کنکور یکی از دغدغه های اصلی همه دبیرستانی ها و خانواده های آن ها است. مؤسسات و آموزشگاه های زیادی وجود دارند که تبلیغات گسترده در زمینه آمادگی برای کنکور انجام می دهند ولی انتخاب بهترین موسسه برای به دست آوردن بهترین نتیجه، مؤثر است. تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور بالاست به همین دلیل انتخاب بهترین کلاس کنکور در به دست آوردن رتبه بهتر، پر اهمیت است. در ادامه به معرفی برخی نکات مهم از انتخاب آموزشگاه در زمینه کنکور می پردازیم.

انتخاب بین کلاس های کنکور می تواند تا حدودی دشوار باشد. بسیاری از آموزشگاه های مطرح دارای اعتبار زیاد، منابع فراوان مطالعاتی، نرخ قبولی بالا و بسیاری ویژگی های دیگر هستند. شما تنها کسی هستید که واقعا می توانید تصمیم بگیرید که کدام آموزشگاه برای بهترین است. با این حال، برخی از مشخصاتی که باعث می شود بتوانید یک کلاس کنکور خوب را پیدا کنید، ما در زیر آورده ایم:

نرخ قبولی در کنکور

نرخ قبولی در کنکور برای هر آموزشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا هدف از برگزاری کلاس کنکور، کسب قبولی است؛ بنابراین معقول است که میزان بالای شکست برای آموزشگاهی یک نکته منفی باشد. به خاطر داشته باشید آمار واقعی قبول شدگان به هیچ عنوان به دست شما نخواهد رسید، به این معنا که شفاف سازی در این مورد در هیچ کدام از آموزشگاه ها صورت نمی گیرد.

قیمت و هزینه پرداختی

فرقی نمی کند یک آموزشگاه بسیار عالی باشد! اگر نتوانید هزینه آن را بپردازید، یقینا در کلاس های آن حضور نخواهید داشت. مقدار قیمت و شهریه کلاس ها بین مؤسسات آموزشی بسیار متفاوت است، خصوصا اگر از جنس متفاوت تری باشند، برای مثال کلاس نهم تیزهوشان که متفاوت با کلاس های عادی است.. برخی به دلیل جذب اساتید برتر یا منابع آموزشی غنی، هزینه بیشتری را از داوطلبان درخواست می کنند. به هر روی، قیمت بیشتر یا کمتر به هیچ عنوان عاملی برای تعیین سطح کلاس ها نیست.

سیستم و نظم سازمانی

آموزشگاه خوب نه تنها شما را برای خواندن مداوم تشویق کند، بلکه به درست خواندن ترغیب کند. هنگامی به دنبال بهترین کلاس کنکور انسانی هستید، دریابید که آیا آن آموزشگاه از چه سیستمی و به چه شیوه ای برنامه ریزی و انضباط مطالعاتی را ارائه می دهد. آیا کلاس کنکور تنها به تشریح درس می گذرد یا مهارت تست زنی نیز تمرین می شود ساعات مطالعه روزانه چقدر باید باشد چه بخش های از کتاب های درسی مهم تر هستند نظم در برگزاری کلاس ها، مشاوره کنکور و آزمون ها تا چه میزان است برای هر یک از این پرسش ها به دنبال پاسخ باشید.

برنامه درسی جذاب

مشخص کنید که آیا آموزشگاه مورد نظرتان دارای برنامه درسی قوی برای حمایت کافی از نیازهای شما است یا خیر برخی از کلاس های کنکور جذاب هستند، زیرا اساتید با شور بیشتری تدریس می کنند. در حالی که برخی دیگر به ایجاد فضایی صرفا آموزشی و خشک بسنده می کنند. برنامه درسی زمان بندی شده که شامل نکات کنکوری و روش تست زنی باشد و به چالش بیشتر استاد با دانش آموز بی انجامد، یقینا پر سود خواهد بود. حتی حضور در محیط باز بیرون در قالب اردو می تواند یک برنامه درسی جذاب باشد.

خدمات پشتیبانی علمی

جستجوی برای خدمات پشتیبانی علمی برای هر آموزشگاهی ایده خوبی است. این که آیا آموزشگاه کتب مختص به خود را منتشر می کند یا خیر آیا دارای آزمون های آزمایشی است آیا سی دی ها و فیلم های آموزشی و امکانات درسی برای استفاده از موبایل را نیز داراست باید بدانید که هر نوع خدماتی به عنوان یک جنبه مثبت برای آموزشگاه تلقی می شود. همچنین مهم است کلاس های کنکور برای پشتیبانی علمی بالا از اساتید مشهور و زبده استفاده کنند.

کلام آخر

به دلیل وجود آموزشگاه های بسیار، پیدا کردن بهترین کلاس کنکور می تواند کمی سخت باشد. ضروری است در این مسیر از تبلیغات گسترده و آمار و ارقام غیر منطقی برخی از آموزشگاه ها دوری کنید، مهم این است که خود به تنهایی دست به کار شوید. اگر نیاز به کلاس کنکور دارید، از هر منبعی که می شناسید به کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنید. هدف شما قبولی در کنکور است، پس با انتخاب کلاس مناسب، برای وقت و هزینه خود ارزش قائل شوید

تحقیق در مورد آموزشگاه قبل از ثبت نام را جدی بگیرید. کنکور مسئله حساسی است و اشتباه در انتخاب باعث هدر رفتن یک سال از عمرتان می شود. در کنار تمام این موارد، مسئله مهم تلاش خود شماست. هر چقدر یک آموزشگاه عالی و کامل باشد تا خودتان پشتکار نداشته باشید به نتیجه مطلوب نخواهید رسید.