاس های خصوصی باکیفیتی داشته باشی.

حتی می تونی با دانلود رایگان اپلیکیشن آموزشی استادبانک، به تمامی نمونه سوالات و حل المسائل ریاضی و سایر دروس بصورت رایگان دسترسی پیدا کنی و از تمامی خدمات آموزشی استادبانک بهره مند بشی.

ما در نقش یک مشاور و راهنما، به شما استادبانک رو به عنوان مرجعی مطمئن برای انتخاب معلم خصوصی ریاضی معرفی کردیم، شما هم اگه معلم ریاضی خوبی میشناسی یا حتی تجربه یا خاطره جالب و مفیدی از کلاسای ریاضیت داری در پایین همین نوشته، جایی که ما به تک تک نظرات توجه ویژه ای داریم و همین نزدیکی و در کنار شماها هستیم، کامنت بزار و نظرتو بگو.